AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Har fått meg en ny venninne, og må si jeg reagerer på enkelte merkelige ting ved henne. Er dette noe du ville ha reagert på? Uansett hva jeg sier at jeg har opplevd, så har hun opplevd akkurat det samme. Noen ganger forteller jeg henne noe fra mitt liv, og neste gang vi møtes så gjenforteller hun min nøyaktige historie til meg, som om det var hun som hadde opplevd dette. Det er veldig merkelig. Det kan være typ to dager etterpå, så hun vet da vel atjeg husker at jeg fortalte henne dette? Og jeg sier det gjerne: "Så rart at du sier at du har opplevd dette, nøyaktig det samme som jeg fortalte deg at jeg har opplevd, sist vi møttes." Da blir hun bare rar. Hun gjenforteller dessuten mine historier feil, for hun har ikke alltid fått med seg poenget, og historiene blir da bare merkelige og poengløse. Det er jo også litt sånn, at det ikke blir en like god historie når det bare er løgn. Sånt irriterer meg, samtidig som jeg ikke forstår hvorfor i alle dager folk gjør slike ting. Det føler sm om hun forsøker å være meg, tar mine livshistorier og forteller som om de var hennes opplevelser, tar mine interesser og later som hun har drevet med disse i årevis selv om hun åpenbart aldri har drevet med slike ting som jeg driver med, la oss si f eks håndball. Hun kan si at hun har spilt håndball i årevis, og gjenfortelle historier som jeg har fortalt fra mine tidligere opplevelser i forbindelse med håndball. Det er veldig, veldig rart. Men det stopper jo ikke der. Hun har begynt å kle seg som meg, og sier at hun alltid har kledd seg sånn. Selv om jeg tydelig husker at hun kledde seg helt annerledes da vi møttes. Nå nylig kjøpte hun samme bil som jeg har. En annen farge, men samme merke, årsmodell og ellers helt lik. Jeg bor i enebolig, hun i leilighet, men nå har hun begynt å gå på visninger på eneboliger rundt her som jeg bor. Så hun vil kjøpe hus, akkurat som jeg har, akkurat jeg som jeg bor. Hva er sånt som dette? Man skulle kanskje tro at hun så veldig opp til meg når hun gjør alt dette, men det virker ikke sånn heller. For hver gang hun forteller at hun driver med det same som meg, eller kjøper noe som jeg har, så skal hun belære meg i dette. Hun er mildt sagt verdensmester på alt som jeg gjør eller har. Jeg tror aldri jeg har vært borti noe lignende. Noen andre som har erfaring med sånt? Anonymkode: 4f2d9...3e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraDorothea Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden Men gode gud, kom deg unna!!! Hun vifter jo en hel bukett med røde flagg midt i fleisen på deg! 19 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Del Skrevet 21 timer siden Oi hun der er jo en potensiell stalker Anonymkode: b91b5...8f9 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Del Skrevet 21 timer siden LeonoraDorothea skrev (1 minutt siden): Men gode gud, kom deg unna!!! Hun vifter jo en hel bukett med røde flagg midt i fleisen på deg! Hva slags røde flagg? Hva tenker du at dette kan føre til? Det er jo bare en venninne, det er jo ikke snakk om en samboer eller noe sånt akkurat. Jeg tenkte først at hun kanskje var litt klønete sosialt, men etterhvert virker hun veldig arrogant egentlig. Anonymkode: 4f2d9...3e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden Ville latt vennskapet dø hen.... Anonymkode: e720a...1f2 4 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraDorothea Skrevet 21 timer siden #6 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags røde flagg? Hva tenker du at dette kan føre til? Det er jo bare en venninne, det er jo ikke snakk om en samboer eller noe sånt akkurat. Jeg tenkte først at hun kanskje var litt klønete sosialt, men etterhvert virker hun veldig arrogant egentlig. Anonymkode: 4f2d9...3e4 Det er jo kjempetydelig at hun ikke er psykisk frisk. Og hvor stor sannsynlighet tror du at hun er for at dette kan utvikle seg til et trygt og godt vennskap? I aller verste fall er hun så sprø at du blir plaget med å komme deg unna henne. Så hvorfor ta sjansen? 7 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden Så naiv er du vel ikke. Dette må være trolletråd. Anonymkode: c5ba0...737 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden Opplevde det med en mannlig psykopat som tilpasser seg og tar personlighetstrekk, interesser, historier og likes&dislikes fra andre for å bli likt.. Din nye venninne høres ikke mentalt frisk ut, og jeg anbefaler å ikke involvere deg mer med den personen. Anonymkode: 2510c...ac1 10 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Snart er det ikke nok med like klær, bil, hus på samme sted, dine opplevelser… nei da vil hun være deg. Ser for meg en psykologisk thriller her, hvor hun overtar livet ditt og du på mystisk vis forsvinner. La oss håpe det ikke skjer 😅🤞🏻 men, ville kanskje tatt litt avstand. Det høres rett og slett ikke sunt ut. Anonymkode: 88b6d...4cb 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville latt vennskapet dø hen.... Anonymkode: e720a...1f2 Ja hun er jo ellers veldig trivelig, men plutselig kommer det slike ting som dette. Jeg lurer på om jeg må konfrontere henne med dette på en eller annen måte. Rett og slett ta det opp med henne. Hun er nok ikke frisk nei, og jeg tenker at hun er full av komplekser. Det føles som om hun konstant forsøker å konkurrere med meg. Og jeg er en person som ikke konkurrer med noen, så det blir jo veldig tullete. Jeg er en type person som er veldig trygg på meg selv, veldig fornøyd med hvem jeg er og hvor jeg er i livet, tilfreds med det jeg har og så videre. Så jeg forstår ikke denne konkurreringen i det hele tatt. Anonymkode: 4f2d9...3e4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Opplevde det med en mannlig psykopat som tilpasser seg og tar personlighetstrekk, interesser, historier og likes&dislikes fra andre for å bli likt.. Din nye venninne høres ikke mentalt frisk ut, og jeg anbefaler å ikke involvere deg mer med den personen. Anonymkode: 2510c...ac1 Jeg har faktisk vært inne på tanken om hun er en eller annen type narsissist. I forhold til at hun speiler meg. Når folk gjør slikt, så tenker jeg at de da skjuler hvem de faktisk er, og det er jo ikke helt bra... Anonymkode: 4f2d9...3e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Snart er det ikke nok med like klær, bil, hus på samme sted, dine opplevelser… nei da vil hun være deg. Ser for meg en psykologisk thriller her, hvor hun overtar livet ditt og du på mystisk vis forsvinner. La oss håpe det ikke skjer 😅🤞🏻 men, ville kanskje tatt litt avstand. Det høres rett og slett ikke sunt ut. Anonymkode: 88b6d...4cb Jeg har sagt det til mannen min 😂 At plutselig blir jeg borte på en tur, og så dukker hun opp isteden. Men neida, virkeligheten er som regel ikke så ille. Jeg er ikke så veldig bekymret for det, og hun har jo sin egen mann så det er jo ikke noe sånt. Men at det er en eller annen form for speiling, det er det. Og da skjuler hun jo hvem hun egentlig er. Sine egne interesser, sine egne opplevelser. De forteller hun jo ikke om, når hun bare gjenforteller det som jeg forteller om meg. Da blir jeg litt sånn; "hvem er du egentlig??" Og det er vel litt typisk narsissister kanskjel at de skjuler hvem de er. Men jeg har også tenkt at hun kanskje har dårlig selvtillit og at det er derfor hun gjør det. At hun er umoden i forhold til dette med vennskap, og tror at vi må være helt like for å være venninner. Ikke godt å si, hva dette kommer av. Anonymkode: 4f2d9...3e4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har fått meg en ny venninne, og må si jeg reagerer på enkelte merkelige ting ved henne. Er dette noe du ville ha reagert på? Uansett hva jeg sier at jeg har opplevd, så har hun opplevd akkurat det samme. Noen ganger forteller jeg henne noe fra mitt liv, og neste gang vi møtes så gjenforteller hun min nøyaktige historie til meg, som om det var hun som hadde opplevd dette. Det er veldig merkelig. Det kan være typ to dager etterpå, så hun vet da vel atjeg husker at jeg fortalte henne dette? Og jeg sier det gjerne: "Så rart at du sier at du har opplevd dette, nøyaktig det samme som jeg fortalte deg at jeg har opplevd, sist vi møttes." Da blir hun bare rar. Hun gjenforteller dessuten mine historier feil, for hun har ikke alltid fått med seg poenget, og historiene blir da bare merkelige og poengløse. Det er jo også litt sånn, at det ikke blir en like god historie når det bare er løgn. Sånt irriterer meg, samtidig som jeg ikke forstår hvorfor i alle dager folk gjør slike ting. Det føler sm om hun forsøker å være meg, tar mine livshistorier og forteller som om de var hennes opplevelser, tar mine interesser og later som hun har drevet med disse i årevis selv om hun åpenbart aldri har drevet med slike ting som jeg driver med, la oss si f eks håndball. Hun kan si at hun har spilt håndball i årevis, og gjenfortelle historier som jeg har fortalt fra mine tidligere opplevelser i forbindelse med håndball. Det er veldig, veldig rart. Men det stopper jo ikke der. Hun har begynt å kle seg som meg, og sier at hun alltid har kledd seg sånn. Selv om jeg tydelig husker at hun kledde seg helt annerledes da vi møttes. Nå nylig kjøpte hun samme bil som jeg har. En annen farge, men samme merke, årsmodell og ellers helt lik. Jeg bor i enebolig, hun i leilighet, men nå har hun begynt å gå på visninger på eneboliger rundt her som jeg bor. Så hun vil kjøpe hus, akkurat som jeg har, akkurat jeg som jeg bor. Hva er sånt som dette? Man skulle kanskje tro at hun så veldig opp til meg når hun gjør alt dette, men det virker ikke sånn heller. For hver gang hun forteller at hun driver med det same som meg, eller kjøper noe som jeg har, så skal hun belære meg i dette. Hun er mildt sagt verdensmester på alt som jeg gjør eller har. Jeg tror aldri jeg har vært borti noe lignende. Noen andre som har erfaring med sånt? Anonymkode: 4f2d9...3e4 Destiny swapping… les og lær og kom deg vekk! Anonymkode: fe87e...541 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Destiny swapping… les og lær og kom deg vekk! Anonymkode: fe87e...541 Det får hun nok ikke til. Det som er saken, er at hun ikke lykkes så veldig godt i det hun prøver på. Det er på en måte ganske åpenbart at hun hverken er meg, eller har min bakgrunn. Du kan se for deg at for eksempel jeg har bakgrunn i idrett, og dermed er veldig godt trent, slank og sunn. Hun, derimot, er da overvektig på grensen til sykelig fedme, og det blir bare tullete når hun forsøker å lage som at det er hun som har bakgrunn i idrett. Som eksempel. Så det hele er bare veldig merkelig. Anonymkode: 4f2d9...3e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Del Skrevet 20 timer siden Hborfor er du med dette mennesket? Anonymkode: 5d138...daa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Del Skrevet 20 timer siden Du burde se filmen "Single White Female" 🤭 Anonymkode: 37961...101 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hborfor er du med dette mennesket? Anonymkode: 5d138...daa Nei, som sagt, så er hun veldig hyggelig også. Men så kommer det sånne ting som dette innimellom, og jeg har for å være helt ærlig, ikke visste helt hvordan jeg skal reagere, eller håndtere det. Man blir jo litt satt ut. Og dette vennskapet er relativt ferskt, og disse tingene har begynt å dukke opp nå. Anonymkode: 4f2d9...3e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Del Skrevet 20 timer siden "For hn er jo snill/hyggelig også". Ikke ignorer røde flagg bare fordi noen er hyggelige. Anonymkode: 2510c...ac1 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #19 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har fått meg en ny venninne, og må si jeg reagerer på enkelte merkelige ting ved henne. Er dette noe du ville ha reagert på? Uansett hva jeg sier at jeg har opplevd, så har hun opplevd akkurat det samme. Noen ganger forteller jeg henne noe fra mitt liv, og neste gang vi møtes så gjenforteller hun min nøyaktige historie til meg, som om det var hun som hadde opplevd dette. Det er veldig merkelig. Det kan være typ to dager etterpå, så hun vet da vel atjeg husker at jeg fortalte henne dette? Og jeg sier det gjerne: "Så rart at du sier at du har opplevd dette, nøyaktig det samme som jeg fortalte deg at jeg har opplevd, sist vi møttes." Da blir hun bare rar. Hun gjenforteller dessuten mine historier feil, for hun har ikke alltid fått med seg poenget, og historiene blir da bare merkelige og poengløse. Det er jo også litt sånn, at det ikke blir en like god historie når det bare er løgn. Sånt irriterer meg, samtidig som jeg ikke forstår hvorfor i alle dager folk gjør slike ting. Det føler sm om hun forsøker å være meg, tar mine livshistorier og forteller som om de var hennes opplevelser, tar mine interesser og later som hun har drevet med disse i årevis selv om hun åpenbart aldri har drevet med slike ting som jeg driver med, la oss si f eks håndball. Hun kan si at hun har spilt håndball i årevis, og gjenfortelle historier som jeg har fortalt fra mine tidligere opplevelser i forbindelse med håndball. Det er veldig, veldig rart. Men det stopper jo ikke der. Hun har begynt å kle seg som meg, og sier at hun alltid har kledd seg sånn. Selv om jeg tydelig husker at hun kledde seg helt annerledes da vi møttes. Nå nylig kjøpte hun samme bil som jeg har. En annen farge, men samme merke, årsmodell og ellers helt lik. Jeg bor i enebolig, hun i leilighet, men nå har hun begynt å gå på visninger på eneboliger rundt her som jeg bor. Så hun vil kjøpe hus, akkurat som jeg har, akkurat jeg som jeg bor. Hva er sånt som dette? Man skulle kanskje tro at hun så veldig opp til meg når hun gjør alt dette, men det virker ikke sånn heller. For hver gang hun forteller at hun driver med det same som meg, eller kjøper noe som jeg har, så skal hun belære meg i dette. Hun er mildt sagt verdensmester på alt som jeg gjør eller har. Jeg tror aldri jeg har vært borti noe lignende. Noen andre som har erfaring med sånt? Anonymkode: 4f2d9...3e4 Red flag, kutt det ut. Hun tar det ikke når du kobfronteree henne heller. Anonymkode: a460f...a49 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #20 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "For hn er jo snill/hyggelig også". Ikke ignorer røde flagg bare fordi noen er hyggelige. Anonymkode: 2510c...ac1 Men hva er det disse råde flaggene skal føre til? Hva er det du tenker at kan skje videre her? For jeg har som sagt aldri vært borti lignende før, så jeg forstår ikke helt hva jeg kan forvente meg at dette skal utvikle seg til. Anonymkode: 4f2d9...3e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå