Gå til innhold

Tinnitusmaskerer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, ønsker å komme i kontakt med noen som har prøvd tinnitusmaskerer og erfaringer med dette. Takk<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, ville berre seie at eg fekk hjelp av akupunktur mot tinnitus ❤️ 

Anonymkode: 0fb34...fb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva kommer din tinnitus av?

Stress , skade eller stram muskulatur?

Anonymkode: 10214...ee1

Skrevet

Jeg har ikke det, men min mor strevde med tinnius i over 20 år.

Legene fant aldri ut av hva det kom av, mest trolig en bilulykke. Jeg vet ikke hvor ille det er, fordi jeg har aldri levd med det selv. Men jeg så hvor forferdelig det var for mamma. Hun ville ta livet sitt flere ganger fordi hun ikke orket den lyden i hodet sitt hele tiden. Tinnitus virkelig drepte livsgleden og livskvaliteten hennes. At hun gikk bort var nok en befrielse for henne. Det er skammelig å skrive det. Men endelig fikk hun pause fra det.

Jeg håper at det kommer mer forskning på det, og endelig en behandling.

Anonymkode: 701c4...3c9

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke det, men min mor strevde med tinnius i over 20 år.

Legene fant aldri ut av hva det kom av, mest trolig en bilulykke. Jeg vet ikke hvor ille det er, fordi jeg har aldri levd med det selv. Men jeg så hvor forferdelig det var for mamma. Hun ville ta livet sitt flere ganger fordi hun ikke orket den lyden i hodet sitt hele tiden. Tinnitus virkelig drepte livsgleden og livskvaliteten hennes. At hun gikk bort var nok en befrielse for henne. Det er skammelig å skrive det. Men endelig fikk hun pause fra det.

Jeg håper at det kommer mer forskning på det, og endelig en behandling.

Anonymkode: 701c4...3c9

Trist å høre, kondolerer. Men denne kunne du spart deg for. Jeg er 20 år.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk! Kan du utdype?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva kommer din tinnitus av?

Stress , skade eller stram muskulatur?

Anonymkode: 10214...ee1

Det var nok stress og stram muskulatur som gjorde det.

Skrevet
Sunberg skrev (1 time siden):

Takk! Kan du utdype?

Det er så lenge sidan, så eg hugsar ikkje alle detaljar. Berre at det var betring etter første gong, og så gjekk eg 2 gonger til og vart kvitt det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er så lenge sidan, så eg hugsar ikkje alle detaljar. Berre at det var betring etter første gong, og så gjekk eg 2 gonger til og vart kvitt det. 

Hvor lenge hadde du hatt tinnitus før du prøvde akupunktur? Og hvor satt akupunktøren nåler? Bare spurte du om de kunne hjelpe med tinnitus?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og hadde du akutt tinnitus eller kom den snikende på?

Skrevet
Sunberg skrev (21 timer siden):

Hvor lenge hadde du hatt tinnitus før du prøvde akupunktur? Og hvor satt akupunktøren nåler? Bare spurte du om de kunne hjelpe med tinnitus?

Sunberg skrev (8 timer siden):

Og hadde du akutt tinnitus eller kom den snikende på?

Meir enn 1 år, og det kom snikande ja. Ja, gjekk til akupunktør og ba dei hjelpe meg med tinnitus. 

Kan dessverre ikkje hugse kor dei satt nålene, men nålene gjorde ikkje vondt! 

Skrevet

Jeg fikk tinnitus som tenåring etter en nakkeskade. Det er en veldig stor fordel å få det i ung alder, du er heldigvis bare 20, for da klarer man å venne seg til det mye bedre enn de som får det når de er 50–60 år.

Jeg brukte tinnitusmaskerer men klarte ikke å finne en lyd som er 100% riktig så det ble et irritasjonsmoment. Nå, etter 25 år, har jeg vennet meg til tinnitusen. 

Anonymkode: 2b474...9fb

• Liker 1
Skrevet
Sunberg skrev (På 21.2.2025 den 9.42):

Trist å høre, kondolerer. Men denne kunne du spart deg for. Jeg er 20 år.

Jeg lever greit med tinnitus, tar mine forhåndsregler eks unngår å ha mye støy rundt meg (for høy lyd på tv feks). Jeg har en tinnitusmasker pute men jeg synes det bare ble mere mas.

Anonymkode: 63842...7d5

Skrevet

Aldri prøvd tinnitusmaskerer på den måten, men bruker musikk aktivt for å tenke på noe annet. Har kun hatt det i ca 4 år og er stort sett vant til det. Jeg merker det egt kun når det er stille rundt meg, så musikk på kvelden redder!

Anonymkode: 2faf0...cba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...