Gå til innhold

Står kvinner som hinder for mannlig seksuell utfoldelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men man må faktisk også respektere de som sier at de ikke vil gå med på det, istedenfor å surke på KG over at man ikke får ha sex med alle man vil men samtidig ha dame. 

Anonymkode: c9702...46b

Man må absolutt respektere at partner ikke har samme tenningsmønster. Det er ikke et argument for ikke å snakke om tenningsmønstre og å respektere den ansdres tenningsmønstre uten å gå til personangrep. En måte å vise respekt for forskjeller på, er å konkludere med at her er forskjellene så store at dette blir et fengsel for meg. Jeg respekterer deg som menneske, og jeg viser dette ved å avslutte et forhold som uavvendelig ikke vil gjøre noen av oss godt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stemmer dette, kvinner? Er. Det greit for dere å den du dater/er samboer/er gift med har hatt sex med menn før deres tid?

Anonymkode: a67c9...488

Mannen min er biseksuell, og det er en million prosent greit for meg. Jeg vet ikke hvor mange menn han har hatt sex med før min tid, og det interesserer meg ikke heller.

Anonymkode: a7c25...b10

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (34 minutter siden):

Man må absolutt respektere at partner ikke har samme tenningsmønster. Det er ikke et argument for ikke å snakke om tenningsmønstre og å respektere den ansdres tenningsmønstre uten å gå til personangrep. En måte å vise respekt for forskjeller på, er å konkludere med at her er forskjellene så store at dette blir et fengsel for meg. Jeg respekterer deg som menneske, og jeg viser dette ved å avslutte et forhold som uavvendelig ikke vil gjøre noen av oss godt.

Men det er jo akkurat det jeg sier. Hvis min mann hadde kommet til meg og sagt at han ville ha sex med andre i tillegg til meg, hadde det vært kroken på døra for oss. For jeg er ikke interessert i det. Jeg hadde ikke gått til personangrep, men jeg må likevel få tenke i mitt stille sinn at han er høyst urimelig som forventer å få både meg og andre, og at jeg personlig synes det er ekkelt. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men det er jo akkurat det jeg sier. Hvis min mann hadde kommet til meg og sagt at han ville ha sex med andre i tillegg til meg, hadde det vært kroken på døra for oss. For jeg er ikke interessert i det. Jeg hadde ikke gått til personangrep, men jeg må likevel få tenke i mitt stille sinn at han er høyst urimelig som forventer å få både meg og andre, og at jeg personlig synes det er ekkelt. 

Her ville det nok vært best om dere gikk hver til dere. Det er en måte å vise respekt på.

Sett at han hadde slike ønsker: Ville du vite det, elle hadde du ønsket at hen undertrykte det og holdt det for seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (6 minutter siden):

Her ville det nok vært best om dere gikk hver til dere. Det er en måte å vise respekt på.

Sett at han hadde slike ønsker: Ville du vite det, elle hadde du ønsket at hen undertrykte det og holdt det for seg selv?

Han må nu bare fortelle om det for min del... Er ikke så interessert i å kaste bort tiden min, så hadde vel vært det beste at han sa det, ja.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han må nu bare fortelle om det for min del... Er ikke så interessert i å kaste bort tiden min, så hadde vel vært det beste at han sa det, ja.

Det er en åpen og modig holdning!. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Blir litt nysgjerrig når du sier dette; sett at dere hadde et veldig godt liv sammen da, elsket hverandre, hadde barn sammen.. ville det at han tørra å innrømme det at han har en bifil side som han ønska å leve ut av og til virkelig fått deg til å gi slipp på alt det dere hadde sammen? Er det en så stor trussel fordi det er en annen, eller fordi du synes sex mellom menn er ekkelt?  

Anonymkode: c0bda...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir litt nysgjerrig når du sier dette; sett at dere hadde et veldig godt liv sammen da, elsket hverandre, hadde barn sammen.. ville det at han tørra å innrømme det at han har en bifil side som han ønska å leve ut av og til virkelig fått deg til å gi slipp på alt det dere hadde sammen? Er det en så stor trussel fordi det er en annen, eller fordi du synes sex mellom menn er ekkelt?  

Da har han jo løyet for meg hele forholdet. Og hvis det er sånn at jeg ikke kan tilby det han trenger seksuelt, så får han finne ut av det uten meg i bildet. Jeg er ikke interessert i å være sammen med noen som også skal ha sex med andre. Hvis du leser andre innlegg fra meg her, så sier jeg at jeg ikke bryr neg om hvem han vil ha sex med, men at han vil ha sex ned andre. Jeg er monogam og forventer det samme av en partner. Er jo helt vanvittig at dette er så vanskelig å forstå for folk.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ikke meg du spør, men jeg synes ikke sex mellom menn er ekkelt. For min del hadde det vært kroken på døra fordi jeg ønsker å være i et monogamt forhold.

Anonymkode: a7c25...b10

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (10 timer siden):

Hvorfor gjør mange par ikke det? Er dere ikke nysgjerrige på hverandre?

Jeg har alltid lurt på dette.

Lurer du virkelig på det, etter å ha vært i diverse tråder her hvor folk med mer enn tre partnere av motsatt kjønn ville blitt dumpet på flekken, kalt de styggeste ting etc etc.

Kvinner står også i stor fare for sjalusivold.

Dessuten er det jo mange som ikke ønsker p dvele ved fortiden av ymse grunner. 

Anonymkode: 099a8...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kanskje det er tilfelle, å ekte kvinner elsker biseksualitet 🤔

Har dog selv en dårlig erfaring av fortelle samboer om min biseksualitet. Ble en stor smell for samlivet. Men til slutt ble det «sopet under teppet» og ikke nevnt igjen. Kommer opp av og til i krangler hvis hun blir veldig sint og kaller meg en jævle homo… 🫠

Dette er dessverre ganske normalt, men heldigvis er ikke alle kvinner sånn.

Jeg trodde jeg kunne snakke åpent om sex med min eks-kone og da hun engang fortalte meg at hun hadde fantasert om å ha sex med en kvinne, fortalte jeg at jeg også hadde fantasert om å ha sex med en mann. Dette ble, for å si det mildt, ekstremt dårlig mottatt. Jeg ble hånet og latterliggjort, og tror jeg knapt nok noen gang jeg har følt meg så dum og så liten. Til slutt ble jeg nærmest tvunget til å gå tilbake på det jeg hadde sagt, mens det at hun fantaserte om andre kvinner selvsagt var helt uproblematisk.

Min nåværende partner er heldigvis annerledes og synes dette er helt uproblematisk, selv om hun kommer fra et konservativt muslimsk land hvor sex mellom menn er svært lite akseptert.

Anonymkode: 73073...991

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja. På akkurat samme måte og mange biseksuelle kvinner kan gjøre. 

Narrativet er å biseksuell kvinne er frigjort, men en biseksuell mann er ekkelt og ikke minst hvis dere får vite om å vi kunne tenker oss å sex med transkvinne som fremdeles har mannlige kjønsorganer da spyr dere fleste, bokstavelig. 

For noe tull.

Ikke forveksle legning med monogami.

Enten er man monogam, eller ikke. 

Dersom man ikke er det, kan jo begge "utfolde sin seksualitet" uavhengig av legning.

Hvorfor skal bifile nødvendigvis ha et annet behov innad i forhold enn andre? 

Det er bare tull. Hvis man vil ligge med andre, er det tror å gjemme seg bak legning. Da er man bifil og ikkemonogam, ikke bare bifil.

Hilsen fleksibel ikkemonogam.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du vil ha sex med en mann, vær så god! Ikke kom og si at kvinner hindrer deg i gjøre det! 

Anonymkode: 39db7...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller, så er vedkommende MONOGAM, og derfor ikke keen på et åpent forhold 😂

Folk må slutte å tro at hvis man blir sammen med noen på falske premisser, så er de pliktig til p bli når sannheten kommer for en dag.

Ts det eneste som er rimelig her er å være åpen om at man ønsker et åpent forhold FØR man går inn i det. Det er absolutt ikke rimelig å forvente at partner som har levd med løgn skal omfavne både løgn og forandringer i en relasjon fordi partner har ført dem bak lyset for å fange dem først..

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er det kvinners feil at menn ikke har sex med menn også?

Er det noe vi kvinner ikke skal få skylda for når menn klager over ting de er misfornøyd med i egne liv? :paff:

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eller, så er vedkommende MONOGAM, og derfor ikke keen på et åpent forhold 😂

Folk må slutte å tro at hvis man blir sammen med noen på falske premisser, så er de pliktig til p bli når sannheten kommer for en dag.

Ts det eneste som er rimelig her er å være åpen om at man ønsker et åpent forhold FØR man går inn i det. Det er absolutt ikke rimelig å forvente at partner som har levd med løgn skal omfavne både løgn og forandringer i en relasjon fordi partner har ført dem bak lyset for å fange dem først..

Nemlig! Takk!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

TS har et poeng at kvinner ikke ønsker å være sammen med menn som innrømmer å være biseksuelle, enten de har hatt sex med menn eller ikke. Og da tenker jeg ikke på at de har vært utro. At kvinner er biseksuelle er greit, men mange kvinner godtar ikke at mannen hennes er det. Det fører til at menn ikke sier noe, de lyver om det. 

Vi hadde vært gift i 10 år da mannen min endelig turte å fortelle at han også tente på menn. Han hadde ikke vært utro, men han hadde laget seg en bruker på en forum for biseksuelle og homofile menn. Der var det mange menn som var i forhold, men som ikke sa noe til sin kvinnelige partner.

Jeg skal innrømme at det kom som en gedigen overraskelse og jeg måtte gå noen runder med meg selv for å forstå og godta. Han er jo fortsatt den samme mannen for meg. Han er ikke utro. Vi kan ha samtaler rundt dette og han kan være åpen, noe som gjør hans psykiske helse mye bedre. 

Anonymkode: bf467...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Poenget mitt er å det er mer akseptert på generell basis å kvinner er «frigjorte» men samtidig, på generell basis NB er ikke akseptert å være «frigjort» som mann. 

Hvordan vet du det, egentlig? Det er en grunn jeg ikke flagger at jeg er biseksuell. Det er ikke veldig akseptert det heller skal jeg si deg.

Men uansett; jeg hadde ikke brydd meg. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Stemmer dette, kvinner? Er. Det greit for dere å den du dater/er samboer/er gift med har hatt sex med menn før deres tid?

Hvorfor skulle du i det hele tatt ha behov for å fortelle den du dater/er samboer/gift med om hvem du hadde sex med før du traff henne?

Anonymkode: f8a65...c89

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor gjør du dette til en kjønnsgreie? Når man er i et forpliktende monogamt forhold så er all sex med andre selvfølgelig uaktuelt.

Anonymkode: f8a65...c89

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...