Gå til innhold

Frisøren er syk - ingen kompensasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Frisøren ringte meg 08.30 for å si at de måtte avlyse timen min kl 10 og sette meg opp på ny neste uke. Frisøren var syk. Får jeg ingen kompensasjon for dette? Jeg har tatt fri og satt av 3 timer..... Så irriterende. Hadde jeg vert syk så måtte jeg betalt en sum alikevel.

Anonymkode: df7b7...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det har du nok ikke krav på, gjelder i alle service yrker så kan slik skje, sett opp time på kveldstid eller helg neste gang.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo gå på jobben selv om du har fått fri.

Anonymkode: 3bca9...cc3

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig får ikke du betalt for at frisøren er syk! Er det rart Norge sliter, når folk har denne hjelpeløse mentaliteten til økonomi og eget ansvar. Det er selvsagt ingen andres feil enn din egen at du tar fri (!) for å gå til frisør. Jaja. 

Anonymkode: 5e8bf...23b

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva tenker du hadde vært en passende kompensasjon da? 

Anonymkode: 4996a...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har ingen krav på kompensasjon. Men de fleste, også tannleger, dropper å sende regning dersom du ringer inn straks de åpner og sier du er syk. Har opplevd det både hos frisør og tannlege. Har riktignok sagt jeg er syk, men kan komme dersom de ønsker det. De har takket nei, og jeg har ikke måttet betale. Grunnen til at man må betale når man ikke stiller til time er jo fordi mange bestiller, og så glemmer/ gidder ikke, å komme. 

Anonymkode: 709c8...78c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke alle har fleksitid og kontorjobb vet du. Godt det er noen slitere på gulvet også

Anonymkode: d1fe5...3a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Gå på jobb når jeg har fri? Atte hæ? Det er ikke sånn det funker i helsevesenet. 

Anonymkode: df7b7...5c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syntes det var levelig sent å si fra 08:30 jeg da. Man sier jo i far at man er syk med en gang? 

Anonymkode: 3a9b9...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syntes det var levelig sent å si fra 08:30 jeg da. Man sier jo i far at man er syk med en gang? 

Først må jo frisøren våkne og innse at hun/han er syk, så må vedkommende ringe sjefen eller en annen kollega og så må de jobbe for å få tak i kundene, så halvannen time før er faktisk ikke så sent, salongen åpner sannsynligvis kl ti.

Anonymkode: 98f15...952

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syns nå ikke det var seint slik sett.

Opplevd selv eks ja til.e hos lege kl 11 og bli oppringt kl 10.30 at timen ikke blir noe av

Anonymkode: ea186...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Først må jo frisøren våkne og innse at hun/han er syk, så må vedkommende ringe sjefen eller en annen kollega og så må de jobbe for å få tak i kundene, så halvannen time før er faktisk ikke så sent, salongen åpner sannsynligvis kl ti.

Anonymkode: 98f15...952

Det bør jo ikke ta lang tid da. Ts sier jo innhenting g om at de har ringt og ringt men ikke fått tak i henne…slike beskjeder bør de greie å få ut i god tid før kl. 8…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor tar du deg fri fra jobb for og gå til frisøren ? Det er jo helt sprøtt. Og det er frisørens ansvar? 

Anonymkode: 71e0e...632

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykdom skjer med alle, ville ikke forventet noe som helst 

Anonymkode: c082a...e7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke frisøren sin skyld at du har valgt å ta fri for å gå til frisøren.

Anonymkode: 32e0f...4ed

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...