Gå til innhold

Barn hos fosterhjem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en datter som bor i fosterhjem, og hun er veldig mye lei  seg og sier at fosterforeldrene kjefter mye på hun og forskjellsbehandler sine egne barn med henne. 

Hun føler seg som den svarte får i familien, og får feks mindre oppmerksomhet enn de andre som er biologiske barn til fosterhjem.

Jeg har prøvd å ta det opp, og jeg vet at de har vært tydelig på at fosterhjem må bli mindre "streng" med henne, men likevel fortsetter de

Hva kan jeg gjøre? Føler meg maktløs og samtidig kommer hun fortvilet til meg... 

Anonymkode: 6bfc6...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Snakk med barnevernsansatte som har plassert barnet? 

Anonymkode: f19cf...a30

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ho må ytre ønske om nytt sted å bli plassert. Enten til en helsesøster eller barnevern ansatt.

Vet om 2 som fikk til å få nytt hjem etter å ytret ønske og at de fortalte hvordan de hadde det. I det ene hjemmet vet jeg det var veldig at fosterbarn ble holdt utenfor en del av aktiviteter familien gjorde, så følte at det bare var i veien

Anonymkode: 71bd8...af1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er nok et eksempel på at de fleste barn har det bedre med sin biologiske mor og far, om disse ikke er rammet av rus og psykriatri. Det er desv penger for kommunen å ta barn fra foreldre å plassere de i fosterhjem og på institusjoner der det blir begått overgrep.

Anonymkode: 62156...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er nok et eksempel på at de fleste barn har det bedre med sin biologiske mor og far, om disse ikke er rammet av rus og psykriatri. Det er desv penger for kommunen å ta barn fra foreldre å plassere de i fosterhjem og på institusjoner der det blir begått overgrep.

Dette må du nesten dokumentere om det skal ha verdi. Det sier jo seg selv at det er billigere for kommunen å ha barn boende hjemme hos sine foreldre, der kommunen ikke har ekstrakostnader i det hele tatt. 
Fakta er jo at omsorgsovertagelse koster kommunene ekstremt mye penger og de tilstreber alltid å gjøre tiltak i hjemmet, dersom det er mulig. Barnevern er en stor utgiftspost i kommunen og det er absolutt INGEN inntekt i å plassere barn i fosterhjem eller institusjoner (som er enda dyrere). 

Til saken: Her må du og barnet ta kontakt med den i barnevernet som følger opp deres sak, slik at barnet kan bli hørt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke verdenssituasjonen vist deg hvor farlig det er er å spre misinformasjon og løgner????

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

At et barn har det best hos sine foreldre sålenge det ikke blir utsatt for omsorgssvikt har du rett i. 

At det er penger i det for det offentlige har du feil i,  annet enn for private tjenestilbydere

De fleste omsorgsovertakelser er frivillig. Det er foreldre med rus eller psykiske problem, enslige flyktninger, ungdom med rus / adferdsproblem som ikke kan eller ønskes håndtert i hjemmet. 

Anonymkode: 04a31...0bb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tullete svar 

Anonymkode: e6df7...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kunne jo tatt godt nok vare på henne i utgangspunktet. 

Anonymkode: b90ad...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor bor hun ikke hos deg?

Anonymkode: c0e2b...e73

Det er en privatsak, hvis hun ville si det hadde hun gjort det. Hvorfor så nysgjerrig?

Anonymkode: b20a6...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du kunne jo tatt godt nok vare på henne i utgangspunktet. 

Anonymkode: b90ad...29e

Skjerp deg

Anonymkode: e6df7...664

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...