AnonymBruker Skrevet 21. februar #21 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Problemet er at i salgsfaget er det mye skiftjobb som ikke er forenlig for en aleneforsørger, men man har som regel ikke rett på studie når man har en utdanning eller yrkeskompetanse. Anonymkode: b1ec0...d52 Jeg kjenner mange som jobber innen salgsfaget og som er aleneforsørgere. Anonymkode: 855db...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #22 Del Skrevet 21. februar mommyaka skrev (2 timer siden): Mtm det er forsett veldig lite på 12 mnd. Og det vil bli mange sykedager Det er det samme i alle yrker og planleggingsdager vil man man måtte forholde seg uansett jobb så lenge barnet går i barnehage. Anonymkode: e68e0...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 21. februar #23 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det samme i alle yrker og planleggingsdager vil man man måtte forholde seg uansett jobb så lenge barnet går i barnehage. Anonymkode: e68e0...49f Ja. Men om du jobber i skolen eller barnehagen og du er uhelbredelig så kan det være at du må ta 5 dager ekstra fri. Jeg jobbet i barnehagen og der var ikke alltid at min jobb sine planlegging dager macha barnehagen til min datter. Så da var det 5 dager i året vi hadde planleggingen ( sa måtte far/ bestemor være hjemme) så hadde hennes barnehagen 5 dager der far/ bestemor vlte hjemme. Om ts er alene ( ingen å passe) er det i tillegg kansje 10 dager hun må ha pass (, om disse dagene faller samtidig, gjør det det så er det forsatt 5 dager ts må ga barnepass) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #24 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har havnet i situasjonen som aleneforsørger med et barn på to år. Jeg har straks studiekompetanse, med yrkeskompetanse i salgsfaget. Ikke utdanning. Noen som har klart å få godkjent eller vet om det er mulig å få godkjent studie hos NAV med denne bakgrunnen? Tenker da på bachelor i Barnehagelærer for å få en dagtidjobb. Problemet er at i salgsfaget er det mye skiftjobb som ikke er forenlig for en aleneforsørger, men man har som regel ikke rett på studie når man har en utdanning eller yrkeskompetanse. Anonymkode: b1ec0...d52 Du må vel søke som alle andre? Vet om flere alenemødre som tar utdanning som dette. Anonymkode: d42ab...d6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #25 Del Skrevet 21. februar Jeg fikk dekt utdanning i 2007 førskolelærer. Var alene med datteren min Anonymkode: 3c136...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #26 Del Skrevet 21. februar mommyaka skrev (3 timer siden): Som førskolelærer...velg et annet yrke. Dette er et yrke som så mange går ut v nå, det er for mye sykdom, få ansatte og dette vil gå utover deg. Og om du er den eneste som kan ta vare på barnet om den er syk... kommer du til å få det vanskelig å få jobb i barnehagen. Mener ikke dette på slem måte...men vet selv med 2 barn at jeg ble ofte mye vekk fra jobb med syke barn...og dette var da med hjelp fra mannen min. Du får 10 dager sykdom med 1 barn... Og om du ikke har noen andre som kan levere og hente..betyr det at du BARE kan ta midt vakt kanskje...du må kunne ta tidelig vakten og seinvakt...og igjen da er det vanskelig å få jobb Ja, dette blir veldig problematisk hvis du begynner 06:30 på jobb, eller slutter 17:00. I beste fall har du barnet i samme barnehage som du jobber. Men når barnet begynner på skolen går det ikke. Du bør lete etter utdanning som gir jobb 8-16, det gjør ikke barnehagelærer. Anonymkode: ad06b...5c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #27 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du snakket med veilederen din? Det er veldig sjelden de dekker utdanning lenger, men hvis du har gode legeerklæringer på at dette er et yrke du kan stå i i motsetning til det du har jobbet med før du ble syk, og at utdannelsen garantert vil føre til jobb kan du være heldig. Anonymkode: 5b826...32c Men TS er vel ikke syk? Men har bare blitt alenemamma? Anonymkode: ad06b...5c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå