Gå til innhold

Forstørre arvet sølvring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har arvet en sølvring etter min Farmor. Den er fra 60-tallet og er produsert av en finsk designer som het «e. granit & co». Ser det selges mange vintage ringer fra dette merket.

Spørsmålet er om jeg skal bruke 900kr på å forstørre ringen da den er for liten. Forstår at en man kan få en fin ny sølvring for denne prisen, men syns denne ringen er fin og har ikke sett lignende i butikk før. I tillegg er det jo en ring Farmor har pleid å bruke.

er det verdt pengene?

Anonymkode: f684c...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har arvet en sølvring etter min Farmor. Den er fra 60-tallet og er produsert av en finsk designer som het «e. granit & co». Ser det selges mange vintage ringer fra dette merket.

Spørsmålet er om jeg skal bruke 900kr på å forstørre ringen da den er for liten. Forstår at en man kan få en fin ny sølvring for denne prisen, men syns denne ringen er fin og har ikke sett lignende i butikk før. I tillegg er det jo en ring Farmor har pleid å bruke.

er det verdt pengene?

Hva du ønsker å bruke av penger på noe som har en affeksjonsverdi for deg, kan ingen andre vurdere..

Har du barn som kan arve den? Hvilken økonomisk innhugg vil en utskruing representere for deg? 
Vi du bruke ringen? 

Anonymkode: 310cf...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest relevante spørsmålet er jo om du vil bruke den - det er det som avgjør om det er verdt det for deg.

Jeg arvet gulløredobber med skrufeste etter farmor, som i motsetning til meg ikke hadde hull i ørene og betalte det som da var en ganske stor sum for student-meg for å få satt nytt feste på dem. Fordelt på de snart 25 årene jeg har kunnet bruke dem heller enn å bare ha dem liggende i smykkeskrinet, er den investeringen ganske minimal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (30 minutter siden):

Det mest relevante spørsmålet er jo om du vil bruke den - det er det som avgjør om det er verdt det for deg.

Jeg arvet gulløredobber med skrufeste etter farmor, som i motsetning til meg ikke hadde hull i ørene og betalte det som da var en ganske stor sum for student-meg for å få satt nytt feste på dem. Fordelt på de snart 25 årene jeg har kunnet bruke dem heller enn å bare ha dem liggende i smykkeskrinet, er den investeringen ganske minimal. 

Jeg har faktisk gjort det samme med noen gulløreringer jeg også arvet av henne, men så er jo gull dyrere og «finere» i utgangspunktet. Jeg syns ringen er fin og unik, ikke likt noe jeg har sett i butikk. Litt chunky på en måte. Hadde nok brukt den om den passet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva du ønsker å bruke av penger på noe som har en affeksjonsverdi for deg, kan ingen andre vurdere..

Har du barn som kan arve den? Hvilken økonomisk innhugg vil en utskruing representere for deg? 
Vi du bruke ringen? 

Anonymkode: 310cf...543

Kommer nok til å bruke den ja. Har også en liten datter som kan arve når hun blir eldre.

eneste som gjør meg usikker er at det er i sølv. Arvet og noen øredobber i gull med skru feste som jeg brukte penger på å få satt inn stang på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen som har peiling på hva det koster å få endret et par øredobber med skrufeste? 

Anonymkode: 88125...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...