Gå til innhold

Barnehageansatt med psykisk sykdom, blandede roller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 22.01):

Snakk på pauserommet er noe helt annet enn å legge ut noe i et offentlig forum. Ingen her har sagt at dere ikke kan snakke om pasienter på jobb eller ventilere om dere har behov. Det at du avfeier enhver kritikk på måten du gjør viser manglende forståelse for hva man diskuterer internt og hva man tar med andre. Jobben din har retningslinjer og rutiner for dette. Du konfererer med dem, ikke anonyme brukere på et forum.

Anonymkode: f3159...032

Altså dette kan være en hvilken som helst mannlig pasient med f.eks tidligere rusproblemer. INGEN veit hvem denne pasienten er!

Anonymkode: acb26...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

TS her. Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. Er det pasienter som syns det er ubehagelig at ansatte diskuterer dem som svarer? Ingen vet hvem jeg er eller hvem jeg snakker om. 
Har tatt det opp på jobb som jeg også skrev i innlegget at jeg skulle. 

Anonymkode: 54996...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

TS her. Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. Er det pasienter som syns det er ubehagelig at ansatte diskuterer dem som svarer? Ingen vet hvem jeg er eller hvem jeg snakker om. 
Har tatt det opp på jobb som jeg også skrev i innlegget at jeg skulle. 

Anonymkode: 54996...a72

Dette er selvsagt ikke brudd på taushetsplikten. Mange merkelige, lettere paranoide mennesker som ikke vet noe om taushetsplikten.

Personlig har jeg jobbet på en institusjon i den lille byen jeg bor i. Jeg møter ofte tidligere brukere. Jeg har pleid å spørre dem om de ønsker at jeg sier hei eller ikke dersom vi møtes på gaten. Alle uten unntak har sagt at de ønsker at jeg sier hei, ofte har de tatt initiativ til småprat når vi har møttes.

Jeg ville bare spurt ham neste gang han var innlagt/kom til behandling. Jeg ville opplyst om taushetsplikt, og at alle går gjennom perioder de har det vanskelig i livet. En gang trenger han hjelp, en annen gang trenger du hjelp.

Anonymkode: 2c0fd...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du ikke ta det opp med barnehagen heller og be om veiledning, uten å bryte taushetsplikt med 

Anonymkode: 03c99...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...