AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Del Skrevet 20. februar Jeg ble informert av ledelsen på jobb at jeg skulle få en lønnsøkning med ny kontrakt denne måneden pga alt ekstra arbeid jeg har gjort. Har etterspurt denne kontrakten da det i mailen jeg fikk, ble skrevet at ny kontrakt tredde i kraft fra 01.feb. Ledelsen har nå reist på en 2-ukers jobbreise ut av Norge. Så skjønner at denne kontrakten får jeg ikke før neste måned. Jeg har jobbet MYE med disse arbeidsoppgavene for å ikke få betalt som lovet denne måneden… hva ville dere ha gjort. Sagt «jeg gjør ikke dette mer før jeg har ny kontrakt»? Det som er greia er at jeg har trappet ned med i faktisk stilling for å hjelpe inn på et underbemannet team. Men resultatet er mye arbeid for «lite» føler jeg dersom jeg ikke får ny kontrakt som lovet. De vil at jeg skal fortsette i denne stillingen videre også. Det er mange flere oppgaver og ansvar involvert. Tenker jo nå automatisk at arbeidet jeg har utført denne måneden ikke er verdt noe før «neste måned», selv om jeg er lovet skriftlig lønnsøkning gjeldende for februar. Hva ville du ha gjort? Noen tanker? Anonymkode: 23d30...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #2 Del Skrevet 20. februar Det er bra at du har det skriftlig at du skal gå opp i lønn. Dårlig og rimelig uproft å ikke fikse dette raskt, men rent teknisk er det vel ikke noe verre enn at du kan få etterbetalt for en måned. Jeg ville i alle fall ikke sagt "jeg gjør ikke dette mer før jeg har ny kontrakt". Anonymkode: 0fc57...65a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #3 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er bra at du har det skriftlig at du skal gå opp i lønn. Dårlig og rimelig uproft å ikke fikse dette raskt, men rent teknisk er det vel ikke noe verre enn at du kan få etterbetalt for en måned. Jeg ville i alle fall ikke sagt "jeg gjør ikke dette mer før jeg har ny kontrakt". Anonymkode: 0fc57...65a Ja, synes det er veldig uproft. Vi hadde i forkant en muntlig samtale angående «ny» stilling og lønnsøkningen før jeg fikk det skriftlig også… så synes det er rart at de ikke ordnet med en gang.. Er for så vidt enig i det, men jeg har allerede jobbet 1,5 mnd med nye oppgaver og ansvar. Og nå som jeg faktisk får beskjed om at «korrekt lønn for strevet» skal komme, så gjør det ikke det allikevel.. Så tenker automatisk (i mitt hode) at de utsetter og utsetter… at de gjør dette nå for at de er avhengig av å få jobben gjort. Vet de har tullet med lønn for tidligere ansatte også (uten at jeg skal legge meg borti det), men har inntrykket av at de ikke vil etterbetale meg for all jobbing hittil. At de heller tenker «ja oi vi burde kanskje gjøre noe med lønnen til x..» Anonymkode: 23d30...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #4 Del Skrevet 20. februar Jeg ville sendt en e-post. »Jeg har stor forståelse for at det ble for hektisk å skrive ny arbeidskontrakt med økt lønn pga arbeidsoppgave x, y og z før dere dro på jobbreise, jf muntlig avtale dato xx.xx.xxxx. Det kan vi selvsagt ta når dere kommer hjem. Men siden jeg gjør xyz allerede nå, håper jeg det er mulig å tilbakedatere kontrakten/den nye lønna?» Anonymkode: f7fa9...5e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå