AnonymBruker Skrevet 21. februar #1 Del Skrevet 21. februar Er helt oppgitt. Det lokale politiet henlegger bare. Jeg har blitt trakasseret og plaget i ett og et halvt år hvor det har vært innbrudd, hærverk, forsøpling av min eiendom og hvor nabo har plaget meg nattestid med bråk og støy - hver natt. Vedkommende har også ved et par anledninger kommet til meg når jeg har vært utendørs, og gjort og sagt ubehagelige ting mot meg, noe som gjør at jeg ikke kan gå utenfor boligen i frykt for å møte på naboen. Naboen har fratatt meg søvn, ro og fred og livsglede med all den trakasseringen og innbrudd, tyveri bråk, støy og hærverk. Anmeldte i går, henlagt i løpet av natten. Uten at jeg fikk sendt inn bevis engang. Jeg fikk en e-mail i går hvor jeg skulle sende inn bilder og videoer. Er andre gang jeg anmelder nå. Politiet tar meg aldri på alvor. For mange år siden anmeldte jeg også da ble utsatt for grov vold og voldtekter (av en eks) samt drapsforsøk en hel natt med skader som jeg ikke vil nevne her men de var store og likevel henlagt med hånlig spørsmål fra politiet med; hva prøver du egentlig å oppnå ved å anmelde? (Jeg ønsker bare at rett skal være rett og at ingen flere skulle utsettes for dette monsteret av et menneske, jeg var absolutt ikke første og heller ikke siste person han har skadet) Dette av samme politi, så hvordan kunne jeg tro de ville ta trakassering fra nabo på alvor. Det betyr at uansett hva så får kriminelle holde på som de vil her i landet… Anonymkode: df7f4...77d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 21. februar #2 Del Skrevet 21. februar Har du gode nok beviser? Politiet kan dessverre ikke gjøre mye om de ikke har beviser på at det foregår noe kriminelt. Bevisbyrden står på den som anmelder forholdet. Forsøk å få et besøksforbud, det kan du få uten å anmelde, og da er bevisbyrden noe mindre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #3 Del Skrevet 21. februar Føler med deg ♥️ Anonymkode: 233b2...d08 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #4 Del Skrevet 21. februar Her går "en sak har alltid to sider-alarmen" hos meg... Anonymkode: 5f48a...149 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #5 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her går "en sak har alltid to sider-alarmen" hos meg... Anonymkode: 5f48a...149 Yepp. Mener jeg har lest om dette tidligere også.... Anonymkode: 602c8...801 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #6 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er helt oppgitt. Det lokale politiet henlegger bare. Jeg har blitt trakasseret og plaget i ett og et halvt år hvor det har vært innbrudd, hærverk, forsøpling av min eiendom og hvor nabo har plaget meg nattestid med bråk og støy - hver natt. Vedkommende har også ved et par anledninger kommet til meg når jeg har vært utendørs, og gjort og sagt ubehagelige ting mot meg, noe som gjør at jeg ikke kan gå utenfor boligen i frykt for å møte på naboen. Naboen har fratatt meg søvn, ro og fred og livsglede med all den trakasseringen og innbrudd, tyveri bråk, støy og hærverk. Anmeldte i går, henlagt i løpet av natten. Uten at jeg fikk sendt inn bevis engang. Jeg fikk en e-mail i går hvor jeg skulle sende inn bilder og videoer. Er andre gang jeg anmelder nå. Politiet tar meg aldri på alvor. For mange år siden anmeldte jeg også da ble utsatt for grov vold og voldtekter (av en eks) samt drapsforsøk en hel natt med skader som jeg ikke vil nevne her men de var store og likevel henlagt med hånlig spørsmål fra politiet med; hva prøver du egentlig å oppnå ved å anmelde? (Jeg ønsker bare at rett skal være rett og at ingen flere skulle utsettes for dette monsteret av et menneske, jeg var absolutt ikke første og heller ikke siste person han har skadet) Dette av samme politi, så hvordan kunne jeg tro de ville ta trakassering fra nabo på alvor. Det betyr at uansett hva så får kriminelle holde på som de vil her i landet… Anonymkode: df7f4...77d Du må klage på henleggelsen. Politiet henlegger mer enn de bør på grunn av lite kapasitet. Statsadvokaten som behandler klagene omgjør ofte henleggelsene. Send en mail til politidistriktet ditt og skriv at du klager på henleggelsen og forklar hvordan dette påvirker deg negativt i hverdagen. Anonymkode: 656df...7cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #7 Del Skrevet 21. februar Ellah skrev (1 time siden): Har du gode nok beviser? Politiet kan dessverre ikke gjøre mye om de ikke har beviser på at det foregår noe kriminelt. Bevisbyrden står på den som anmelder forholdet. Forsøk å få et besøksforbud, det kan du få uten å anmelde, og da er bevisbyrden noe mindre. Ja det har jeg. Jeg fikk en mailadresse å sende bevisene til, så skal sende de uansett. Men de håner jo bare. Anonymkode: df7f4...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #8 Del Skrevet 21. februar Ellah skrev (1 time siden): Har du gode nok beviser? Politiet kan dessverre ikke gjøre mye om de ikke har beviser på at det foregår noe kriminelt. Bevisbyrden står på den som anmelder forholdet. Forsøk å få et besøksforbud, det kan du få uten å anmelde, og da er bevisbyrden noe mindre. Jeg rakk ikke å sende inn bevis før de henlagte, ti timer etter anmeldelse. Anonymkode: df7f4...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #9 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Her går "en sak har alltid to sider-alarmen" hos meg... Anonymkode: 5f48a...149 Det gjør det sikkert hos deg, men har blitt trakassert fra dag én av uviss grunn. Og når blir også trakassert på åpen gate, det har blitt gjort innbrudd og alt så er det jo slik at kriminelle får holde på som de vil. Anonymkode: df7f4...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #10 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det gjør det sikkert hos deg, men har blitt trakassert fra dag én av uviss grunn. Og når blir også trakassert på åpen gate, det har blitt gjort innbrudd og alt så er det jo slik at kriminelle får holde på som de vil. Anonymkode: df7f4...77d AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja det har jeg. Jeg fikk en mailadresse å sende bevisene til, så skal sende de uansett. Men de håner jo bare. Anonymkode: df7f4...77d Så politiet håner også... ? 🤔 Anonymkode: 602c8...801 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #11 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her går "en sak har alltid to sider-alarmen" hos meg... Anonymkode: 5f48a...149 Som en som også har opplevd hvor ubrukelig politiet er så tror jeg på ts. Vi har hatt lovbrudd her som terroriserer oss og andre naboer, som kommuneoverlegen er enig i, de har selv bevist brudd på loven, og likevel når vi ringer politiet så gjør de ikke en dritt. «Har ikke kapasitet», når selv en telefon hadde hjulpet.. Jeg har også sett de ikke gjøre en dritt når folk stjeler i butikken. De foreslo ærligtalt at den personen som stjal (på kamera!) som ble tatt i butikken en annen gang skulle komme tilbake en gang senere og «levere det de tok sist» også lot de der ligge.. tror du de kom tilbake? I Norge er det lov å være kriminell.. du kan gjøre alt unntatt å unndra skatt. Anonymkode: db493...bd1 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #12 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Som en som også har opplevd hvor ubrukelig politiet er så tror jeg på ts. Vi har hatt lovbrudd her som terroriserer oss og andre naboer, som kommuneoverlegen er enig i, de har selv bevist brudd på loven, og likevel når vi ringer politiet så gjør de ikke en dritt. «Har ikke kapasitet», når selv en telefon hadde hjulpet.. Jeg har også sett de ikke gjøre en dritt når folk stjeler i butikken. De foreslo ærligtalt at den personen som stjal (på kamera!) som ble tatt i butikken en annen gang skulle komme tilbake en gang senere og «levere det de tok sist» også lot de der ligge.. tror du de kom tilbake? I Norge er det lov å være kriminell.. du kan gjøre alt unntatt å unndra skatt. Anonymkode: db493...bd1 Ofte må man forstå at ting kan være langt mere komplekst enn hva en selv har innsikt i. For eksempel disse i nabolaget som plager, er til sjenanse, stjeler osv. 1) det er stor sannsynlighet for at situasjon er mer sivilrettslig enn strafferettslig og at politiet rett og slett ikke er rette instans. Fravikelse, midlertidige forføyning, kontakt med sameie, utleiere osv kan ha langt mere effekt. Av det som er strafferettslig kan det være at politiet har en annen oppfatning og prioritering enn hva borgere har. Hvis det er en som ringer inn et tyveri i en bod, snoking rundt hus vs en som ringer inn at det pågår en voldshendelse hvor våpen er involvert. Prioriteringen blir nokså åpenbar om man sitter på totalbilde. Samme med etterforskning, skal resurser brukes på det bod tyveriet eller skal det brukes på den overgrepssaken som stadig øker i omfang. Til gjengjeld vil jo ofte disse uro kråkene kjøre seg inn i et hjørne å bli borte i noen år om ikke annet. 2) ang butikk tyveri, verdien er ofte avgjørende for om det kan tas videre. Og igjen er totalbilde viktig - politiet sitter gjerne på all info, mens befolkningen har sett ett bruddstykke. Jeg forsvarer ikke handlingene, men man må erkjenne at situasjon er slik fordi den samme befolkningen har valgt å sette politiet nederst på prioriteringslisten over tiår.... Anonymkode: 71fbd...223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 21. februar #13 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ofte må man forstå at ting kan være langt mere komplekst enn hva en selv har innsikt i. For eksempel disse i nabolaget som plager, er til sjenanse, stjeler osv. 1) det er stor sannsynlighet for at situasjon er mer sivilrettslig enn strafferettslig og at politiet rett og slett ikke er rette instans. Fravikelse, midlertidige forføyning, kontakt med sameie, utleiere osv kan ha langt mere effekt. Av det som er strafferettslig kan det være at politiet har en annen oppfatning og prioritering enn hva borgere har. Hvis det er en som ringer inn et tyveri i en bod, snoking rundt hus vs en som ringer inn at det pågår en voldshendelse hvor våpen er involvert. Prioriteringen blir nokså åpenbar om man sitter på totalbilde. Samme med etterforskning, skal resurser brukes på det bod tyveriet eller skal det brukes på den overgrepssaken som stadig øker i omfang. Til gjengjeld vil jo ofte disse uro kråkene kjøre seg inn i et hjørne å bli borte i noen år om ikke annet. 2) ang butikk tyveri, verdien er ofte avgjørende for om det kan tas videre. Og igjen er totalbilde viktig - politiet sitter gjerne på all info, mens befolkningen har sett ett bruddstykke. Jeg forsvarer ikke handlingene, men man må erkjenne at situasjon er slik fordi den samme befolkningen har valgt å sette politiet nederst på prioriteringslisten over tiår.... Anonymkode: 71fbd...223 *hilsen politibetjent med altfor få grammatikk-timer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 21. februar #14 Del Skrevet 21. februar Det er rart hvordan enkelt personer bare har "alle er imot meg og behandler meg dårlig" der den eneste fellesnevneren er personen som klager. Er du 100% sikker at det denne naboen gjør bare eksisterer inne i hodet ditt? Jeg har anmeldt en del innbrudd i vår fellesområder gjennom årene og de har ALDRI henlagt saken samme dag. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #15 Del Skrevet 21. februar Motelvibes skrev (32 minutter siden): *hilsen politibetjent med altfor få grammatikk-timer* Nei hilsen medborger med lese skrive vansker ja og ikke interesse av å bruke energi på å fin skrive på internett via tlf i arbeidstid. Vil du ha skattemeldingen min også, helse Norge kanskje? Eller hadde du noe fruktbart å bidra med? Anonymkode: 71fbd...223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #16 Del Skrevet 21. februar NakenPanda skrev (1 time siden): Det er rart hvordan enkelt personer bare har "alle er imot meg og behandler meg dårlig" der den eneste fellesnevneren er personen som klager. Er du 100% sikker at det denne naboen gjør bare eksisterer inne i hodet ditt? Jeg har anmeldt en del innbrudd i vår fellesområder gjennom årene og de har ALDRI henlagt saken samme dag. Har ikke den opfattelsen generelt så der tar du feil. Henlagt pga ikke ressurser til slike saker. Anonymkode: df7f4...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet 21. februar #17 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er helt oppgitt. Det lokale politiet henlegger bare. Jeg har blitt trakasseret og plaget i ett og et halvt år hvor det har vært innbrudd, hærverk, forsøpling av min eiendom og hvor nabo har plaget meg nattestid med bråk og støy - hver natt. Vedkommende har også ved et par anledninger kommet til meg når jeg har vært utendørs, og gjort og sagt ubehagelige ting mot meg, noe som gjør at jeg ikke kan gå utenfor boligen i frykt for å møte på naboen. Naboen har fratatt meg søvn, ro og fred og livsglede med all den trakasseringen og innbrudd, tyveri bråk, støy og hærverk. Anmeldte i går, henlagt i løpet av natten. Uten at jeg fikk sendt inn bevis engang. Jeg fikk en e-mail i går hvor jeg skulle sende inn bilder og videoer. Er andre gang jeg anmelder nå. Politiet tar meg aldri på alvor. For mange år siden anmeldte jeg også da ble utsatt for grov vold og voldtekter (av en eks) samt drapsforsøk en hel natt med skader som jeg ikke vil nevne her men de var store og likevel henlagt med hånlig spørsmål fra politiet med; hva prøver du egentlig å oppnå ved å anmelde? (Jeg ønsker bare at rett skal være rett og at ingen flere skulle utsettes for dette monsteret av et menneske, jeg var absolutt ikke første og heller ikke siste person han har skadet) Dette av samme politi, så hvordan kunne jeg tro de ville ta trakassering fra nabo på alvor. Det betyr at uansett hva så får kriminelle holde på som de vil her i landet… Anonymkode: df7f4...77d Kjenner du ikke noen svære karer som har litt innestengt aggresjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #18 Del Skrevet 21. februar Bælfeit skrev (14 minutter siden): Kjenner du ikke noen svære karer som har litt innestengt aggresjon? Jo faktisk… Ganske mange… Anonymkode: df7f4...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #19 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo faktisk… Ganske mange… Anonymkode: df7f4...77d Hva er da problemet?Ring gutta dine;) Anonymkode: 7bfbd...7fe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 21. februar #20 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Som en som også har opplevd hvor ubrukelig politiet er så tror jeg på ts. Vi har hatt lovbrudd her som terroriserer oss og andre naboer, som kommuneoverlegen er enig i, de har selv bevist brudd på loven, og likevel når vi ringer politiet så gjør de ikke en dritt. «Har ikke kapasitet», når selv en telefon hadde hjulpet.. Jeg har også sett de ikke gjøre en dritt når folk stjeler i butikken. De foreslo ærligtalt at den personen som stjal (på kamera!) som ble tatt i butikken en annen gang skulle komme tilbake en gang senere og «levere det de tok sist» også lot de der ligge.. tror du de kom tilbake? I Norge er det lov å være kriminell.. du kan gjøre alt unntatt å unndra skatt. Anonymkode: db493...bd1 Eller kjøre for fort snakke i mobilen etc etc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå