AnonymBruker Skrevet i går, 10:00 #21 Del Skrevet i går, 10:00 Du bør ikke involvere potensiell utleier med noe som helst personlig, «samlivsbrudd, ønsker å flytte inn snarest», er nok, både nå, og senere når du finner et sted. Å fortelle om din/barnas situasjon vil utelukkende virke negativt. Du trenger en bolig, utleier er ikke støtte, NAV, venn, krisesenter. Anonymkode: 1f9e1...44f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:07 #22 Del Skrevet i går, 11:07 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du får ikke bolig raskere av å fortelle slikt. Utleiere vil ha stabile, rolige leietakere. Ikke folk med kaotiske liv. Om situasjonen er så prekær at du tenker du må ut kjapt, kan du vurdere krisesenter. Anonymkode: 39f90...d35 Dette! Dra på krisesenter, så ordner bolig seg på sikt… Anonymkode: bc3b4...112 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #23 Del Skrevet 20 timer siden Jeg er en veldig stabil og ordentlig leietaker, og det har alltid vært lett for meg å finne et sted å bo. Nå har jeg bodd samme stedet i 7 år. Jeg sliter en del psykisk, men det holder jeg tett om. Min psykolog hadde derimot en ide for noen år siden om å involvere utleier i noe «trygt nettverk», og at utleier skulle kunne hjelpe når jeg slet ekstra. Jeg sa konsekvent nei, for jeg ville ikke så boligløs om utleier reagerte negativt. Hadde heldigvis andre rundt meg som var tydelig med psykologen om at det ikke var noen god ide. Utleiere vil ha ro og orden. Folk som betaler, er lite drama/ekstra med, som ivaretar boligen bra, osv osv. Er mange som har lyst til å hjelpe, men det er også mange som er der at de ikke vil hjelpe i sitt hus. Du kan være heldig å møte noen som forstår, men du kan også være maks uheldig, og utleier kjenner andre utleiere og du vil slite med å få leie hos andre også. Kontakt krisesenteret for veiledning, og hold kortere litt tett til brystet i forhold til utleiere. Det at du har depositum og kan flytte inn imorgen er derimot ting du kan spille på, og som annen nevnte, det å si du trenger rask avklaring fordi du ser på flere steder, men du liker denne plassen best, kan være ganske taktisk og lurt. Den mannen bør basert på hva du skriver her ikke ha ansvar for barna uten tilsyn. Det er direkte farlig. Håper dere alle kommer dere bort i tide. 💚 Anonymkode: b1851...1f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #24 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Må komme meg/oss bort fra et dårlig forhold, men får meg ikke til å fortelle utleier hvor kritisk det er at jeg får boligen. Det føles feil å "presse" de til å godta meg som leietaker, kun fordi jeg og barna er i en super vanskelig situasjon. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 3d1f1...35c Tror det er lurt å ikke si noe om dette til utleier. "Hvilke andre problemer har hun med i bagasjen tro" Anonymkode: f3cb6...ee0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #25 Del Skrevet 20 timer siden Enig med alle, du bør absolutt ikke fortelle det. Vil tippe at alle utleiere vil ha ukompliserte leieforhold. De ønsker en leietaker som betaler leie og behandler leiligheten bra. Ikke drama og personlige problemer de må forholde seg til. Anonymkode: 59c6e...dfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #26 Del Skrevet 20 timer siden Jeg visste faktisk ikke at de fleste får så lave tanker om ei som er på vei ut av et dårlig forhold. Skal holde tett om det flere enn et sted forstår jeg. Anonymkode: 3d1f1...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #27 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg visste faktisk ikke at de fleste får så lave tanker om ei som er på vei ut av et dårlig forhold. Skal holde tett om det flere enn et sted forstår jeg. Anonymkode: 3d1f1...35c Det er forskjell mellom å råde noen til å ikke dele med en utleier for å ivareta TS, og å ha lave tanker om TS. Jeg leser at folk her ønsker TS alt vel, og derfor mener at hun ikke skal dele, det tror jeg også riktig. Jeg leser ikke at noen har lave tanker om TS, folk har vel mer lave tanker om mannen, og til deles om utleiere, men siste kan en forstå ikke vil leie ut til noe som kan bli et problem. Anonymkode: b1851...1f7 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #28 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er forskjell mellom å råde noen til å ikke dele med en utleier for å ivareta TS, og å ha lave tanker om TS. Jeg leser at folk her ønsker TS alt vel, og derfor mener at hun ikke skal dele, det tror jeg også riktig. Jeg leser ikke at noen har lave tanker om TS, folk har vel mer lave tanker om mannen, og til deles om utleiere, men siste kan en forstå ikke vil leie ut til noe som kan bli et problem. Anonymkode: b1851...1f7 Noen skrev om "hvilke flere problemer har ts?" Det vitner ikke om noe positivt. Hadde jeg vært redd for at han går løs på meg eller noe som kan gå utover andre rundt som å komme på døra å lage bråk, så hadde jeg selvfølgelig kontaktet politiet for lengst. Det handler ikke om vold slik. Anonymkode: 3d1f1...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #29 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen skrev om "hvilke flere problemer har ts?" Det vitner ikke om noe positivt. Hadde jeg vært redd for at han går løs på meg eller noe som kan gå utover andre rundt som å komme på døra å lage bråk, så hadde jeg selvfølgelig kontaktet politiet for lengst. Det handler ikke om vold slik. Anonymkode: 3d1f1...35c Antar du tenker på innlegger her: Tror det er lurt å ikke si noe om dette til utleier. "Hvilke andre problemer har hun med i bagasjen tro" Det er ikke ment negativt om TS. Det er ment som omsorg. Det er ikke alltid full åpenhet lønner seg. Du trenger ikke å bli krenket på andres vegne hele tiden. Anonymkode: f3cb6...ee0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #30 Del Skrevet 20 timer siden Som mange allerede har svart; Ville vært svært skeptisk til å leie med noen som kom med drama. Viktigste som utleier er stabilitet. Det der er alt annet enn. Anonymkode: ca98a...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #31 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noen skrev om "hvilke flere problemer har ts?" Det vitner ikke om noe positivt. Hadde jeg vært redd for at han går løs på meg eller noe som kan gå utover andre rundt som å komme på døra å lage bråk, så hadde jeg selvfølgelig kontaktet politiet for lengst. Det handler ikke om vold slik. Anonymkode: 3d1f1...35c Men akkurat det vet ikke en utleier. De aner ikke om de kan stole på en fremmed som deler litt, og om det da er «alt», eller om det er enda mer. Mange vil nok tenke at det gjerne er mer, og derfor være redde for å leie ut. En kan være heldig, men også maks uheldig, så jeg hadde vært forsiktig. Jeg var selv ærlig om at jeg så etter et sted å bo etter et samlivsbrudd. Da uten noe ekstra rundt det, og det var ikke noe problem, er mer når folk blir nervøse for hva annet som potensielt kan følge med. Det handler jo ikke om deg som person, men om at utleier ønsker å være så trygg og sikker som mulig på alt tenkelig når en leier ut. Anonymkode: b1851...1f7 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 20 timer siden #32 Del Skrevet 20 timer siden Om hqn utsetter deg for vold og sier han skal skremme barnet litt så drar du på krisesenter. Jeg hadde synes utrolig synd på deg, men jeg hadde ikke foretrukket det som leietaker med den infoen. Kun et spørsmål om tid før gal eks plager meg og min familie også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #33 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Noen skrev om "hvilke flere problemer har ts?" Det vitner ikke om noe positivt. Hadde jeg vært redd for at han går løs på meg eller noe som kan gå utover andre rundt som å komme på døra å lage bråk, så hadde jeg selvfølgelig kontaktet politiet for lengst. Det handler ikke om vold slik. Anonymkode: 3d1f1...35c Det er vold jo. Psykisk vold, å «skremme baby til å bli tøffere». Anonymkode: c1075...c58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #34 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Han gjør ikke ting som syns for andre Anonymkode: 3d1f1...35c Kontakt krisesenter. De kan som et minste minimum gi råd og veiledning. Anonymkode: 66ab4...09f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #35 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er vold jo. Psykisk vold, å «skremme baby til å bli tøffere». Anonymkode: c1075...c58 Absolutt psykisk vold ja, slik oppdrar han barnet til å bli lik seg selv. Ts, du må komme deg bort asap. Anonymkode: 8c43e...99c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #36 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Som mange allerede har svart; Ville vært svært skeptisk til å leie med noen som kom med drama. Viktigste som utleier er stabilitet. Det der er alt annet enn. Anonymkode: ca98a...989 Jeg har stabil inntekt og er den stabile forelderen. Jeg jobber på et sted som er godt kjent, et sted som er vanskelig å få jobb, noe som vitner om å være stabil. Nå for tiden er det vanskelig på leiemarkedet, det har kommet mange flyktninger de siste årene blant annet. Det eneste jeg trenger og søker er et godt hjem for barna. Anonymkode: 3d1f1...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #37 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er vold jo. Psykisk vold, å «skremme baby til å bli tøffere». Anonymkode: c1075...c58 Vold slik, så mente jeg fysisk. Som å bli banket opp eller mulig drept som noen skrev. Anonymkode: 3d1f1...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #38 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Absolutt psykisk vold ja, slik oppdrar han barnet til å bli lik seg selv. Ts, du må komme deg bort asap. Anonymkode: 8c43e...99c Ja, det prøver jeg jo på. Anonymkode: 3d1f1...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #39 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg visste faktisk ikke at de fleste får så lave tanker om ei som er på vei ut av et dårlig forhold. Skal holde tett om det flere enn et sted forstår jeg. Anonymkode: 3d1f1...35c En utleier er det samme som OBOS, banken, et forsikringsselskap, dataprogrammet som gir deg din lønn og samtidig trekker deg for skatt. Man deler ikke noe personlig med dem. Mennesker, venner, kollegaer du kjenner vil ikke tenke dårlig om deg, tvert i mot er du sterk som kommer deg unna. Utleier skal du ha en rolle for, du er leietaker. Ikke noe annet, verken positivt eller negativ det vel. Anonymkode: 1f9e1...44f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #40 Del Skrevet 19 timer siden Jeg er villig til å tilby å betale mer enn de ønsker i leie, for å få meg bolig. Er det frekt å spørre om? Anonymkode: 3d1f1...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå