kat-e Skrevet i går, 17:06 #1 Del Skrevet i går, 17:06 De virker ganske vennligsinnet, f.eks kan nordmenn være i Kina i opp til 30 dager uten visa. Jeg skjønner at Kina sikkert tenker på egen interesser. Eliten i Norge vil nærme seg EU, og Norge (Ap) tar i mot migrant (solidaritets) kvoter fra EU. Men jeg mener at EU har demonstrert med all tydelighet at de ikke ivaretar Europas interesser. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tror og ser det Skrevet i går, 17:46 #2 Del Skrevet i går, 17:46 Kina er et kommistisk diktatur. De vil ikke oss vel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 23 timer siden Forfatter #3 Del Skrevet 23 timer siden Tror og ser det skrev (3 timer siden): Kina er et kommistisk diktatur. De vil ikke oss vel. Jeg tror de er pragmatiske, men jeg tror også de kan være mer pålitelige en USA og EU. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden kat-e skrev (8 timer siden): Jeg tror de er pragmatiske, men jeg tror også de kan være mer pålitelige en USA og EU. Du mener at Norge som ett land i Europa skal samarbeide med Kin så tett at det går på bekostning av samarbeidet vårt med Europa og USA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden kat-e skrev (12 timer siden): Men jeg mener at EU har demonstrert med all tydelighet at de ikke ivaretar Europas interesser. hva tenker du på da spesielt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 13 timer siden Forfatter #6 Del Skrevet 13 timer siden Anne Liese Braun skrev (39 minutter siden): hva tenker du på da spesielt? Jeg tenker på f.eks en del Eu land som prøver f.eks å utvise kriminelle migranter, men hvor forskjellige Eu organ saboterer. F.eks har den europeiske menneskerettighets domstolen flere ganger overstyrt utvisningsdommer, noe som i praksis gjør det vanskelige å utvise. Det gjelder også Norge hvor høyesterett har bestem utvisning, men EMD har overstyrt Norge. Helt idiotisk å overføre makt ut av Norge og la aktivister overstyre Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 13 timer siden Forfatter #7 Del Skrevet 13 timer siden Norge er i skvis mellom Trumps USA og EU som ikke greier å ta vare på seg selv. Derfor synes jeg det er dumt å utelukke Kina. På en måte er det som et forhold, la heller EU føle at de er i konkurranse om Norges gunst og at de ikke bør ta Norge som en selvfølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojoen Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden kat-e skrev (8 minutter siden): Jeg tenker på f.eks en del Eu land som prøver f.eks å utvise kriminelle migranter, men hvor forskjellige Eu organ saboterer. F.eks har den europeiske menneskerettighets domstolen flere ganger overstyrt utvisningsdommer, noe som i praksis gjør det vanskelige å utvise. Det gjelder også Norge hvor høyesterett har bestem utvisning, men EMD har overstyrt Norge. Helt idiotisk å overføre makt ut av Norge og la aktivister overstyre Norge. EMD er satt til å forsikre at statene som er bundet av EMK etterlever menneskerettighetene, som er et uttrykk for våre forente og felles verdier. Dersom du synes det er «helt idiotisk» forklarer det ganske greit hvorfor du tenker at vi heller bør alliere oss med Kina. Der får du ikke det «problemet» i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden kat-e skrev (22 minutter siden): Jeg tenker på f.eks en del Eu land som prøver f.eks å utvise kriminelle migranter, men hvor forskjellige Eu organ saboterer. F.eks har den europeiske menneskerettighets domstolen flere ganger overstyrt utvisningsdommer, noe som i praksis gjør det vanskelige å utvise. Det gjelder også Norge hvor høyesterett har bestem utvisning, men EMD har overstyrt Norge. Helt idiotisk å overføre makt ut av Norge og la aktivister overstyre Norge. Du vet at EMD ikke er en del av EU? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 11 timer siden Forfatter #10 Del Skrevet 11 timer siden Illuminatum skrev (1 time siden): Du vet at EMD ikke er en del av EU? Ja, men i praksis ikke. Etter Brexit krevde EU at Storbritannia beholdt medlemskapet i ECHR som krav for å inngå en avtale etter at de gikk ut av EU. The European Parliament made it clear during the Brexit negotiations that for security cooperation and to reflect EU values, it was essential for the UK to remain a party to the ECHR. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden (endret) kat-e skrev (16 timer siden): De virker ganske vennligsinnet, f.eks kan nordmenn være i Kina i opp til 30 dager uten visa. Jeg skjønner at Kina sikkert tenker på egen interesser. Okay: det er uproblematisk å ha deg i landet uten visa fordi de driver massiv, kontinuerlig overvåkning, og har stort sett kontroll på deg hele tiden! Det handler ikke om å være «vennligsinnet» bare at de ser verdien av at folk reiser dit, og det ikke representerer en sikkerhetsrisiko! (Hvilket tilsier at Kina faktisk driver tung personorientert etterretning i Norge…) Jeg er ikke egentlig fremmed for å samarbeide med Kina, men det har vist seg vanskelig å kritisere dem, så vi tendenserer til å bli forlatt hver gang vi ikke kan støtte deres politiske disposisjoner. De blir for ustabile. Og vi ser spor av uakseptabel militær interesse som truer våre forhold med allierte. Det viktigste er dog at vi sliter med å handle med dem. En av de enkleste produktene vi kan selge dem, er fisk, men Kina er faktisk KUN interesert i den dyreste kvaliteten, så markedsgrunnlaget blir for lite. Endret 10 timer siden av Druid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå