AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Del Skrevet 20. februar Startet i november. Trives fremdeles ikke, verken med arbeidet, kollegaene eller reiseveien. Har SÅ lyst på en annen jobb. Hvor lenge bør jeg holde ut for at det ikke skal ødelegge noe for meg eller se dårlig ut på CVen? Anonymkode: 8373a...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #2 Del Skrevet 20. februar Jeg slutta i prøvetiden i en jobb jeg hadde. Trivdes overhodet ikke. Det har vært null problem i ettertid. Anonymkode: 92f2f...a0c 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #3 Del Skrevet 20. februar Ville bare søkt, og når du får ny jobb trenger du ikke nødvendigvis ta den med på Cven? Jeg er ingen ekspert altså, så ta det med en klype salt. Anonymkode: 7e18d...f60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #4 Del Skrevet 20. februar Jeg har masse hull i min cv og mye korte jobber. Aldri vært noe spørsmål rundt det. Anonymkode: af115...7fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #5 Del Skrevet 20. februar Takk for svar☺️ når dere var på intervju fikk dere da spørsmål om hvorfor dere vil slutte i jobben etter så kort tid? Anonymkode: 8373a...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #6 Del Skrevet 20. februar …og hvordan opplevde dere situasjonen med å si opp tidlig? Både overfor leder og kollegaer? Anonymkode: 8373a...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #7 Del Skrevet 20. februar Jeg ville sluttet. Hadde ikke nevnt det på cvn, hvertfall ikke når det er så kort tid.. jobbet selv 4-5mnd i en jobb jeg ikke nevner på cvn. Den er relevant til jobbene jeg søker på, men mistrivdes skikkelig og hadde noen ræva sjefer, blandet med at jeg gav litt F siste måneden. Har en annen jobb der jeg jobbet 5mnd, men fikk fast jobb ett annet sted. Det har jeg med på CV, og forklarer det med fast jobb. Anonymkode: b0096...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 20. februar #8 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville bare søkt, og når du får ny jobb trenger du ikke nødvendigvis ta den med på Cven? Jeg er ingen ekspert altså, så ta det med en klype salt. Anonymkode: 7e18d...f60 Dessuten trenger jo ikke den jobben nødvendigvis være relevant for den nye vedkommende får. Med andre ord, ikke sikkert den må/bør tas med på CV..…c’’,) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #9 Del Skrevet 20. februar Jeg har sluttet i prøvetiden én gang. Fikk spørsmål om hvorfor på intervju, jeg svarte litt svevende at det ikke var helt slik jeg hadde sett for meg. Sannheten var at det var en helt jævlig arbeidsplass med en sjef som var psykopat og ansatte som grein daglig. De som intervjuet forsto vel at spørsmålet var ubehagelig for man vil jo ikke snakke negativt om arbeidsgiver. Jeg fikk jobben. Men etter snart to år der, ønsker jeg meg til noe annet, men tør ikke søke meg til noe annet av frykt for to korte arbeidsforhold.. Hadde et langt før det. Noen tanker? TS: Det er lov å velge feil, så lenge resten av CV’en er OK tenker jeg det er null problem å bytte raskt én gang. Anonymkode: 589a1...0b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 20. februar #10 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar☺️ når dere var på intervju fikk dere da spørsmål om hvorfor dere vil slutte i jobben etter så kort tid? Anonymkode: 8373a...365 Du bør tenke igjennom hvordan du vil formidle/gjøre rede for og svare på hvorfor din arbeidstid i det aktuelle firmaet hadde kort varighet. Du har fortalt i dette forum hvorfor. Hos en potensiell arbeidsgiver ville jeg sagt noe sånn som: arbeidsoppgavene mm.var ikke slik jeg hadde forventet og det ble for lang reisevei. Det er viktig at du gjør rede for disse tingene uten å virke negativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #11 Del Skrevet 20. februar Livet er for kort til å være i en jobb man ikke trives i. Sa en gang opp i løpet av prøvetiden. Daværende arbeidsgiver ble sur, men det har vært null problem. Anonymkode: 8cc28...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #12 Del Skrevet 20. februar Jobbet en gang et sted i 3 eller 4 uker tror jeg det var. Nevner ikke det på CV for å si det slik. Anonymkode: 429ce...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #13 Del Skrevet 20. februar Med mindre det er din første jobb så er det ikke så farlig. Og selv om det er første jobb kan du argumentere for at jobben du søker på er drømmejobben med stor D. Anonymkode: f83bf...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #14 Del Skrevet 20. februar Vi fikk nylig inn en søker som listet opp et arbeidsforhold som varte i fire dager. Jeg har aldri sett det på en CV før. Jeg spurte faktisk om kanskje årstallet var skrevet feil, men neida datoene var riktig. Hun virket ikke det spor flau da hun fortalte at hun sluttet fordi de hadde bedt henne tørke opp etter at en kunde ved et uhell hadde sølt kaffe. Det var ikke hennes jobb å tørke opp kaffe, mente hun. Så ikke vær flau om du slutter etter noen måneder, når du virkelig har prøvd. Anonymkode: 8c2a6...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 20. februar #15 Del Skrevet 20. februar Alle tåler ett eller to kortvarige jobber på CV-en (utenom sommerjobber og slikt). Det er når det blir svært mange av dem over en lengre periode man blir skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 21. februar #16 Del Skrevet 21. februar Spørs jo helt om det er et mønster/første jobben eller om du har jobbet i 15 år med to arbeidsgivere, og så blir nr 3 4mnd så er det ingen som stusser. Alle kan bomme på å ta en jobb som ikke passer, og det viser karakter å da gå videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #17 Del Skrevet 21. februar Bare søk ny jobb og hvis de spør hvorfor du byttet så raskt så skyld på reisevei hvis den du søker er nærmere. Anonymkode: 0ef4a...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #18 Del Skrevet 21. februar Det er akkurat slike tilfeller prøvetid er for, så du slipper lang oppsigelse dersom jobben ikke passet for deg. (Nå sier du ikke noe om at du har det, men de aller fleste har 6 måneder prøvetid hvor oppsigelsestiden er kort) Så søk deg videre så fort som mulig og ha rask tiltredelse der. Hvis du får spørsmål rundt kort arbeidsforhold senere, så tenk litt på hva det har lært deg. Anonymkode: 68261...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå