AnonymBruker Skrevet i går, 03:20 #1 Del Skrevet i går, 03:20 😁 Anonymkode: 2a04c...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Ikke akkurat denne oppskriften jeg bruker, men er veldig glad i havrerundstykker med revet gulrot, så jeg fant en som ligner litt: https://trinesmatblogg.no/recipe/grove-rundstykker-med-gulrot/ 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden 1,5 kg mel* 7 dl lettmelk 1,5 pakke tørrgjær 3 dl (1 boks) kesam 2 ts salt 2 ts sukker 225 g smør 1 egg * Bruk det melet du ønsker. Selv liker jeg rundstykkene best når de er sånn halvgrove så her bruker jeg 1 kg hvetemel og 500 g blanding av havregryn, grov sammalt hvete og havrekli, men velg det du liker best selv. Smelt smøret, ha i melken og varm til fingervarmt. Ha væsken + resten av ingrediensene i kjøkkenmaskin og elt i 5 minutter. La heve en times tid. Trill 36 rundstykker og sett på stekebrett, etterhev 45 minutter. Nå kan du evt pensle med vispet egg og drysse på valmuefrø, havregryn eller annet. Stekes ved 225 grader i 15 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå