AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Skrevet 20. februar Ser masse videoer på Instagram osv som skal vise at barn nr to er så mye "villere"/ mer utfordrende en barn nr 1. Er det noen sannhet i dette? Hvordan er det hos dere? Min første var veldig krevende på alle måter, så hadde satt pris på en litt roligere baby og småbarns tid nå🙈😅 Anonymkode: fbfa5...421
fru Alving Skrevet 20. februar #2 Skrevet 20. februar Det stemmer nok ikke. Hvis noe så er ofte barn nummer to lettere fordi barnet følger litt med på lasset, dere har rutiner og foreldrene har erfaring og øvd seg på førstemann. 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #3 Skrevet 20. februar Hos oss er nummer to definitivt mer utfordrende enn førstemann Anonymkode: e1231...592 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar #4 Skrevet 20. februar Her var det barn nummer fire som var krevende gitt. De andre tre var veldig like og rolige typer. Så kom den en virvelvind. Anonymkode: ae499...9dc
AnonymBruker Skrevet 20. februar #5 Skrevet 20. februar Nr 1 var og er mer krevende enn nr 2 hos oss Anonymkode: 75558...db4 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #6 Skrevet 20. februar Det er vel ingen "genetisk" grunn til at det skulle være slik. Jeg har også sett noen slike videoer, og da tror jeg det har vært foreldre som har høye ambisjoner for sitt første barn og virkelig lagt seg i selen med oppdragelse, konsekvenser, kosthold osv. og når nummer to kommer så veltes lasset litt, og de slipper veldig opp. Det ser jeg hos noen familier jeg kjenner også. Det er stilt mye mer krav til førstemann enn de som kommer etterpå. Men det er jo noen valg foreldrene har tatt. Noen tillater også kanskje minstemann å være "barn" litt lenger fordi de opplever en nostalgi rundt at det er siste gang de har en liten en? Anonymkode: ca0bf...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #7 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ser masse videoer på Instagram osv som skal vise at barn nr to er så mye "villere"/ mer utfordrende en barn nr 1. Er det noen sannhet i dette? Hvordan er det hos dere? Min første var veldig krevende på alle måter, så hadde satt pris på en litt roligere baby og småbarns tid nå🙈😅 Anonymkode: fbfa5...421 Her var og er den eldste mest krevende Anonymkode: d2a38...c25
AnonymBruker Skrevet 20. februar #8 Skrevet 20. februar Førstemann var en veldig krevende baby, nr 2 var kjemperolig. Nå er de eldre og det er definitivt nr 2 som krever mest. Sta som et esel og viljestyrke av stål😂 Anonymkode: 58a04...fdc
AnonymBruker Skrevet 20. februar #9 Skrevet 20. februar Nr 2 var og er en drøm. Nr 1 og 3 har helt klart hatt sine utfordringer. Anonymkode: 6e98a...3c5
Tjoheiii Skrevet 20. februar #10 Skrevet 20. februar Tror ikke det stemmer alltid, men hos oss har det gjort det😂 med vår førstefødte kunne vi sette oss i hagen med en kaffekopp mens han satt stille og rolig å puslet i gresset med lekene sine. Med lillesøster kunne vi bare glemme det, hun sitter ikke i ro og stikker bare avgårde uten å se seg tilbake😂 veldig uredd type, utforskende men er i det minste veldig blid så det hjelper jo litt🤭
Arkana Skrevet 20. februar #11 Skrevet 20. februar Det stemmer i alle fall ikke hos oss. Om noe er barn nr 2 (og 3) mindre krevende fordi man da er mer erfaren som forelder.
AnonymBruker Skrevet 20. februar #12 Skrevet 20. februar Her var første veldig krevende, og andre var en drøm. Anonymkode: 8aa1a...036
AnonymBruker Skrevet 20. februar #13 Skrevet 20. februar Jeg har også sett de videoene, og jeg ser at mine (5 og 3, gutter) barn er stereotypiske sammenliknet med de. Første har alltid vært veldig forsiktig og litt engstelig av seg, andre er helt bajas, hopper ut i bassenget mens storebroren roper "nå DRUKNER han!" Lillebror kommer helt seriøst til å lære å svømme før storebror. Var i akebakken for litt siden, og største ville ikke prøve engang. Lillebror bare satt seg på akebrettet og hadde det største gliset hele veien ned! Storebror ville også prøve, siden minste fikk det til, men endte opp med å stå øverst i bakken og ombestemme seg om og om igjen i en halvtime. Det ble ikke noe aking. Nå skal det sies at yngste her blir utredet på BUP fordi han henger en del etter de andre på sin alder i utviklingen. Største har ingen utfordringer annet enn å være overforsiktig. Anonymkode: b9570...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #14 Skrevet 20. februar Her er nummer to en mer krevende baby med mye dårlig nattesøvn + kosete, klengete og gråter lettere ved «fall» feks. Anonymkode: 98e1d...3d8
AnonymBruker Skrevet 20. februar #15 Skrevet 20. februar Nr 2 har vært den mest utfordrende hittil, nr 3 har vært den enkleste Anonymkode: 6a44f...103
AnonymBruker Skrevet 20. februar #16 Skrevet 20. februar Stemte ikke her. Tredjemann, derimot…. Han kom med diagnose. Det er veldig krevende. Anonymkode: 58b69...74d
AnonymBruker Skrevet 20. februar #17 Skrevet 20. februar Det stemmer hos oss. Anonymkode: 4a1bc...818
AnonymBruker Skrevet 20. februar #18 Skrevet 20. februar Stemmer ikke hos oss, nr 1 vært mer krevende, to tette jenter. Nr 2 er fortsatt enkel, 12 år, eldste suger livsenergien ut av meg! 😅 Anonymkode: 75a65...c06
AnonymBruker Skrevet 20. februar #19 Skrevet 20. februar Nei. Jeg var MYE mer utfordrede enn min lillesøster. Kjenner flere eldstebarn som er det vanskelige/ville barnet. Og en del nr to, eller tre, så sannsynligvis ganske jevnt fordelt. Anonymkode: 29366...e31
Sigrid<3 Skrevet 20. februar #20 Skrevet 20. februar Det er jo bare stereotyper, men hos min lillesøster var litt mer vilter enn meg, men jeg var en veldig rolig baby
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå