AnonymBruker Skrevet i går, 07:42 #1 Del Skrevet i går, 07:42 Det er dessverre med tungt hjerte at jeg ser meg nødt til å omplassere min ektemake. Etter skiftende omstendigheter, så klarer jeg ikke lenger å gjøre ham tilfreds og oppfylle hans basale behov. Han er min aller beste venn og jeg ønsker ham alt godt i livet. Tiden strekker bare ikke til, og han blir dessverre forsømt. Jeg ser at det tærer på han. Han er ikke lenger sitt blide og vante jeg, og har som konsekvens av mine prioriteringer blitt mer mutt og innesluttet. Jeg søker av den grunn, etter en kvinne som kan gi han den oppmerksomheten han fortjener. Han er verdens fineste mann. Alltid blid når han ser meg. Hjelpsom og grei. Nesten ingen lyter eller unoter å spore. Jeg bare kjenner at det er ikke nok i lengden. Så om det er noen som vil overta en ferdig innkjørt, god og snill mann så blir jeg veldig takknemlig. Ps. Han kommer på innkalling så han er veldig godt dressert. Anonymkode: 7d186...b1d 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:46 #2 Del Skrevet i går, 07:46 🙄 Anonymkode: 9d5b9...481 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet i går, 07:48 #3 Del Skrevet i går, 07:48 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er dessverre med tungt hjerte at jeg ser meg nødt til å omplassere min ektemake. Etter skiftende omstendigheter, så klarer jeg ikke lenger å gjøre ham tilfreds og oppfylle hans basale behov. Han er min aller beste venn og jeg ønsker ham alt godt i livet. Tiden strekker bare ikke til, og han blir dessverre forsømt. Jeg ser at det tærer på han. Han er ikke lenger sitt blide og vante jeg, og har som konsekvens av mine prioriteringer blitt mer mutt og innesluttet. Jeg søker av den grunn, etter en kvinne som kan gi han den oppmerksomheten han fortjener. Han er verdens fineste mann. Alltid blid når han ser meg. Hjelpsom og grei. Nesten ingen lyter eller unoter å spore. Jeg bare kjenner at det er ikke nok i lengden. Så om det er noen som vil overta en ferdig innkjørt, god og snill mann så blir jeg veldig takknemlig. Ps. Han kommer på innkalling så han er veldig godt dressert. Anonymkode: 7d186...b1d Godt skrevet , morsomt , takk 😀👏 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet i går, 07:49 #4 Del Skrevet i går, 07:49 Stakkars mann. Å bli beskrevet som en hund er virkelig ikke hyggelig gjort. La ham gå. Håper han finner noen som setter pris på ham. Du er nedlatende ts. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:50 #5 Del Skrevet i går, 07:50 0/10 Anonymkode: dbc6a...dd1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:55 #6 Del Skrevet i går, 07:55 Et dette forsøk på humor? Anonymkode: 3c612...3a3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:57 #7 Del Skrevet i går, 07:57 SPOCA skrev (2 minutter siden): Stakkars mann. Å bli beskrevet som en hund er virkelig ikke hyggelig gjort. La ham gå. Håper han finner noen som setter pris på ham. Du er nedlatende ts. Nedlatende er jeg ikke. Jeg elsker hunder. Vi er faktisk snillere med dyra enn med mennesker. Inspirasjonen til dette innlegget fikk jeg gjennom en Finn annonse der familier omplasserer hunder for at dem ikke har kjærlighet eller tid til dem, mens kvinner sitter og tviholder ofte på en mann de egentlig ikke vil ha. Hunder har ofte flere positive egenskaper enn mennesker. Det er grunn til at hunden blir ansett som menneskers beste venn. Anonymkode: 7d186...b1d 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:00 #8 Del Skrevet i går, 08:00 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Et dette forsøk på humor? Anonymkode: 3c612...3a3 Dette er et forsøk på å få igang en diskusjon på en litt annerledes måte. Anonymkode: 7d186...b1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet i går, 08:03 #9 Del Skrevet i går, 08:03 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nedlatende er jeg ikke. Jeg elsker hunder. Vi er faktisk snillere med dyra enn med mennesker. Inspirasjonen til dette innlegget fikk jeg gjennom en Finn annonse der familier omplasserer hunder for at dem ikke har kjærlighet eller tid til dem, mens kvinner sitter og tviholder ofte på en mann de egentlig ikke vil ha. Hunder har ofte flere positive egenskaper enn mennesker. Det er grunn til at hunden blir ansett som menneskers beste venn. Anonymkode: 7d186...b1d Vel, å omplassere dyr fordi man ikke har kjærlighet eller tid til dem er rett og slett å være drittsekk. Ser liksom ikke hva dette har med KG å gjøre, de færreste gjør slikt mot dyra sine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:06 #10 Del Skrevet i går, 08:06 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er et forsøk på å få igang en diskusjon på en litt annerledes måte. Anonymkode: 7d186...b1d En diskusjon om hva? Teksten din beskriver bare mannen din og at du er lei av han. Hva så. Anonymkode: 3c612...3a3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:06 #11 Del Skrevet i går, 08:06 SPOCA skrev (Akkurat nå): Vel, å omplassere dyr fordi man ikke har kjærlighet eller tid til dem er rett og slett å være drittsekk. Ser liksom ikke hva dette har med KG å gjøre, de færreste gjør slikt mot dyra sine. Drittsekk faktisk... Er det ikke bedre å omplassere dem, enn å beholde dem og forsømme dem? Dyr trenger kjærlighet dem og. Akkurat som oss mennesker. Fordi denne psykologien er overførbar til oss mennesker i forhold til kjærlighet og forhold. Det er det som er tanken bak innlegget. Anonymkode: 7d186...b1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:07 #12 Del Skrevet i går, 08:07 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En diskusjon om hva? Teksten din beskriver bare mannen din og at du er lei av han. Hva så. Anonymkode: 3c612...3a3 Det kommer an på hva man assosierer teksten med. Det er en metode for å utfordre abstrakt tenkning. Anonymkode: 7d186...b1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:10 #13 Del Skrevet i går, 08:10 Jeg har ombestemt meg. Flott innlegg. Hvorfor? Fordi det på subtilt vis setter fingeren på hvorfor det stort sett er kvinner som initierer opprivende samlivsbrudd. Der kvinnen er mannens livspartner og høyst betrodde allierte er mannen kvinnens bikkje. Anonymkode: 9d5b9...481 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet i går, 08:13 #14 Del Skrevet i går, 08:13 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Drittsekk faktisk... Er det ikke bedre å omplassere dem, enn å beholde dem og forsømme dem? Dyr trenger kjærlighet dem og. Akkurat som oss mennesker. Fordi denne psykologien er overførbar til oss mennesker i forhold til kjærlighet og forhold. Det er det som er tanken bak innlegget. Anonymkode: 7d186...b1d Selvfølgelig trenger dyr kjærlighet. Det er derfor jeg skriver som jeg gjør. Eller misforstår du med vilje? Det er helt håpløst å ta til seg dyr hvis man ikke har tid eller kjærlighet til dyr.Selvfølgelig er man drittsekk hvis man tar til seg dyr og bare gir de vekk som om de er brikker i et spill. Dyr er levende vesener, og man burde aldri ta til seg dyr man ikke har tid eller kjærlighet til. Det tenker man selvfølgelig over FØR man anskaffer dyr. Det samme gjelder mennesker. Man burde ikke få seg kjæreste om man ikke har tid eller kjærlighet til dem i utgangspunktet. Forskjell mellom mennesker og dyr er dog at dyr stort sett er helt forsvarsløse (hvis de er kjæledyr). Endret i går, 08:16 av SPOCA 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:13 #15 Del Skrevet i går, 08:13 Jeg har et tilsvarende brev til mannen liggende på pc-en min. Det kunne vært slettet, men jeg har det der som en påminnelse om hvordan jeg følte det da, og at det går over. Mitt brev ble skrevet i 2020. Jeg var utslitt og nedstemt, og følte meg totalt mislykket som ikke strakk til, og klarte være den konen jeg ønsket å være for ham. En tid senere fikk jeg tilbake overskuddet, og følelsen av mislykkethet forsvant, og den gode stemningen i forholdet kom tilbake. Så mitt råd er: hold ut, ta vare på deg selv. Få tilbake overskuddet ditt, og alt vil se lysere ut Anonymkode: cf743...3ec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:16 #16 Del Skrevet i går, 08:16 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ombestemt meg. Flott innlegg. Hvorfor? Fordi det på subtilt vis setter fingeren på hvorfor det stort sett er kvinner som initierer opprivende samlivsbrudd. Der kvinnen er mannens livspartner og høyst betrodde allierte er mannen kvinnens bikkje. Anonymkode: 9d5b9...481 Hva var det som gjorde at du ombestemte deg? Stort sett så er det kvinner som initierer samlivsbrudd. Svært få menn gjør det. Så finnes det selvfølgelig damer som tar veldig godt vare på mannen din og han på henne. Bare for å understreke det. Det jeg er nysgjerrig på er... Hvorfor tviholder kvinner på menn de egentlig ikke vil ha? Lar han gå for lut og kaldt vann? Anonymkode: 7d186...b1d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:21 #17 Del Skrevet i går, 08:21 SPOCA skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig trenger dyr kjærlighet. Det er derfor jeg skriver som jeg gjør. Eller misforstår du med vilje? Det er helt håpløst å ta til seg dyr hvis man ikke har tid eller kjærlighet til dyr.Selvfølgelig er man drittsekk hvis man tar til seg dyr og bare gir de vekk som om de er brikker i et spill. Dyr er levende vesener, og man burde aldri ta til seg dyr man ikke har tid eller kjærlighet til. Det tenker man selvfølgelig over FØR man anskaffer dyr. Jeg prøver bare å få fram alle nyansene. Er ingen som er tankelesere. Selv om jeg forstår utmerket godt tankene bak det du skriver, så er det ikke sikkert det er andre som gjør det. Jeg har opplevd å komme opp i situasjoner der man skulle tro selvfølgeligheter var en selvfølge, der det viste seg å ikke være det. Det handler ikke om deg sånn sett. Jeg er enig i at om man først tar til seg et dyr, så bør man ha tenkt igjennom det som er mulig på forhånd. Likevel så skjer livet, og uforutsette hendelser kan oppstå. Alvorlig sykdom feks. Anonymkode: 7d186...b1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:23 #18 Del Skrevet i går, 08:23 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har et tilsvarende brev til mannen liggende på pc-en min. Det kunne vært slettet, men jeg har det der som en påminnelse om hvordan jeg følte det da, og at det går over. Mitt brev ble skrevet i 2020. Jeg var utslitt og nedstemt, og følte meg totalt mislykket som ikke strakk til, og klarte være den konen jeg ønsket å være for ham. En tid senere fikk jeg tilbake overskuddet, og følelsen av mislykkethet forsvant, og den gode stemningen i forholdet kom tilbake. Så mitt råd er: hold ut, ta vare på deg selv. Få tilbake overskuddet ditt, og alt vil se lysere ut Anonymkode: cf743...3ec Så god du er. Nå ble jeg utrolig rørt. Er nok mer som at jeg ønsker meg en slik mann. Det er drømmen. Anonymkode: 7d186...b1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet i går, 08:34 #19 Del Skrevet i går, 08:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg prøver bare å få fram alle nyansene. Er ingen som er tankelesere. Selv om jeg forstår utmerket godt tankene bak det du skriver, så er det ikke sikkert det er andre som gjør det. Jeg har opplevd å komme opp i situasjoner der man skulle tro selvfølgeligheter var en selvfølge, der det viste seg å ikke være det. Det handler ikke om deg sånn sett. Jeg er enig i at om man først tar til seg et dyr, så bør man ha tenkt igjennom det som er mulig på forhånd. Likevel så skjer livet, og uforutsette hendelser kan oppstå. Alvorlig sykdom feks. Anonymkode: 7d186...b1d Herrelighet. Så vanvittig arrogant. Jeg trenger ikke tolk, ellers takk. Men dette er noe annet enn du beskriver selv. Her var det snakk om manglende tid og kjærlighet. Det er noe helt annet enn akutt sykdom eller livsendrende uforutsette hendelser. Allikevel; man bør ha en plan for dyra sine hvis slikt skjer. Uansett. Dette er tydeligvis ikke intensjonen for tråden. Menn er like lite forsvarsløse dyr som kvinner er. Så, hva med å heller diskutere dette? Som at menn lar det skure og gå, og hører ikke etter før dama har fått nok. Som ender i samlivsbrudd. Selv om kvinnen kanskje tar initiativ til samlivsbrudd, trenger det ikke å bety at mannen er uskyldig part altså. Eller, som min mann sa; hvilket degraderende innlegg om menn. Som at menn ikke verken har egen vilje, evne eller mulighet. Det er som regel en grunn til at man går, og da bør man kanskje se på hvorfor. Man er sjelden en uskyldig part. Samtidig snakker man mot seg selv her, når det etterspørres: hvorfor tviholde på menn de egentlig ikke vil ha? Vel, det er nettopp det kvinnen ikke gjør ved å gå.(..) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:19 #20 Del Skrevet i går, 09:19 SPOCA skrev (33 minutter siden): Herrelighet. Så vanvittig arrogant. Jeg trenger ikke tolk, ellers takk. Men dette er noe annet enn du beskriver selv. Her var det snakk om manglende tid og kjærlighet. Det er noe helt annet enn akutt sykdom eller livsendrende uforutsette hendelser. Allikevel; man bør ha en plan for dyra sine hvis slikt skjer. Uansett. Dette er tydeligvis ikke intensjonen for tråden. Menn er like lite forsvarsløse dyr som kvinner er. Så, hva med å heller diskutere dette? Som at menn lar det skure og gå, og hører ikke etter før dama har fått nok. Som ender i samlivsbrudd. Selv om kvinnen kanskje tar initiativ til samlivsbrudd, trenger det ikke å bety at mannen er uskyldig part altså. Eller, som min mann sa; hvilket degraderende innlegg om menn. Som at menn ikke verken har egen vilje, evne eller mulighet. Det er som regel en grunn til at man går, og da bør man kanskje se på hvorfor. Man er sjelden en uskyldig part. Samtidig snakker man mot seg selv her, når det etterspørres: hvorfor tviholde på menn de egentlig ikke vil ha? Vel, det er nettopp det kvinnen ikke gjør ved å gå.(..) Det er ikke meningen å virke arrogant. Beklager om det virket slik. Det er mange perspektiver som kan diskuteres i dette innlegget, og det var det som var grunnen til at jeg valgte å skrive det. Er menn forsvarsløse? Det er et samspill. Enig i det. Veldig mange mennesker er glad i å plassere skyld. Det har ikke jeg noe tro på. Dele erfaringer er bedre. Innlegget er ment som omvendt psykologi for dem av dere som ikke forstod det. Grunnen til at jeg valgte dette virkemiddelet er for at man må lese det som står bak linjene. En øvelse i å se det man egentlig ikke ser. En utfordring. Dette er faktisk barn bedre på enn voksne. De gjør det ofte intuitivt. Det har jeg sett mange eksempler på gjennom observasjon og analyse. Alle digresjoner er velkomne. Det kan være temaer her som jeg ikke har tenkt på. Jeg er overhodet ingen ekspert. Anonymkode: 7d186...b1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå