Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger deres mening!

Samboer og jeg har forsøkt å bli gravide i over ett år uten hell. 

Samboer har tørr hodebunn som blir mye bedre av å ta badstu. Han tar badstu 5 dager i uken. 

Jeg synes dette er et egoistisk valg ettersom all forskning viser at badstu forverrer spermkvalitet og bevegeligheten betraktelig.

Når jeg tar dette opp med samboer blir han skikkelig forbannet og fornærmet. Han hisser seg voldsomt opp, skriker og sier at jeg ikke har noe med det å gjøre og at han kommer til å ta badstu 5 dager i uken uansett, at jeg har null påvirkningskraft++. Det ender med at jeg går gråtende fra krangelen, og han har "isolert" seg i et annet rom.

Jeg kan også legge til at jeg prøver å gjøre alt i min makt for å maksimere sjansene for å bli gravid. Jeg går på hormontabletter i tillegg til andre anbefalte kosttilskudd fra helsekost for å styrke eggkvalitet. I tillegg har jeg også kuttet alkohol, kunstig søtning, koffein mellom eggløsning og ikm, spiser rent og minimerer sukker. 

Hva er deres tanker? Trenger å høre hva dere tenker ettersom jeg er usikker etter krangelen på grunn av den heftige reaksjonen. Er jeg helt på bærtur og legger meg oppi noe jeg ikke har noe med?

Anonymkode: 35662...6c9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er tydeligvis ikke så investert i barneønsket som deg når han bevist saboterer sædkvaliteten sin. Så du bør vel spørre deg selv om du skal gå videre med andre tiltak for å bli mor. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du er hormonell. Og han er en dust, men tydeligvis avhengig av badstue, da. 

Men gå til spesialist, da. Helsekost hjelper lite. Lege hjelper mye… 

Anonymkode: 35378...e0c

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kan også legge til at jeg prøver å gjøre alt i min makt for å maksimere sjansene for å bli gravid. Jeg går på hormontabletter i tillegg til andre anbefalte kosttilskudd fra helsekost for å styrke eggkvalitet. I tillegg har jeg også kuttet alkohol, kunstig søtning, koffein mellom eggløsning og ikm, spiser rent og minimerer sukker. 

Hvilken spermkvalitet har han?

Anonymkode: 72124...acf

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er sædkvaliteten hans? Hvis den er normal så trenger du ikke bekymre deg for badstu. Men jeg ville tenkt meg om en gang om du vil få barn med en mann som skriker til deg og at dere krangler så mye som dere gjør. Hvordan blir dette når dere er uenige om ting i barnas oppvekst med lite søvn etc hvis dere ikke kan prate sammen som normale mennesker om noe så banalt som badstugåing. 

Anonymkode: f10dc...bd7

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere krangler så mye før dere har barn sammen, bare vent og se hva som skjer NÅR dere har fått barn……..

Anonymkode: d48a4...f0b

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Samboeren din er ikke særlig dedikert. 

Jeg er også ufrivillig barnløs. De årene vi prøvde å bli gravide, så gjorde min kann alt for å få bedre sædkvalitet. Han kuttet ut alkohol, kaffe, røyk og prøvde å unngå stress. Han gikk med vide bukser, og vi var avholdende utenom eggløsningsperioden for at sædcellene skulle modnes mest mulig. Så klarer ikke din samboer en gang å droppe badstu.

Er du sikker på at han ønsker å få barn med deg?

Endret av Hulderen
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha fått barn med han der 😕

Anonymkode: 603da...8d9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som han er like interessert som deg i å få barn. Hvis han ikke kan gi opp badstue for potensielt barnet sitt så hadde jeg seriøst pakken kofferten. Han ser deg ta alle disse valgene og medisiner, også krangler han om en badstue i en begrenset periode av livet sitt? Nei vettu hva. 

Anonymkode: afa5f...702

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ikke ha fått barn med han der 😕

Anonymkode: 603da...8d9

Enig

Anonymkode: afa5f...702

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kan bytte ut badstu med bolle med varmt vann og håndkle over.

Eller bytte sjampo. 

Anonymkode: d284c...873

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere bør finne ut om barneønset kun er ditt ønske. Høres ut som han gjør alt for at dere ikke skal bli foreldre.

Anonymkode: a4ef3...29a

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere bør ikke få barn sammen

Anonymkode: a18bf...e0a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når jeg tar dette opp med samboer blir han skikkelig forbannet og fornærmet. Han hisser seg voldsomt opp, skriker og sier at jeg ikke har noe med det å gjøre og at han kommer til å ta badstu 5 dager i uken uansett, at jeg har null påvirkningskraft++. Det ender med at jeg går gråtende fra krangelen, og han har "isolert" seg i et annet rom.

Dette er ikke en mann du ønsker barn med. Han virker svært lite samarbeidsvillig og ustabil. Tenk når han eksploderer på barna sine. Huff. Finn deg en annen mann å få barn med 🫶🏻

Endret av Octopus
  • Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi får bare din side av saken. Han er kanskje så innmari lei av alt maset ditt om barn og alt du vil han skal gjøre for sædkvaliteten at det renner over for ham. Du vil selvfølgelig at hans reaksjon skal høres voldsom ut og at det er synd på deg, men for alt vi vet er reaksjonen hans helt normalt for det han opplever fra deg. Jeg hadde også eksplodert hvis alt jeg opplevde var mas, mas og atter mas. Det er sjelden bare den ene part som er skyld i at noe ikke fungerer og du viser lite villighet til å se din side av saken og prøver i stedet å tone ned ditt bidrag slik at vi skal ta din side. Det er veldig tydelig for alle at han ikke er spesielt interessert i å få barn, i alle fall ikke med deg. Litt dumt å ikke si det rett ut, særlig når du ikke klarer å ta et hint (et skikkelig stort hint), men sånn er nå det. Det beste her er å ta en prat med ham om hva han faktisk ønsker og finne ut om dette forholdet er liv laga, men det er lite trolig at han er den eneste dusten her for å si det sånn. 

Anonymkode: 24d33...d6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (8 timer siden):

Samboeren din er ikke særlig dedikert. 

Jeg er også ufrivillig barnløs. De årene vi prøvde å bli gravide, så gjorde min kann alt for å få bedre sædkvalitet. Han kuttet ut alkohol, kaffe, røyk og prøvde å unngå stress. Han gikk med vide bukser, og vi var avholdende utenom eggløsningsperioden for at sædcellene skulle modnes mest mulig. Så klarer ikke din samboer en gang å droppe badstu.

Er du sikker på at han ønsker å få barn med deg?

Men da hadde han vel påvist dårlig sædkvalitet?

Om ikke er det jo bare tullete å begynne med alt dette. 

Anonymkode: 581ab...5f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er deres tanker? Trenger å høre hva dere tenker ettersom jeg er usikker etter krangelen på grunn av den heftige reaksjonen. Er jeg helt på bærtur og legger meg oppi noe jeg ikke har noe med?

Jeg er enig med deg dersom spermkvaliteten er problemet. Dere har vel undersøkt hvorfor dere ikke unnfanger?

Jeg håper dere ikke går og krangler om daglige rutiner men IKKE har undersøkt hva som er det underliggende problemet.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da hadde han vel påvist dårlig sædkvalitet?

Om ikke er det jo bare tullete å begynne med alt dette. 

Anonymkode: 581ab...5f2

Ja, han hadde påvist dårlig sædkvalitet, det stemmer.

Skrevet

Vil han ha barn da?

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som han ikke vil ha barn.

Anonymkode: c6086...300

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...