Gå til innhold

Hvor lenge hadde dere vært sammen da dere hadde deres første krangel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor ofte krangler dere? Hvor alvorlige er kranglene deres?

Anonymkode: f930a...189

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den første krangelen var etter noen uker.

Krangler sjeldent nå, diskuterer mindre alvorlige ting.

De gangene vi krangler er det opplevelser som skjer etter misforståelser der noen har fått følelsene sine såret.

Anonymkode: ba55e...48c

AnonymBruker
Skrevet

Kranglet ikke på åtte år, men så fikk vi barn - da gikk det åtte sekunder fra vi kom inn døra etter å ha reist hjem fra barsel. Så her var stresset og usikkerheten knyttet til barn en katalysator for underliggende frustrasjoner over sider ved den andre. Men vi har håndtert det godt og jeg vil si at vi har det bedre når vi krangler litt enn da vi stengte alt inne. Nå for tiden vil jeg tro at vi krangler ca en gang i måneden i snitt, men diskuterer "for å avverge krangler" oftere. Vi har hatt én krangel som jeg vil kategorisere som alvorlig, der ting var i ferd med å rase litt sammen. Ellers er kranglene mindre alvorlige.

Anonymkode: 02939...50d

AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri kranglet, kranglet. Vært sammen i halvannet år.

Har hovedsakelig vært at vi har misforstått hverandre i en setting som har vært ny for oss og så har vi pratet sammen om det for å lære å kjenne hverandre bedre og forstå hverandre.

Vi er ekstremt like på det fundamentale som livssyn, syn på økonomi og barneoppdragelse, verdier etc. Og begge er veldig like i tankesett, humor, kommunikasjon og hvordan vi ser verden.

Men personlighetene våre og måten vi håndterer stress og intense situasjoner har kommet frem ganske tydelig innimellom. For meg har det vært litt utfordrende til tider da han går litt inn i seg selv og ikke er like flink å ta meg med i prosessen. Men dette har vi pratet om og han er obs på det og har blitt bedre og bedre på det.

Det jeg elsker med oss er nettopp den biten at vi er så åpne, ærlige og prater om ting som plager oss eller gjør oss usikre og så løser vi det sammen.

Anonymkode: a34f4...77b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri kranglet. Klart vi kan ha en dårlig dag begge to, eller være stressa, sultne og gretne hvor tonen ikke er den beste, men det varer bare noen minutter før vi sier "Sorry, er sulten, men ikke meningen og ta det utover deg". Vi merker begge fort når en kommentar er ugrei og får dårlig samvittighet med en gang. Og sier unnskyld. 

Ingen av oss har kranglet med andre i voksen alder heller, liker heller å løse problemet før det oppstår konflikt. Også er vi generelt tålmodig med hverandre. 

Anonymkode: 0c1c4...fd6

AnonymBruker
Skrevet

Kranglet på første date.

Anonymkode: a7c0f...04d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...