Gå til innhold

Er mange amerikanere dumme fordi de blir undervist via hjemmeskole?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

1/3 av amerikanere er å regne som analfabeter, dvs de mangler kunnskap over 4 klasse nivå. 

Når så desse skal skolere barna sine er ringen sluttet. 

Anonymkode: 93704...e0a

Men se hvem foreldrene er og hvor de kommer fra, så ser du at det ikke alltid er lett heller.  I datterens klasse på skolen laget de vegg med bilde av barna, der skulle de skrive hvor de selv var fra, hvor foreldrene kom fra og hvor besteforeldrene kom fra.  Tror kanskje det var 1-2 stk som hadde alle besteforeldre fra USA,  resten hadde enten besteforeldre, foreldre eller de selv var født i utlandet.  Jeg var masse i klasserommet og hjalp til på datterens trinn på barneskolen og kunne lett forstå hvorfor engelsken deres og skoleresultatet ikke var bra selv i rik collegeby, få pratet nok engelsk hjemme.  Datteren som hadde elendig ELPAC testscore når vi kom hadde etter et halvt år tatt igjen halve trinnet i lesing og skriving for vi hadde minst 30 minutter høytlesing på engelsk hver dag og jeg terpet på alle lesefeilene og hun pratet engelsk med venner på skolen og fritiden, mange snakket kun engelsk på skolen.  Selv med lange skoledager klarer ikke skolene å utjevne så mye og på fattige skoler enda verre.

Det med dårlig utviklet språk merker jeg like mye her i Norge på ungenes trinn om begge foreldre er født i utlandet. Sønnen har hatt 3 stk i klassen og selv om de er født og oppvokst i Norge så snakker de svært dårlig norsk selv om de er 15+.  Det høres som de nylig har flyttet hit noen ganger. Jeg skylder ikke på skolen for det. Men alle tre holder seg veldig til sine øst-europeiske eller tyrkiske grupper og er veldig lite integrert. 

Anonymkode: 4f8f3...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...