Gå til innhold

Kalt inn på øvelse, blir anmeldt om jeg ikke møter. Får ikke fri fra jobben.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Blir skremt av hvor mye det skorter på intelligensen til flere i sjefsstillinger rundt om i landet.

Anonymkode: 04f22...245

Ja, det er rett og slett Trump-nivå på en del ledere, både når det gjelder kunnskapsløshet og uærlighet!

Anonymkode: 254bd...ea4

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I disse dager så tenker jeg øvelse og forsvar trumfer det meste så denne arbeidsgiveren får drite og dra.

Anonymkode: d0198...bf0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min jobb sender Forsvaret brev til arbeidsgiver om slikt. Statlig jobb. Uvitende arbeidsgiver du har?

Anonymkode: 23752...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 19.32):

Sjefen på jobb nekter meg og sier det er oppsigelsesgrunn om jeg drar og er borte en måned. 

Hvorfor jobber du for en idiot?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (10 timer siden):

Hvorfor jobber du for en idiot?

Jobbe må man jo, og når folk stort sett er idioter er det fort gjort å ende opp med en idiot som sjef.

Anonymkode: c63be...8bc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 19.32):

Er blitt kalt inn til øvelse på Bardufoss. I meldingen står det man blir politianmeldt om man ikke møter. Blir der en måned. 
Sjefen på jobb nekter meg og sier det er oppsigelsesgrunn om jeg drar og er borte en måned. 

Anonymkode: 93ffb...4bd

Du får sjefen til å skrive dette til deg i en attest, når den er så dum så får du det sikkert skriftlig og. Alltid fint å ha slikt skriftlig når man må håndtere idioter. 

Anonymkode: 984af...c87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nettvenninnen skrev (På 20.2.2025 den 19.42):

Hvis du mister jobben er dette en soleklar sak for rettsystemet (er du organisert forresten?) og du vil kunne få en saftig erstatning ved det som kalles for usaklig oppsigelse. 

Du ser for mye på tv.

Man får ikke saftige erstatninger i Norge. Her regnes erstatning som noe som erstatter det man har tapt. Erstatningen blir dermed det samme som hva man ellers ville hatt/fått/sittet igjen med dersom saken ikke hadde oppstått.

Det er fint, men langt fra juicy.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja det er mulig. Sjefen min har latterlig lite peiling på ansattes rettigheter. Men jeg stoler ikke på ledelse over heller, og HR tror visst at dialogmøte med NAV er et møte der man dissekerer den ansatte, i stedet for det det faktisk er: et møte hvor man snakker om hvordan man kan tilrettelegge for at den ansatte kommer raskest og best mulig tilbake i jobb. Jobber i bydel i kommune. 

Anonymkode: a4900...72e

Høres ut som vi jobber i samme bydel.🫣 Berykta for å være elendig!

Heldigvis er fordelen med å jobbe for inkompetente folk at man løper i ring rundt dem. Ta det med forsvaret og se sjefen din få deg en smekk på fingrene. 

Anonymkode: 47b8d...9f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jobbe må man jo, og når folk stort sett er idioter er det fort gjort å ende opp med en idiot som sjef.

Det blir å anerkjenne idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 19.40):

Når arbeidsgiver tror han automatisk trumfer det norske Forsvaret🙈

Anonymkode: 78e8b...ad2

Hjelp meg, ja, ser det for meg, den lokale Rema1000-sjefen mener det er viktigere at TS sitter i kassa og skanner matvarer enn at landet har et fungerende forsvar😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som vi jobber i samme bydel.🫣 Berykta for å være elendig!

Heldigvis er fordelen med å jobbe for inkompetente folk at man løper i ring rundt dem. Ta det med forsvaret og se sjefen din få deg en smekk på fingrene. 

Anonymkode: 47b8d...9f1

Nå ble jeg nysgjerrig på hvor du jobber, men kan av sakens natur ikke oppgi hvor jeg selv jobber… blir fort gjenkjent. 

Hva mener du med «løper i ring rundt dem»? 

Anonymkode: a4900...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I min jobb sender Forsvaret brev til arbeidsgiver om slikt. Statlig jobb. Uvitende arbeidsgiver du har?

Anonymkode: 23752...307

Det gjør de nok til alle, jeg jobber privat og har flere under meg som blir kalt inn til øvelse gjennom året, og vi får alltid brev.

Anonymkode: dff50...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nettvenninnen skrev (På 20.2.2025 den 19.42):

Hvis du mister jobben er dette en soleklar sak for rettsystemet (er du organisert forresten?) og du vil kunne få en saftig erstatning ved det som kalles for usaklig oppsigelse. 

Hvilken planet bor du på? 

Anonymkode: f58fb...6d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lovpålagt militærtjeneste = lovpålagt permisjon. Søk opp lovverket på lovdata. Skriv det ut, pluss innkallingen. Møt opp på leders kontor, gi han kopiene, og be han/hun finne en løsning på dette asap. 
Eventuelt kontakt forsvaret for bistand. 

Anonymkode: 2c671...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 6.29):

Ja, å nekte folk og dra på øvelse i disse tider høres jo kjempelurt ut... Sjefen har kanskje lyst til å bli russisk.

Ah, god gammeldags russofobi. Føles det godt å rakke ned på russere? Du bare klarer ikke la være? 

Uansett, sjefen til ts opplever nok utfordringer med bemanning og det er antakeligvis grunnen til at hn prøver å nekte ts å dra. 

Anonymkode: 512eb...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ah, god gammeldags russofobi. Føles det godt å rakke ned på russere? Du bare klarer ikke la være? 

Uansett, sjefen til ts opplever nok utfordringer med bemanning og det er antakeligvis grunnen til at hn prøver å nekte ts å dra. 

Anonymkode: 512eb...d01

Slapp bare helt av, jeg finnes ikke russofobisk. Jeg har tilogmed bodd i Russland, og har mange gode venner derfra. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kan tydeligvis lite om verden. Visste ikke at man MÅ møte opp til slike øvinger og hvis ikke blir man politianmeldt🫣 klarer nesten ikke å tro på det heller. Skal man tvinge folk til å forsvare landet? Og hvem er det som blir tvunget? Hverken jeg eller mannen har hørt om dette:o

Anonymkode: a68d4...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
A-hunter skrev (3 timer siden):

Du ser for mye på tv.

Man får ikke saftige erstatninger i Norge. Her regnes erstatning som noe som erstatter det man har tapt. Erstatningen blir dermed det samme som hva man ellers ville hatt/fått/sittet igjen med dersom saken ikke hadde oppstått.

Jo,det får man. Jeg  har selv fått erstatning for usaklig oppsigelse. Klart man får det når man taper en inntekt og arbeidsgiver ikke følger lover og regler. 

Anonymkode: 7e4b9...9f4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (4 timer siden):

Du ser for mye på tv.

Og du er blant de som ville ha blitt blant disse idiot-sjefene hvis du hadde vært leder. Vil tro jeg kan ganske mye om lover og regler i Norge. Har selv jobbet med usaklige oppsigelser ,uten å ville utdype mer. 

Eller mener du at alle kan gjøre som du vil også skal trådstarter ikke få erstatning for tapt inntekt og alt hva det medfører å miste jobben sin på usaklig grunnlag? 

Etter arbeidsmiljøloven § 15-12 andre ledd kan arbeidstakere kreve erstatning dersom det foreligger en usaklig oppsigelse. Erstatningsutmålingen skal fastsettes til det beløp som retten finner rimelig under hensyn til det økonomiske tap, arbeidsgivers og arbeidstakers forhold og omstendighetene for øvrig. 

Dette er ett direkte sitat fra lovhjemmelen. Faktisk skremmende at du i det hele tatt får tommel opp for å ikke ha noe mer nyttig enn oppgulp å bidra med. 

Endret av nettvenninnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo,det får man. Jeg  har selv fått erstatning for usaklig oppsigelse. Klart man får det når man taper en inntekt og arbeidsgiver ikke følger lover og regler. 

Anonymkode: 7e4b9...9f4

Erstatning for tapt arbeidsinntekt er noe helt annet enn saftig erstatning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...