Gå til innhold

Service på ny kjøpt bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjøpte ei bil for 1 uke siden. Når jeg kjøpte den sa selgeren at bilen har fulgt alle servicer. Men etter 1 dag kom det opp varsel om service. Men det er sikkert ikke noen vits å klage på dette til selger?.

Anonymkode: 9123f...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg kjøpte ei bil for 1 uke siden. Når jeg kjøpte den sa selgeren at bilen har fulgt alle servicer. Men etter 1 dag kom det opp varsel om service. Men det er sikkert ikke noen vits å klage på dette til selger?.

Det kan være en enkel forklaring, at service intervallet er glemt å bli nullstilt på siste service. 
Har selv opplevd dette har blitt glemt, ikke uvanlig. 

Se igjennom den informasjon du mottok, se i service heftet at service er tatt som lovet.

Er selger en privatperson, ta kontakt for å få info hvem som utførte siste service. Er selger et firma, ta kontakt med firma for å gjøre det.

Å gjøre det er gjerne en kombinasjon med å slå bilen av og på, og trykke på noen knapper i bilen, men det varierer fra merke og modell - så ingen universell måte. 

Oppsummert: At bil varsler om service trenger ikke bety service ikke er utført.
Å nullstille service indikator i bilen gjør ikke at service faktisk er utført, noen resetter for å slippe å se meldingen.. 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Servicer står i serviceheftet, som og skal være stemplet og følge bilen. 
Service popper automatisk opp i varsel på bilen når det er x antall dager igjen til årsdagen for forrige service. 

Anonymkode: 4d1e1...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...