AnonymBruker Skrevet i går, 07:44 #1 Del Skrevet i går, 07:44 Kom en fra SOS barnebyer på døra her og ville ha meg til å bli fadder. Jeg forklarte at jeg ikke har økonomi til det, da begynte han å forklare meg om en avtale og at det ikke kostet mer enn en pizza i mnd, og at det har alle råd til. Jeg sa jeg er alene med barn, og jeg har faktisk ikke råd til 300 kr mnd ekstra. Da satte han opp en spørrende mine og sa "jøss". Jeg ble irritert og bare lukket døra. Skjønner at disse organisasjonene går rundt og forsøker å verve, men burde å holde og si neitakk uten at de blir pågående og frekke. Er det sånn de læres opp før de går ut i felten? Anonymkode: 50e2c...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:49 #2 Del Skrevet i går, 07:49 Jeg har også en dårlig erfaring med en verver fra SOS barnebyer. Veldig synd at de benytter folk som er SÅ pågående og ikke skjønner hvor grensen går. Jeg vurderte faktisk å sende en mail til organisasjonen og fortelle om opplevelsen. SOS barnebyer er en organisasjon jeg tidligere har støttet med et fast beløp i måneden, og jeg har troa på at de gjør mye bra. Men mitt bidrag går nå til andre organisasjoner. Anonymkode: 1e9e7...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet i går, 07:52 #3 Del Skrevet i går, 07:52 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skjønner at disse organisasjonene går rundt og forsøker å verve AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har også en dårlig erfaring med en verver fra SOS barnebyer Dere skjønner at disse "ververne" er selgere som får betalt for hver nye, faste giver de får kloret signaturen ned på nettbrettet fra? Endret i går, 07:52 av A-hunter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet i går, 08:05 #4 Del Skrevet i går, 08:05 A-hunter skrev (10 minutter siden): Dere skjønner at disse "ververne" er selgere som får betalt for hver nye, faste giver de får kloret signaturen ned på nettbrettet fra? Det gjør de helt sikkert. Det er vel ingen som tror at sånne er frivillige som liksom gjør dette ubetalt på dugnad? Poenget er at disse som beskrives har hatt en oppførsel som skader organisasjonen de jobber for. Og det bør SOS Barnebyer få vite. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:08 #5 Del Skrevet i går, 08:08 Ikke forklar eller "unnskyld" deg når du sier nei. Bare si NEI! (evt nei takk) Anonymkode: b2912...e6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:21 #6 Del Skrevet i går, 08:21 Hadde også en slik på døra. Prøvde å avise han på en hyggelig måte, men han bare fortsatte. Så ble jeg litt strengere, men han bare fortsatte. Så da avslutte jeg med at "Dere hadde satte dere i et mye bedre lys hvis dere faktisk hørte etter på hva som blir sakt til dere" før jeg lukket døra. Det var alt jeg klarte å spa frem i irritasjonen. Anonymkode: e236a...a07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:30 #7 Del Skrevet i går, 10:30 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kom en fra SOS barnebyer på døra her og ville ha meg til å bli fadder. Jeg forklarte at jeg ikke har økonomi til det, da begynte han å forklare meg om en avtale og at det ikke kostet mer enn en pizza i mnd, og at det har alle råd til. Jeg sa jeg er alene med barn, og jeg har faktisk ikke råd til 300 kr mnd ekstra. Da satte han opp en spørrende mine og sa "jøss". Jeg ble irritert og bare lukket døra. Skjønner at disse organisasjonene går rundt og forsøker å verve, men burde å holde og si neitakk uten at de blir pågående og frekke. Er det sånn de læres opp før de går ut i felten? Anonymkode: 50e2c...683 Du sa jo ikke nei takk, du sa at det kostet mer enn du kunne ta deg råd til. Da inviterte du til en diskusjon om hvorvidt det var for dyrt eller ikke. Bare si nei, du skylder ingen en forklaring. At du er alene med barn er jo helt irrelevant og egentlig et veldig merkelig argument. Anonymkode: 8916e...e3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:37 #8 Del Skrevet i går, 10:37 Bare si nei neste gang. Du skylder dem ikke en forklaring. Anonymkode: 05a30...7d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå