Gå til innhold

Blødning - Spontanabort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg full endelig en positiv test tidlig i forrige uke. Digital test sa 1-2 uker, så det er veldig tidlig. I dag blør jeg, ikke mye, men litt som starten på menstruasjon. Har ikke vondt, men litt ubehag i magen, også ganske likt som når jeg normalt har menstruasjon. 

Det passer med menstruasjon nå etter syklusen min - hadde jeg ikke vært gravid.

Vet det ikke er uvanlig med litt blødninger tidlig uten at det trenger å bety noe ille, men blir jo bekymret likevel.. Er det andre her som har opplevd å ha menstruasjon som normalt tidlig i svangerskapet, og det har likevel gått helt fint?

Det er for tidlig til å se noe på ultralyd, så vet ikke helt om det er vits å kontakte lege/jordmor ennå.

Anonymkode: 05a23...306

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg full endelig en positiv test tidlig i forrige uke. Digital test sa 1-2 uker, så det er veldig tidlig. I dag blør jeg, ikke mye, men litt som starten på menstruasjon. Har ikke vondt, men litt ubehag i magen, også ganske likt som når jeg normalt har menstruasjon. 

Det passer med menstruasjon nå etter syklusen min - hadde jeg ikke vært gravid.

Vet det ikke er uvanlig med litt blødninger tidlig uten at det trenger å bety noe ille, men blir jo bekymret likevel.. Er det andre her som har opplevd å ha menstruasjon som normalt tidlig i svangerskapet, og det har likevel gått helt fint?

Det er for tidlig til å se noe på ultralyd, så vet ikke helt om det er vits å kontakte lege/jordmor ennå.

Fikk**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Ta ny test..kan være ingen ting..kan være kjemisk 

Vil ikke ny test vere positiv uansett så lenge man har vært gravid da?

(har tatt flere tester forrige uke for å “bekrefte” den første positive, altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som en kjemisk. 

Anonymkode: 68420...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva betyr kjemisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva betyr kjemisk?

At egget har festet seg...gir fra seg hgc men så faller det bort og du slutter å produsere hgc og for mensen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vil ikke ny test vere positiv uansett så lenge man har vært gravid da?

(har tatt flere tester forrige uke for å “bekrefte” den første positive, altså)

Ta ny idag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (17 minutter siden):

Ta ny idag 

Tok en ny test nå, fremdeles positiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tok en ny test nå, fremdeles positiv

Se om du får tatt blodprøver i imorgen og eventuelt ny på mandag 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært gravid tre ganger.

I første graviditet trodde jeg at jeg fikk mensen. Nen sagen etter var det null blødning, så jeg tok en test og den var positiv. Fikk ikke flere blødninger og fødte til slutt et friskt barn.

I andre graviditet fikk jeg ikke blødning før i 2 trimester. Det viste seg å være en missed abortion. Da hadde jeg allerede hatt ul 13+5 som ikke viste noe galt. 

I tredje graviditet fikk jeg blødning 5+4. Ble helt knust og trodde jeg mistet igjrn. Tok hcg-prøver som viste stigning. Rundt uke 7/8 fikk jeg småblødninger. Tok privat UL og kunne se et levende foster. Det ble en tøff graviditet med mange ultralyder fordi jeg var så redd. Men i fanget mitt ligger en fire dager gammel baby nå. Så graviditet med blødning kan absolutt gå bra. 

Anonymkode: 464f1...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har vært gravid tre ganger.

I første graviditet trodde jeg at jeg fikk mensen. Nen sagen etter var det null blødning, så jeg tok en test og den var positiv. Fikk ikke flere blødninger og fødte til slutt et friskt barn.

I andre graviditet fikk jeg ikke blødning før i 2 trimester. Det viste seg å være en missed abortion. Da hadde jeg allerede hatt ul 13+5 som ikke viste noe galt. 

I tredje graviditet fikk jeg blødning 5+4. Ble helt knust og trodde jeg mistet igjrn. Tok hcg-prøver som viste stigning. Rundt uke 7/8 fikk jeg småblødninger. Tok privat UL og kunne se et levende foster. Det ble en tøff graviditet med mange ultralyder fordi jeg var så redd. Men i fanget mitt ligger en fire dager gammel baby nå. Så graviditet med blødning kan absolutt gå bra. 

Anonymkode: 464f1...6e3

Tusen takk for svar ❤️ Da vet jeg at det er håp likevel, men er forberedt på det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...