AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:40 #21 Del Skrevet torsdag kl 20:40 Her på den ene meny’en er det 6 selvbetjeningspunkter. De tre til venstre har oppslag om Max 5 varer, mens de til høyre har påslag om Max 15 varer, så det er opp til den enkelte butikken å avgjøre dette… Anonymkode: 9ae64...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet torsdag kl 20:43 #22 Del Skrevet torsdag kl 20:43 Eg går til betjent kasse berre dersom eg har ekstremt mange varer, ein vanlig stor handel tek eg i sjølvbetjent kasse. Her er det ingen begrensning på antal varer. Men om eg har litt lite tid og kjøper øl, kan det vere meir effektivt å gå til betjent kasse i staden for å vente på at nokon skal sjå at eg er over 18... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:52 #23 Del Skrevet torsdag kl 20:52 De må ikke scanne hele handlekurven selv om det blir kontroll. Her på nærbutikken handler jeg alltid på selvbetjeningskassen, da den betjente er enten tom eller det er kø der. Selv om jeg har handlet en del og det har blitt kontroll, så er det kun noen varer som skal scannes igjen. Varene som skal scannes står på kassen og hvis du pakker slik du har oversikt over varene, så er det gjort under ett minutt. Anonymkode: 234c8...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet torsdag kl 20:59 #24 Del Skrevet torsdag kl 20:59 Jeg ble tatt ut til kontroll i "min" Menybutikker for ikke så lenge siden. De kjenner meg der og den ansatte bare dro kortet sitt og ønsket meg god helg. Ingen sjekking og ingen skanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:08 #25 Del Skrevet torsdag kl 22:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): De må ikke scanne hele handlekurven selv om det blir kontroll. Her på nærbutikken handler jeg alltid på selvbetjeningskassen, da den betjente er enten tom eller det er kø der. Selv om jeg har handlet en del og det har blitt kontroll, så er det kun noen varer som skal scannes igjen. Varene som skal scannes står på kassen og hvis du pakker slik du har oversikt over varene, så er det gjort under ett minutt. Anonymkode: 234c8...1cc Stemmer. Jeg har blitt trukket ut til kontroll ca 10 ganger. Kun en gang ville den ansatte sjekke, han så da på kanskje 4 varer. De andre gangene har de bare trykket på noe og gått igjen. Ts Anonymkode: 43333...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 08:30 #26 Del Skrevet i går, 08:30 Jeg har ikke lagt merke til noe skilt om antallsbegrensning i de selvbetjente kassene jeg har vært innom. Tror ikke det er noe i de par butikkene her om kring som har selvbetjent. Når det kommer til kontroll, har jeg ikke opplevd at den ansatte som kommer for å ta kontrollen, faktisk scanner ALLE varene på nytt. De tar tre stikkprøver fra varehaugen min. Plukker ut tre tilfeldige og scanner dem og sjekker på skjermen at de var scannet fra før. Så når de ser at ja, det var de, så legger de dem tilbake og avslutter kontrollen. Aldri opplevd at de scanner alt av varer på nytt? Hva er mest vanlig prosedyre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet i går, 08:39 #27 Del Skrevet i går, 08:39 Det er vel bare på coop det er begrensninger (synes i alle fall jeg har sett det med max 15 varer der). Jeg har faktisk gått nesten helt bort fra å bruke selvbetjening nå fordi jeg handler ting som alltid utløser kontroll i den butikken jeg går i. Sendte mail til butikken fordi dette ble påfallende hver gang jeg handlet. Ting som i min butikk utløser kontroll: - alle vektvarer - bakervarer - all brus som selges både løst og i multipack -alderbetingede varer (selvfølgelig) - å trykke "nei" til pose. (jeg trenger ikke pose så ofte, bruker nett). Når jeg alltid skal stikkontrolleres går det like lang eller lengre tid i disse kassene. Det er irriterende for meg og sikkert stress for de ansatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #28 Del Skrevet 20 timer siden Jeg har ikke sett skilt om begrensing noen steder her jeg bor, men jeg synes jo at plassen man har for å sette varer/poser og slikt i skanneområdet på en måte hinter om at det kan være lurt å begrense seg. Det er heller ikke god plass å stå med en handlevogn uten å være i veien for andre på butikkene her omkring. Jeg må innrømme at jeg himler litt med øynene når noen går i selvbetjeningskasse med stappfull vogn. Jeg foretrekker selvbetjening selv også, men bruker alltid betjent kasse dersom jeg har veldig mange varer. Da synes jeg det er kjappere og mindre stress å bare lempe alt opp på båndet og gjerne begynne å pakke i poser mens det skannes. Det er imidlertid sjeldent jeg handler så mye, enten skanner jeg og pakker i nett underveis, eller så har jeg bare en kurv med varer som jeg må skanne i kassa. Anonymkode: 15070...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 16 timer siden #29 Del Skrevet 16 timer siden Jeg bruker selvbetjente kasser uansett hvor mange varer jeg har. Jeg handler vanligvis på to dagligvarebutikker på kjøpesenteret. Det står ikke noe om antall varer i de selvbetjente kassene og da bruker jeg de. Noen ganger er det kø, men da venter folk på tur uten problemer. I tillegg så er det 1-2 betjente kasser som de kan bruke hvis de har det veldig travelt. Så lenge det ikke står et bestemt antall varer, så kan du bruke selvbetjente kasser med god samvittighet 😉 Null stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #30 Del Skrevet 16 timer siden Bruker selvbetjeningskasse uansett hvor mange varer jeg har. Hvor er logikken i at man skal slippe å vente fordi man handler få ting? Det er ikke mitt problem. Anonymkode: 8f2be...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 15 timer siden #31 Del Skrevet 15 timer siden Der det er begrensninger på antall varer, er det skiltet. Har opplevd kontroller noen ganger, de pleier bare å se over varene i posen og sjekke det opp mot hva som står på skjermen, er fort gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #32 Del Skrevet 12 timer siden Bruker selvbetjent når jeg har full handlevogn og betjent om jeg bare har er par småting. Jeg pakker varene mine etter kategori, kjølevarer i en pose, frukt/grønnsaker i en, tørrvarer/ymse i en slik at det skal gå raskt å sette på plass varene når jeg kommer hjem. Legger selvsagt varene fortløpende i pose etterhvert som jeg skanner. Jeg synes det er fryktelig irriterende i betjent kasse når alle varene havner i en blandet haug mens båndet snurrer. Ikke får jeg pakket underveis da det ikke er plass til å legge alle varene på båndet samtidig. Og så må jeg skynde meg å pakke for å gi plass til neste kunde. Anonymkode: ffdfe...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå