AnonymBruker Skrevet i går, 08:31 #1 Del Skrevet i går, 08:31 15 åringen min har begynt å kalle meg ting, true og slå/gå til angrep. Får raserianfall og er helt jævlig med lillesøsteren sin å. Går gjennom tingene mine pg ødelegger både hus og ting. Sier også han skal gå til politi og barnevern for å ta fra meg andre barna mine og selv komme på barnehjem, frem til da skal han gjøre livet mitt til et gelvete for meg. Dette har vart en uke men var oppbygning til det. Siste 4 mnd med oppbygning. Jeg må søke hjelp nå, ingen tvil der, men jeg trenger råd! Anonymkode: b8c31...a8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:36 #2 Del Skrevet i går, 08:36 Kan det ha det skjedd noe? Med tanke på atferden? Også må dere jo få hjelp asap. Anonymkode: da08c...f61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:38 #3 Del Skrevet i går, 08:38 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det ha det skjedd noe? Med tanke på atferden? Også må dere jo få hjelp asap. Anonymkode: da08c...f61 Ja skal det! Men ofte ventetider på hjelp og usikker på hvor jeg skal gå.. Anonymkode: b8c31...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåsippa Skrevet i går, 08:42 #4 Del Skrevet i går, 08:42 Fastlege, som i sin tur kan henvise til BUP. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:44 #5 Del Skrevet i går, 08:44 Blåsippa skrev (1 minutt siden): Fastlege, som i sin tur kan henvise til BUP. Han har vært innafor bup før. Han har adhd og tourets men medisinert nå.. Anonymkode: b8c31...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåsippa Skrevet i går, 08:47 #6 Del Skrevet i går, 08:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har vært innafor bup før. Han har adhd og tourets men medisinert nå.. Anonymkode: b8c31...a8f Da er det kanskje på tide med en oppfølging og justering av medisinen? Siden han allerede er i systemet vil jeg tro det blir enklere for dere å få hjelp raskt. 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:50 #7 Del Skrevet i går, 08:50 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 15 åringen min har begynt å kalle meg ting, true og slå/gå til angrep. Får raserianfall og er helt jævlig med lillesøsteren sin å. Går gjennom tingene mine pg ødelegger både hus og ting. Sier også han skal gå til politi og barnevern for å ta fra meg andre barna mine og selv komme på barnehjem, frem til da skal han gjøre livet mitt til et gelvete for meg. Dette har vart en uke men var oppbygning til det. Siste 4 mnd med oppbygning. Jeg må søke hjelp nå, ingen tvil der, men jeg trenger råd! Anonymkode: b8c31...a8f Du bør kontakte forebyggende avdeling hos politiet der dere bor, for veiledning med tanke på hva som bør være neste steg. Anonymkode: 8361f...874 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:51 #8 Del Skrevet i går, 08:51 Blåsippa skrev (3 minutter siden): Da er det kanskje på tide med en oppfølging og justering av medisinen? Siden han allerede er i systemet vil jeg tro det blir enklere for dere å få hjelp raskt. Nei må få ny henvisning og vurdering. Han har justert medisin i høst hos fastlege med oppfølging der Anonymkode: b8c31...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:51 #9 Del Skrevet i går, 08:51 Blåsippa skrev (3 minutter siden): Da er det kanskje på tide med en oppfølging og justering av medisinen? Siden han allerede er i systemet vil jeg tro det blir enklere for dere å få hjelp raskt. Medisiner er ikke tryllestøv. Anonymkode: 8361f...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet i går, 08:54 #10 Del Skrevet i går, 08:54 Er han til fare for søsken kan barnevernet bidra. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:55 #11 Del Skrevet i går, 08:55 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei må få ny henvisning og vurdering. Han har justert medisin i høst hos fastlege med oppfølging der Anonymkode: b8c31...a8f Så oppbyggingen til raseri har vært siden justering av medisiner? Sier jo seg selv da hvor problemet er. Anonymkode: c72ed...02c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:56 #12 Del Skrevet i går, 08:56 Barnevern, forebyggende enhet hos politiet og BUP. Du må få på plass en ansvarsgruppe rundt han og ofte er det lurt å starte med barnevernet, da de kan trekke fortere i tråder. Vet ikke om de har noe lavterskeltilbud i din kommune. Hos oss er det svært dårlig, mens nabokommunene har. Dette kan de opplyse om på helsestasjonen for ungdom. Anonymkode: ad8f7...539 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:01 #13 Del Skrevet i går, 09:01 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så oppbyggingen til raseri har vært siden justering av medisiner? Sier jo seg selv da hvor problemet er. Anonymkode: c72ed...02c Nei siden før Anonymkode: b8c31...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåsippa Skrevet i går, 09:08 #14 Del Skrevet i går, 09:08 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Medisiner er ikke tryllestøv. Anonymkode: 8361f...874 Nei, akkurat. Derfor må det tett oppfølging til. Ikke bare å kjøre amfetamin og what not i barn og deretter "lykke til med resten av livet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:23 #15 Del Skrevet i går, 09:23 Hvor er far oppe i dette? Anonymkode: 09743...221 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:30 #16 Del Skrevet i går, 12:30 Han truer deg med barnevernet. Du får ta kontakt med dem så får han se hvor artig det er 😄 Anonymkode: a68ac...e04 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet i går, 12:33 #17 Del Skrevet i går, 12:33 Han er åpenbart ikke riktig fulgt opp/medisinert - så en hastetime på BUP er jo på plass her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:39 #18 Del Skrevet i går, 12:39 Hastetime hos BUP, ja. Men også muligens ta kontakt med BV for å eventuelt høre om akuttplassering dersom du ikke får rask hjelp av helsevesenet, både for din og søskens del. Dersom han får en akutt voldelig episode ville jeg ringt direkte til barnevernsvakta og eventuelt politi for bistand. Anonymkode: f4e7f...378 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Del Skrevet 10 timer siden Kan jo starte med å spørre hva som plager han før man kaller inn beredskapstroppen Anonymkode: 185df...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 10 timer siden #20 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 9.31): 15 åringen min har begynt å kalle meg ting, true og slå/gå til angrep. Får raserianfall og er helt jævlig med lillesøsteren sin å. Går gjennom tingene mine pg ødelegger både hus og ting. Sier også han skal gå til politi og barnevern for å ta fra meg andre barna mine og selv komme på barnehjem, frem til da skal han gjøre livet mitt til et gelvete for meg. Dette har vart en uke men var oppbygning til det. Siste 4 mnd med oppbygning. Jeg må søke hjelp nå, ingen tvil der, men jeg trenger råd! Anonymkode: b8c31...a8f Tenker på både han og deg i dette, men primært lillesøster som han er helt jævlig med( hva nå enn du mener med det) . Hun burde kanskje ta seg en prat med helsesøster på skolen , og du med fastlege / forebyggende politi , samt barnevern . Her må det jo til et tverrfaglig samarbeid . For dette er ikke greit . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå