oslo47 Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Jeg driver med daytrading på forskjellige utenlandske plattformer som, heldigvis for Skatteetaten, gir meg en god del profitt. Det begynner å bli så mye at man ikke kan kalle det for hobby lengre. Dersom jeg skal ta ut noe av denne profitten, så overføres det til min norske private bankkonto, eventuelt via kryptomeglere som Firi, og så videre til min norske private bankkonto. Jeg ønsker å opprette et aksjeselskap, på grunn av fordelene det medfører for meg å ha et aksjeselskap, som fritakmodellen osv. Spørsmålet mitt blir vel egentlig, hos Nordnet kan man opprette en bedriftsprofil og knytte dette direkte til et aksjeselskap, men det kan man jo ikke med disse utenlandske plattformene hvor jeg daytrader forskjellig krypto og valuta. Kan jeg ta ut profitt fra utlandet, til min private bankkonto, for så å sette disse inn til aksjeselskapet? Jeg renger med at dette må gjøres på riktig vis i forhold til regnskap? Kan man så enkelt tolke det som at jeg som eier av AS har gjennomført daytradingen i AS sitt navn og rykte, og så overfører disse pengene direkte til bedriftskontoen? Gitt at jeg kan dokumentere hvordan pengene er generert gjennom trading-transaksjonene. Endret 20 timer siden av oslo47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Dette er ikke profesjonelle råd og må tas med en klype salt. Gjør dine egne vurderinger..... 1) Du må opprette Trading A/S 2) Trading A/S, der du er eier og daglig leder, må opprette en bedriftskonto hos en bank, f.eks. DNB. 2) Trading A/S må skaffe seg et LEI nummer. 3) Trading A/S, der du er eier og daglig leder, må opprette kontoer/kundeforhold på Shitcoin trading plattformene og f.eks Nordnet. 4) Bokfør innskudd, gevinster/tap osv i et regnskapssystem og lever årsregnskap. Anonymkode: bc883...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå