AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Skrevet 20. februar Har dere kontakt med tidligere samboers/ektefelles barn? Jeg var samboer i nesten ti år, og etter bruddet har det ikke vært kontakt med barna hans. Er det rart etter så mange år? Møtes vi så vil vi snakkes, men enda ikke møtt på hverandre etter mange år. Anonymkode: ec62a...03c 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #2 Skrevet 20. februar Da jeg å exen ble sammen hadde han ei datter på 2 år. Siden vi var sammen i 25 år har denne jenta vært en stor del av livet mitt å hun er storesøster til mine tre barn. Ja jeg har fortsatt kontakt med henne å det har også mine foreldre selv om det straks er 5 år siden jeg ble skillt. Anonymkode: 2750c...60f 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar #3 Skrevet 20. februar Jeg har kontakt med min tidligere stedatter, som er søsteren til min datter. Etterhvert som min datter ble eldre, så møtes de mer og mer. Det er så koselig 🥰 Idag er hun 22 år og min datter blir 19. Men jeg har vært i et annet forhold med barn også. Der var vi sammen i flere år enn med pappaen til datteren min, men vi har ikke kontakt. Anonymkode: ba58d...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #4 Skrevet 20. februar Ja, det synes jeg er veldig rart av deg. Du valgte å påta deg foreldreansvar for barn, men så bare forsvinner du etter mange år når barna har knyttet seg til deg. Det er dritkjipt. Et svik, vil jeg si. Anonymkode: d7321...fae 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar #5 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, det synes jeg er veldig rart av deg. Du valgte å påta deg foreldreansvar for barn, men så bare forsvinner du etter mange år når barna har knyttet seg til deg. Det er dritkjipt. Et svik, vil jeg si. Anonymkode: d7321...fae Oi den var streng Anonymkode: 080a3...a24 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #6 Skrevet 20. februar Har en eks som hadde vært samboer med en dame i over 20 år der dama hadde et barn som var kun et par år da de ble sammen. Jeg reagerte veldig på at en mann har hatt en stedatter i livet i over 20 år og så ikke har kontakt med henne etterpå. Kan bare ikke fatte at det går an. Denne mannen hadde også eget barn han ikke hadde kontakt med. Helt håpløst! Anonymkode: 22866...0a4 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #7 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, det synes jeg er veldig rart av deg. Du valgte å påta deg foreldreansvar for barn, men så bare forsvinner du etter mange år når barna har knyttet seg til deg. Det er dritkjipt. Et svik, vil jeg si. Anonymkode: d7321...fae Vær så snill å google hva foreldreansvar er, og bruk uttrykket riktig i fremtiden. Dette er et juridisk begrep med juridisk betydning, og det er forvirrende når dette brukes feil slik du gjør. Anonymkode: ffc9b...22f 3 1 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar #8 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har en eks som hadde vært samboer med en dame i over 20 år der dama hadde et barn som var kun et par år da de ble sammen. Jeg reagerte veldig på at en mann har hatt en stedatter i livet i over 20 år og så ikke har kontakt med henne etterpå. Kan bare ikke fatte at det går an. Denne mannen hadde også eget barn han ikke hadde kontakt med. Helt håpløst! Anonymkode: 22866...0a4 Ingen kontaktet hverandre heller? Like merkelig det da😂 kanskje de trodde ingen ville ha noe med hverandre å gjøre🤔 Anonymkode: 080a3...a24
AnonymBruker Skrevet 21. februar #9 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ingen kontaktet hverandre heller? Like merkelig det da😂 kanskje de trodde ingen ville ha noe med hverandre å gjøre🤔 Anonymkode: 080a3...a24 Jo, stedatteren kontaktet han via messenger/FB iblant, men tenker hun ga opp når hun ikke fikk respons. Barnet hans har han ikke hatt kontakt med "fordi han var så ung da barnet ble født". Tenker det er rart han aldri har kommet på banen i.f.t eget barn. Og det er da de voksnes ansvar å opprettholde kontakt med barn selv om forhold tar slutt. Synes bare det er rart å dele hus med noen å være så tett på og då bare forsvinne ut av barns liv fordi det er slutt med moren/faren. Skulle trodd det betydde mer og at man fortsatte å bry seg. Tenker det skorter på mye i sånne tilfeller. Jeg fikk sjokk og reagerte veldig på dette. Anonymkode: 22866...0a4 1 1
telerose Skrevet 21. februar #10 Skrevet 21. februar Jeg har to «bonusbarn» hvor jeg flyttet fra pappaen for 16 år siden. Har litt kontakt med eldste, yngste har jeg nesten daglig kontakt med. Med eldste tok det noen år før vi hadde kontakt, for h*n trodde ikke jeg ville ha kontakt og omvendt. Begge har kuttet kontakten med pappaen 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #11 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jo, stedatteren kontaktet han via messenger/FB iblant, men tenker hun ga opp når hun ikke fikk respons. Barnet hans har han ikke hatt kontakt med "fordi han var så ung da barnet ble født". Tenker det er rart han aldri har kommet på banen i.f.t eget barn. Og det er da de voksnes ansvar å opprettholde kontakt med barn selv om forhold tar slutt. Synes bare det er rart å dele hus med noen å være så tett på og då bare forsvinne ut av barns liv fordi det er slutt med moren/faren. Skulle trodd det betydde mer og at man fortsatte å bry seg. Tenker det skorter på mye i sånne tilfeller. Jeg fikk sjokk og reagerte veldig på dette. Anonymkode: 22866...0a4 Oi det var jo synd. Anonymkode: 080a3...a24 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #12 Skrevet 1. mars Jeg hadde også stebarn i ti år (og eksen hadde mine barn som stebarn i ti år), og vi har lite kontakt nå etter bruddet. Noen meldinger i ny og ne. Jeg synes ikke det er som en annen her skriver, at man forlater et foreldreskap. Barna har begge foreldrene sine. Anonymkode: 2536a...dde 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #13 Skrevet 1. mars Om det er mulig å holde kontakten så er det veldig koselig. Dessverre er ikke virkeligheten alltid slik. Noen ganger er det best å gå stille i dørene. Snakker alltid med dem når jeg treffer på dem naturlig. Jeg bor på en liten plass. Anonymkode: 50873...770 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #14 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 0.27): Har en eks som hadde vært samboer med en dame i over 20 år der dama hadde et barn som var kun et par år da de ble sammen. Jeg reagerte veldig på at en mann har hatt en stedatter i livet i over 20 år og så ikke har kontakt med henne etterpå. Kan bare ikke fatte at det går an. Denne mannen hadde også eget barn han ikke hadde kontakt med. Helt håpløst! Anonymkode: 22866...0a4 Signerer denne. Det samme gjorde min eks mot sine stebarn som han hadde i 8 år og de har ikke sin far her vi bor. Han kuttet de ut på dagen og de er søsken av hans barn. Det sier alt om en person! Anonymkode: 6f63a...68d 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #15 Skrevet 1. mars Jeg synes det er rart at man klarer å kutte ut et barn man har levd med i en årrekke. Min mor og stefar ble sammen da jeg var 4 år og skilte seg da jeg var 30. Han har vist veldig liten interesse etter de ble skilt, det var utrolig sårende å se hvor lite viktig man har vært. Han er far til min yngre søster og der har han kontakt. Anonymkode: 6b62a...67f 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #16 Skrevet 3. mars Må jo huske at det er gjensidig, begge sider kan da ta kontakt. En venninne av meg fortalte at etter at en onkel av henne døde, kuttet de voksne barna hans fullstendig kontakten med sin stemor. Hun ble veldig lei seg over dette, hadde forsøkt å invitere dem, men de ville tydeligvis ikke ha noe mer med henne å gjøre nå som faren deres var død. Jeg har tenkt at det kan henge sammen med at de aldri kom helt over at stemoren ble sammen med faren deres veldig kort tid etter at moren døde av sykdom, men det kan selvsagt være andre årsaker. Anonymkode: f8c94...b48 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #17 Skrevet 3. mars Jeg har eks stedatter på some. Hun er storesøsteren til mitt barn, så hun og datter har kontakt, jeg sender bursdagsmeldinger og trykker liker på diverse innlegg hun legger ut. Hun har vært hjemme her og besøk oss også. Anonymkode: bccd0...333
AnonymBruker Skrevet 3. mars #18 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 15.11): Har dere kontakt med tidligere samboers/ektefelles barn? Jeg var samboer i nesten ti år, og etter bruddet har det ikke vært kontakt med barna hans. Er det rart etter så mange år? Møtes vi så vil vi snakkes, men enda ikke møtt på hverandre etter mange år. Anonymkode: ec62a...03c Ja var stemor i to år for 20 år siden. Har fortsatt kontakt. Jeg var også venn med mor da etter bruddet. Og far droppet ofte samvær som satte mor i litt vanskelig situasjon iht jobb. Så jeg hadde de ganske mye hos meg etter bruddet. Ikke ofte kontakt nå, da de er godt voksne og flyttet langt unna. Men ser de av og til. Plutselig står de på døra Anonymkode: ed56b...f92 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars #19 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 23.14): Jeg synes det er rart at man klarer å kutte ut et barn man har levd med i en årrekke. Anonymkode: 6b62a...67f Jeg tok bort resten av innlegget ditt, for jeg skriver ikke dette som en forklaring på din situasjon. Men for meg så ble barna et bevis på alt som ikke fungerte. De var rotete, skitne, oppførte seg ubehagelig ved "konflikter", egoistiske osv. Så jeg orker nesten ikke tanken på dem. Jeg gjorde så utrolig mye for å prøve å holde huset fint og stemningen harmonisk, jeg kjørte meg selv helt i grøfta. Og jeg vet at det ikke er barnas skyld, de er produkter av sine foreldre. Men de ble altså barn/ ungdommer/ voksne jeg ikke liker. Veldig lite empatiske. Anonymkode: 2536a...dde
AnonymBruker Skrevet 3. mars #20 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja var stemor i to år for 20 år siden. Har fortsatt kontakt. Jeg var også venn med mor da etter bruddet. Og far droppet ofte samvær som satte mor i litt vanskelig situasjon iht jobb. Så jeg hadde de ganske mye hos meg etter bruddet. Ikke ofte kontakt nå, da de er godt voksne og flyttet langt unna. Men ser de av og til. Plutselig står de på døra Anonymkode: ed56b...f92 Så koselig 💙 Anonymkode: 35b54...e0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå