AnonymBruker Skrevet i går, 15:17 #1 Del Skrevet i går, 15:17 Datteren min er 11 og de skal ha svømmeundervisning nå etter et opphold i forrige skoleår. Siden da har hun fått mensen og er blant de første i klassen og synes det er ubehagelig å skulle si til læreren at hun ikke kan ha svømming hvis hun har mensen når det foregår og synes det er like ubehagelig hvis jeg skal si det. Hvordan gjør dere andre det? Sender forelder melding til lærer? Må eleven si det selv? Er det noen som helst måte å gjøre det mindre flaut på? Anonymkode: 46da2...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:19 #2 Del Skrevet i går, 15:19 Du kan sende mld til lærer og skrive "Ida kan ikke ha svømming i morgen" for eksempel. Anonymkode: 5b150...56d 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:20 #3 Del Skrevet i går, 15:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Datteren min er 11 og de skal ha svømmeundervisning nå etter et opphold i forrige skoleår. Siden da har hun fått mensen og er blant de første i klassen og synes det er ubehagelig å skulle si til læreren at hun ikke kan ha svømming hvis hun har mensen når det foregår og synes det er like ubehagelig hvis jeg skal si det. Hvordan gjør dere andre det? Sender forelder melding til lærer? Må eleven si det selv? Er det noen som helst måte å gjøre det mindre flaut på? Anonymkode: 46da2...7d6 Leit at det skal være så flaut med noe som er så normalt, men du kan selvsagt sende melding enten til gymlærer eller kontaktlærer. Anonymkode: e210b...f38 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:24 #4 Del Skrevet i går, 15:24 Jeg sendte melding til lærer 'Lise skal ikke ha svømming i dag'. Etter er par ganger med fire ukers mellomrom demrer det nok for lærer hva som er årsaken. Anonymkode: c3f2f...006 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet i går, 15:27 Populært innlegg #5 Del Skrevet i går, 15:27 Slutt å bygge opp under at mensen skal være noe flaut. Send melding til læreren og si at hun ikke skal ha svømming fordi hun har mensen. Enkelt og greit. Anonymkode: 1c893...7b4 49 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:29 #6 Del Skrevet i går, 15:29 «Vanlig grunn» kalte vi det i min tid 🤭 Anonymkode: 7ecaf...8dd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet i går, 16:44 #7 Del Skrevet i går, 16:44 «Nina skal ikke ha svømming i morgen» Ferdig snakka. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshineyellow Skrevet i går, 16:46 #8 Del Skrevet i går, 16:46 Er jo ikke slik at læreren sier til klassen at i dag skal ikke Lise ha svømming for hun har mensen! Er det ikke bare å skrive at lise ikke skal ha svømming pga mensen? 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:50 #9 Del Skrevet i går, 16:50 Kan man ikke ha svømming pga mensen? Skjønner jo at en 11-åring som får for første gang trenger å slippe, men sånn utover i skoleløpet? Anonymkode: 41b94...76a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:51 #10 Del Skrevet i går, 16:51 Skriver bare " *navn* kan ikke ha svømming i morgen/dag." Anonymkode: c9f8a...9ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:53 #11 Del Skrevet i går, 16:53 Hva med tampong de dagene? Anonymkode: f0bc5...bf3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:55 #12 Del Skrevet i går, 16:55 Man presser ikke en tampong i ungene før de er klare for det selv. Anonymkode: c042f...b90 27 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:57 #13 Del Skrevet i går, 16:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man presser ikke en tampong i ungene før de er klare for det selv. Anonymkode: c042f...b90 Nei, var ikke det jeg sa😅 Men går an å være åpen for det alternativet også. Ha en prat om hva hun ønsker selv. Finnes jo i mange str. Anonymkode: f0bc5...bf3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:23 #14 Del Skrevet i går, 17:23 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kan man ikke ha svømming pga mensen? Skjønner jo at en 11-åring som får for første gang trenger å slippe, men sånn utover i skoleløpet? Anonymkode: 41b94...76a Hvis man er komfortabel med tampong kan man ha svømming. Noen blir komfortable med tampong det første halvåret, andre blir det aldri. Anonymkode: c3f2f...006 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:28 #15 Del Skrevet i går, 17:28 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei, var ikke det jeg sa😅 Men går an å være åpen for det alternativet også. Ha en prat om hva hun ønsker selv. Finnes jo i mange str. Anonymkode: f0bc5...bf3 Min erfaring med dette er at jenter stort sett venter til ungdomsskolealder med tampongbruk. Anonymkode: 5b150...56d 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:59 #16 Del Skrevet i går, 17:59 Det finnes mensentruser som er til svømming også. Kanskje dere kan se om hun vil bruke det for å unngå å måtte være borte fra svømming flere ganger? Anonymkode: 5b97a...c8a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:07 #17 Del Skrevet i går, 18:07 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvis man er komfortabel med tampong kan man ha svømming. Noen blir komfortable med tampong det første halvåret, andre blir det aldri. Anonymkode: c3f2f...006 Kommer jo an på mengden blødning også. Jeg kunne ikke og kan fortsatt ikke de første dagene, da jeg blør gjennom tampong og det som er. Anonymkode: 42fbe...338 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:09 #18 Del Skrevet i går, 18:09 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Min erfaring med dette er at jenter stort sett venter til ungdomsskolealder med tampongbruk. Anonymkode: 5b150...56d Min erfaring er at det er noe man ønsker, og vender seg til, raskest mulig. Når alternativet er veldig ubehagelige bind, gjennomblødning, å måtte stå over svømming, ikke bade på ferieturer, og mye mer. Det er kun barn med mødre som ikke er åpen for mulighetene som må slite med bind, og alle ulemper, lenge. Anonymkode: 77dd5...014 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:10 #19 Del Skrevet i går, 18:10 Her sendte vi bare mld at barnet/ungdommen ikke skulle ha svømming. Da fikk de et annet opplegg med den delen som ikke hadde svømming. De delte klassen i 2. Så veldig greit slik Ser enkelte sier tampong. Er ikke alle som klarer å bruke det. Klarer ikke selv en gang å bruke det. Ser og noen sier mens truse hjelper ikke mye hvis en blør mye Så bare her på ungdommen blør utrolig mye. De 2 første dagene med mensen så bruker det 2 pk med nattbind. Så de 2 neste dagene går det 2 pk med slik 20 pk med bind pga mye blod. Og kan ikke bruke p-piller heler . Så da er en like langt. Har tilogmed ekstra skift hvis det skulle gå igjenom Anonymkode: 94623...f45 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:10 #20 Del Skrevet i går, 18:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer jo an på mengden blødning også. Jeg kunne ikke og kan fortsatt ikke de første dagene, da jeg blør gjennom tampong og det som er. Anonymkode: 42fbe...338 Tampong + bind er løsningen i begynnelsen. Om man har store blødninger, og tampongen er liten, og før man har vent seg til riktig teknikk. Bind er bare en ekstra sikkerhet. Kan tas av når man er på ferieturen og vil i bassenget, eller i svømmehallen. Og man slipper også risikoen for gjennomblødning med bind, da det sitter litt feil, eller ikke absorberer nok. Anonymkode: 77dd5...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå