Gå til innhold

God mor med masse barnevakt, eller sliten, frustrert og sint mor uten barnevakt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ingen er best, det er som å velge mellom pest og kolera. Hvorfor få barn hvis man har det best når barna er mest med en barnevakt? Jeg skjønner ikke hvorfor du er ute etter å sammenligne to svært dårlige løsninger og prøve å finne ut hvilken som er best eller verst. Ingen er best eller verst, de er begge veldig veldig dårlige løsninger som skal unngås. Ikke få barn hvis man ikke vil eller kan ta vare på dem. 

Anonymkode: 4c9be...641

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Merkelige eksempler som er veldig forskjellige. Jeg ville heller hatt en sliten alenemor hvis hun er glad i meg, enn foreldre som satte meg bort til en ny fremmed hvert år fordi de "hadde behov for kjærestetid". Hjelper ikke at de da er utvilt og skal leke superforeldre en gang i blant, det er jo åpenbart ikke glad i barnet sitt om de holder på sånn? Og hvorfor kan ikke den slitne alenemoren ha en normal mengde barnevakt, hvorfor er det gitt at hun er så utslitt av å være alenemor at hun er sur og slem mot barnet? Hun kan vel forsøke å skaffe et nettverk?

Anonymkode: c7292...9b0

Fordi det er et dilemma, folkens ;)

Ingen som sier at noen av disse er ultimate! Men det fins mange som har det enten som nr 1 eller 2 her i verden! 

Selv er jeg en sliten 100% alenemor, men heldigvis med godt nettverk og en bestemor som stiller opp ukentlig🙌 kom til å tenke på dette etter en uke med sykdom hos meg og barnet, og lite avlastning. Er helt kjørt, OG takknemlig for den barnevakten jeg får av bestemor!

Anonymkode: cb90b...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg mener det er helt greit å benytte seg av barnevakt i perioder tiden, psyken og kroppen ikke strekker til, men min erfaring er at de som «venner seg til» regelmessig barnefri blir ofte mye raskere slitne av å være med egne barn enn de av oss som ser på barnevakt som en luksus vi har noen ganger i året og som er vant til å håndtere utfordringene selv.

Stiller seg selvfølgelig annerledes om man er helt alene med barn og feks null muligheter for hjemmekontor/avspasering, så det å da ha en barnevakt som kan leke et par timer en helgedag i ny og ne synes jeg er vel unt både forelder og barn. 

Anonymkode: ab00b...338

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn liker å ha venner. Før var man avhengig av å finne folk som kunne passe barna sine, og man kunne passe deres. Også at barna hadde venner. Barna lekte sammen, og mor kunne sette seg ned og zone ut. 

En barnevakt er der mens man betaler. Venner er der mens man har felles interesser. Det er mye mer stabilt for et barn å ha folk dersom ikke kun er der fordi de får betalt, men fordi de vil. Det er vanskelig om barn har sterk tilknytning til personer som de kun er jobb for. I barnehagen så m er det ganske stor avstand mellom privatliv og ikke - det er litt annerledes med barnevakt. 

Endret av katties
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
fru Alving skrev (5 timer siden):

Likevel om barnet er sammen med noen som er glad i det (som besteforeldre) så synes jeg det er helt innafor å ha en del barnevakt. Om bestemor henter fast en dag i uken og er sammen med barnet den ettermiddagen så tenker jeg det er noe både barn, foreldre og besteforeldre tjener på.

og

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stiller seg selvfølgelig annerledes om man er helt alene med barn og feks null muligheter for hjemmekontor/avspasering, så det å da ha en barnevakt som kan leke et par timer en helgedag i ny og ne synes jeg er vel unt både forelder og barn. 

Anonymkode: ab00b...338

Premisset i ts er at barnevakten skal ha ungen hele 60 % (!!!) av våkentiden den ikke er i barnehage, og da er fosterhjem bedre. En dag i uka er derimot en super løsning.

Anonymkode: d6975...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...