Gå til innhold

Kan sporing av pakker være feil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått melding fra Posten om at en pakke er levert inn og på vei til meg, samt estimert leveringsdato. Jeg har et familiemedlem som ved flere anledninger har påstått å ha levert en pakke for «lenge» siden, og da alt fra gitt dag/dato til mer «sist uke/tirsdag». Posten mener derimot at den er levert senere enn vedkommende påstår. 

Familiemedlemmet dette gjelder er utrolig fin og omtenksom, men ikke alltid like god på å planlegge og få tingene gjort til riktig tid. Har faktisk flere av den typen rundt meg, og på mye så bryr jeg meg ikke, men om de lyver så er det noe annet. Jeg opplever ikke dette med noen av de andre da. De sier bare de leverte sent. Det kan selvsagt ta en dag eller to å registere, eller de leverer fredag ettermiddag og det blir ikke registrert før mandag, men her påstår dette familiemedlemmet at jeg burde hatt pakken «for lenge siden». Siden dette skjer igjen så får jeg høre det må ha noe med den aktuelle butikken å gjøre. 

Kan det være gjentatte feil som tilfeldigvis rammer kun dette familiemedlemmet eller mer bløffer en for å skjule ting? Dette har pågått i mange år, og før sporing var det jo ikke så lett, men nå kan en jo følge med. 

Det går helt fint at folk sier de har hatt det travelt og ikke fått sendt. Selvsagt leit å ikke få jule eller bursdagsgaver i tide, men sånn er det jo noen ganger. Er mer den om Postens systemer er så trege som dette familiemedlemmet påstår. Ikke alltid det stemmer 100%, men her er det skivebom i hvert fall halvparten av gangene. 

Noen erfaringer? 

Anonymkode: f655e...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er nok familiemedlemmet som sliter med å få ting gjort, og ikke helt ønsker å si det, så de småjuger litt om når det ble levert inn. Har selv flere slike i omgangskretsen.

Når det gjelder bare sånne småting, velger jeg å være empatisk og bare godta det. Det er aldeles ikke vondt ment, det vet jeg da jeg er nær en person som har det slik. Personen føler allerede mye skam rundt det, så jeg velger å ikke legge til ennå mer.

Anonymkode: 0a4bc...4e7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nok familiemedlemmet som sliter med å få ting gjort, og ikke helt ønsker å si det, så de småjuger litt om når det ble levert inn. Har selv flere slike i omgangskretsen.

Når det gjelder bare sånne småting, velger jeg å være empatisk og bare godta det. Det er aldeles ikke vondt ment, det vet jeg da jeg er nær en person som har det slik. Personen føler allerede mye skam rundt det, så jeg velger å ikke legge til ennå mer.

Takk, og da tenker vi likt her, på både det ene og det andre. Jeg lar det gli mellom fingrene, og sier ikke noe. Spiller litt dum, og later som ingenting. Jeg har lurt litt da, for egentlig er vedkommende veldig ærlig og fin, så har lurt på om butikken surrer noe veldig eller hva det er. Ikke alt en rekker over i en travel hverdag, og det har jeg forståelse for, så sier ikke noe mer på det. 

Takk for deling av tanker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk, og da tenker vi likt her, på både det ene og det andre. Jeg lar det gli mellom fingrene, og sier ikke noe. Spiller litt dum, og later som ingenting. Jeg har lurt litt da, for egentlig er vedkommende veldig ærlig og fin, så har lurt på om butikken surrer noe veldig eller hva det er. Ikke alt en rekker over i en travel hverdag, og det har jeg forståelse for, så sier ikke noe mer på det. 

Takk for deling av tanker. 

Ja, det kan være forvirrende, personen i mitt liv er også ellers verdens snilleste og veldig ærlig. Men disse utfordringene setter hen i situasjoner der skammen gjør at de ikke alltid snakker sant og kommer med mange rare bortforklaringer.

Den personen har ADHD og noe som kalles "Eksekutiv dysfunksjon". Er kjempesmart og har en god jobb, men sliter særlig i privatlivet med å få gjort slike ting som å sende en pakke, betale en regning, sette i gang prosjekter i huset og lignende.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det kan være forvirrende, personen i mitt liv er også ellers verdens snilleste og veldig ærlig. Men disse utfordringene setter hen i situasjoner der skammen gjør at de ikke alltid snakker sant og kommer med mange rare bortforklaringer.

Den personen har ADHD og noe som kalles "Eksekutiv dysfunksjon". Er kjempesmart og har en god jobb, men sliter særlig i privatlivet med å få gjort slike ting som å sende en pakke, betale en regning, sette i gang prosjekter i huset og lignende.

Ingen adhd her, eller noe sånt, men travelt småbarnsliv og livet som jo leves, så ikke så lett alltid å rekke over alt. Jeg kjenner på det du sier i eget liv, da jeg har ADHD selv, og utad ser det ut som jeg fikser ting, også er det flaut og skambelagt med alt som ikke blir gjort. Jeg prøver å være ærlig med mine nærmeste, selv om jeg ikke deler alt, men akkurat vedkommende her sliter litt med å åpne seg, og vi er ulike og deler ulike ting. Jeg prøver bare å være raus og forståelsesfull, også ikke si så mye. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos meg tar deg et par dager fra jeg leverer til posten får registrert innlevert. Men aldri mer enn max 3 hverdager

Anonymkode: 5f615...8c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan si min bror leverte pakke den 16 feb. Fikk opp fra posten at den var under sending. Og kan si enda står det i postens app under sending.

Som gubben her sier som har jobbet litt i posten. Si hvis en pakke leveres i en butikk er det ikke hver gang det blir scannet ordentlig inn før det eks havner i Lørenskog så dermed kan det ligge under behandling i flere dager før det slås inn skikkelig 

Anonymkode: 16c38...15e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...