Gå til innhold

Lån... Kjøpe hus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
takinova skrev (1 time siden):

Så jeg sa ikke det du påsto, likevel?

Om du er finansrådgiver så skjønner jeg godt at KI er i ferd med å ta over alle arbeidsoppgavene i den bransjen. 

PS. Det er null problem å kjøpe bolig uten 10% EK og dokavg. også.

Jeg har ikke påstått noe, du må se på anonymkodene. 

Hva KI og andre alternativer til finansiering har med noe i denne tråden å gjøre er litt utydelig for meg, men det blir vel gjerne sånn når man ikke har så mye mer å komme med.

Anonymkode: 2ce2a...eeb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest takinova
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har ikke påstått noe, du må se på anonymkodene. 

Hva KI og andre alternativer til finansiering har med noe i denne tråden å gjøre er litt utydelig for meg, men det blir vel gjerne sånn når man ikke har så mye mer å komme med.

Ser at jeg har svart en annen også, som jeg trodde var deg. Men poenget står. Du begynner å belære meg om noe jeg har absolutt ikke har påstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
takinova skrev (1 time siden):

Om du er finansrådgiver så skjønner jeg godt at KI er i ferd med å ta over alle arbeidsoppgavene i den bransjen. 

0 problem? Hvor skal pengene komme fra da om banken ikke vil låne deg de?

Om de teoretisk sitter igjen med mindre enn 1 mill i EK vil lånet dessuten overstige 5x inntekt. 1 mill i inntekt er lite, så man får nok ikke 5 mill heller altså. TS sier de har «en del gjeld». Er det mer enn huslån må det også hensyntas. Og biler og barn.

Vi tjener det dobbelte og har lån på 5 mill. Det er mer enn rikelig dyrt! Har biler og hus og tre barn, så det er dyrt nok uten skyhøye renter.

Anonymkode: a1692...591

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

0 problem? Hvor skal pengene komme fra da om banken ikke vil låne deg de?

Om de teoretisk sitter igjen med mindre enn 1 mill i EK vil lånet dessuten overstige 5x inntekt. 1 mill i inntekt er lite, så man får nok ikke 5 mill heller altså. TS sier de har «en del gjeld». Er det mer enn huslån må det også hensyntas. Og biler og barn.

Vi tjener det dobbelte og har lån på 5 mill. Det er mer enn rikelig dyrt! Har biler og hus og tre barn, så det er dyrt nok uten skyhøye renter.

Snakker ikke om null problem for denne familien, men for enkelte. For denne familien er det urealistisk.

Mange måter(unntak) å kjøpe bolig uten å møte 'minstekravene'. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
takinova skrev (9 minutter siden):

Snakker ikke om null problem for denne familien, men for enkelte. For denne familien er det urealistisk.

Mange måter(unntak) å kjøpe bolig uten å møte 'minstekravene'. 

Ja, men hvordan tenker du at det er enkelt for TS å kjøpe bolig til 6 mill? Uten EK, og dermed også et lån hun ikke kan betjene? Det var du som skrev det var enkelt. Jeg lurer på hvordan du mener dette kan fikses enkelt - jeg mener det fullstendig urealistisk.

Ja, man kan sikkert få unntak om man tjener 1 mill og skal låne 500K, men ingen EK, og et lån på 6x inntekt? Hvis man får ja til det går man konk ila ingen tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
takinova skrev (31 minutter siden):

Ser at jeg har svart en annen også, som jeg trodde var deg. Men poenget står. Du begynner å belære meg om noe jeg har absolutt ikke har påstått.

Hvis du synes at det er så vanskelig å bli rettet på når svarene dine ikke når opp til spørsmålene som stilles så kanskje ikke forum er noe for deg.

Der står svart på hvitt hva du påstår. Og det du svarer når ikke opp til å være informativt nok for den situasjonen trådstarteren beskriver og det hn lurer på.

Denne tråden er til syvende og sist til informasjon for TS som stiller er spørsmål. Det må være vanskelig å eksistere når man tror at generelle faktaforklaringer er et personlig angrep. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ta, hvis dere har råd til 2x så mye lån som dere har i dag, klarer dere fort å spare opp mer EK.

Anonymkode: 8d2f1...5eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
takinova skrev (2 timer siden):

Gi deg... slitsomt å lese de kverulerende innleggene dine. 

Anonymkode: a3749...807

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gi deg... slitsomt å lese de kverulerende innleggene dine. 

Anonymkode: a3749...807

Vedkommende klarer hverken å svare riktig eller komme med saklige innlegg eller kommentarer som har noe verdi, så kanskje like greit å bare ignorere 😊

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uansett om dere får lov eller ei så kommer det til å bli ekstremt trangt om ikke dere ikka her mer enn 1m inn i året samlet og har planer om å låne 5+m. 

Anonymkode: 9b046...1ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, men hvordan tenker du at det er enkelt for TS å kjøpe bolig til 6 mill? Uten EK, og dermed også et lån hun ikke kan betjene? Det var du som skrev det var enkelt. Jeg lurer på hvordan du mener dette kan fikses enkelt - jeg mener det fullstendig urealistisk.

Ja, man kan sikkert få unntak om man tjener 1 mill og skal låne 500K, men ingen EK, og et lån på 6x inntekt? Hvis man får ja til det går man konk ila ingen tid.

Hvor i all verden har jeg skrevet at det er enkelt for TS å kjøpe bolig til 6 mnok?!

😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
takinova skrev (3 minutter siden):

Hvor i all verden har jeg skrevet at det er enkelt for TS å kjøpe bolig til 6 mnok?!

😅

takinova skrev (12 timer siden):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha - og det mener du var en omtale av TS??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
takinova skrev (8 minutter siden):

Haha - og det mener du var en omtale av TS??

Hvorfor kuppe tråden til ts. Stopp da. 

Anonymkode: 249a7...cdc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kuppe tråden til ts. Stopp da. 

Anonymkode: 249a7...cdc

Jeg skal stoppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å få en takst på huset og kontakte banken, så får dere svar på hva dere kan få i lån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...