Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes du høres urimelig ut, hvorfor kan han ikke teste seg mellom hver gang og bruke kondom? 

Anonymkode: 70a6d...195

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er jo faktisk litt ekstremt å kalle sex for dødelig. Hvis sykdommer virkelig er problemet, så kan man beskytte seg mot det. 

Men at du ikke ønsker å åpne forholdet, er fullt forståelig for meg. Jeg hadde nok ikke gjort det selv.

Anonymkode: 51944...765

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jo faktisk litt ekstremt å kalle sex for dødelig. Hvis sykdommer virkelig er problemet, så kan man beskytte seg mot det. 

Men at du ikke ønsker å åpne forholdet, er fullt forståelig for meg. Jeg hadde nok ikke gjort det selv.

Jeg er ekstremt lite sjalu. Men jo, AIDS er dødelig. Og smitten slår gjerne ikke ut på blodprøver før 6 måneder etter at man har blitt smittet. Det er heller ikke hyggelig å få noen av de andre sykdommene. Det er stor oppblomstring av gonore og klamydia i Norge nå. Så jeg tar ikke sjansen.

Anonymkode: 686e9...678

• Liker 27
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet

For en umoden tulling!

Sur kan han alltids bli, som en unge som ikke får godteri på hverdager.

Spørsmålet er heller hvordan du ønsker å leve livet ditt?

Ønsker du å leve med en mann som vil ha deg og er glad for å være sammen med deg?

Eller vil du ha en mann som ønsker å ha i pose og sekk, samboer og familie på ene siden, sexliv som en singel mann på andre siden? Altså en mann som ikke er fornøyd med deg og det livet du kan tilby ham?

Greia er at nå har han vært ærlig med deg om hva han ønsker. Om han nå blir sur og lar være å ligge med andre, så vil ikke ønsket hans forsvinne, så du må nesten akseptere at sjansen for at han kommer til å enten være utro, eller droppe deg når han finner neste han vil ha sex med, den er stor. Det er en risiko du må leve med heretter om du fortsetter forholdet med ham.

Og du, er du virkelig villig til å gi opp eget sexliv fordi han skal få ligge rundt med så mange han vil?

Dette forholdet er i realiteten tydeligvis over. Bra dere ikke har felles barn, for det ville komplisert ting enda mer.

Anonymkode: b67d1...86d

• Liker 19
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Altså, vil du være uten sex? Neppe, så hvorfor ikke bare si nei, istedetfor å gi passiv aggressivt svar?

Anonymkode: 082ef...b7a

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, vil du være uten sex? Neppe, så hvorfor ikke bare si nei, istedetfor å gi passiv aggressivt svar?

Anonymkode: 082ef...b7a

Heller det, ja. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han bruker kondom og tester seg, er du urimelig, ja. 

Dette var vel bare en litt spesiell måte å si nei på, eller? 

Men med den løsningen går han jo fra deg før eller siden uansett

Anonymkode: 845d8...edc

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fordi når JEG tester MEG, kan jeg allerede være smittet. Jeg gidder ikke å begynne med kondombruk etter 10 år uten. Beklager, men jeg tenker sikkerhet først. Skal jeg stresse med testing, mulig behandling, kjøpe kondomer osv., så er det faktisk ikke verdt det.

Nei. Jeg mente at han tester seg såklart mellom hver gang og avstår fra sex med deg frem til resultatet er der. Og at han naturligvis bruker kondom med andre.

Skrevet

Han bør skjønne at et åpent forhold er uaktuelt for de fleste, ganske dristig å i det hele tatt foreslå det. Jeg ville blitt veldig betenkt om det var jeg som opplevde dette.

• Liker 25
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei du er ikke urimelig. Han får gå fra deg om det er så viktig å ha sex med andre enn deg.

Anonymkode: 87d52...f5c

• Liker 31
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så jeg sa til ham at hvis han ønsker å ha sex med andre, så blir det ingen sex med meg. Fordi jeg ønsker å beskytte meg. Han ble sur.

Kreativ løsning :D

Han vil ha både pose og sekk og blir sur fordi han må velge. Stakkar mann 🙄

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

og at vi begge gikk inn i forholdet med den forutsetning å være eksklusive. 

Har han rett til å bli sur?

Han har rett på å føle hva som helst. Det betyr ikke at hans forslag skal gå gjennom. Det er kun et forslag. Det kan avvises helt uavhengig av hans reaksjon.

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Da minnet jeg ham på at åpent forhold ikke er en menneskerett, og at vi begge gikk inn i forholdet med den forutsetning å være eksklusive.

I teorien kan han jo pule rundt som han selv vil da det ikke er ulovlig. Men, han har familie å tenke på. Barna først og fremst skal jo også tas hånd om. Eller er han slik at han har en innebyg forventning at du tar barna uansett, og alt han gjør er bonus? 

Du må beskytte deg selv, det gjør du helt rett i.

Anonymkode: 2c29b...c64

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes forslaget ditt er mer enn fair og langt mer enn hva de fleste menn ville fått foreslått i en slik situasjon. 

Livet består av mange valg, og nå må han ta et av de :) 

• Liker 28
  • Nyttig 7
Skrevet

Selvfølgelig er du ikke urimelig, det er det han som er. For en idiot av en mann.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Synes du høres urimelig ut, hvorfor kan han ikke teste seg mellom hver gang og bruke kondom? 

Hvorfor kan de ikke bare avvikle forholdet?

Ja, det er greit å gå inn i et forhold på en premiss, og så endre mening. Feks er det mange par som enes om at de skal ha 4-5 barn, for så å oppdage at en eller begge i realiteten synes det holder med 1-2. Eller man kan mene som ung at man skal eie en bondegård på landet og som 45-åring innse at man mer har krefter til en leilighet med heis.

Når man så endrer mening så legger man dette frem for partner. Og enten er det en endring de synes er ålreit, pg da fortsetter forholdet. Eller så er det en endring de mener er ugrei, og da avvikles forholdet. 

Man kan ikke kreve endring i et forhold. Det er kontrollerende adferd. Det eneste man alltid kan - og som alltid er en helt ålreit løsning for alle parter - er å avvikle forholdet. 

Anonymkode: 63a26...326

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om samboeren min foreslo å åpne forholdet, så hadde jeg avsluttet forholdet. Jeg er ikke interessert i å være i et forhold med en mann som ikke ønsker det samme som meg (monogami). Jeg er heller ikke interessert i å "nekte" en mann å leve som han vil. Har han et behov for å ha sex med andre, så får han gjøre det uten meg.

Men ts, når han spør om dette etter 10 år, så er det en god sjanse for at han allerede har en spesiell person i tankene, og forsøker å finne en måte å ha sex med denne personen uten å kjenne på dårlig samvittighet i ettertid. 

Anonymkode: 1dc9a...0a0

• Liker 29
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei. Jeg mente at han tester seg såklart mellom hver gang og avstår fra sex med deg frem til resultatet er der. Og at han naturligvis bruker kondom med andre.

Så da må vi uansett avstå fra sex i 6 måneder, siden HIV-test gjerne ikke slår ut for fullt før det. Da er det like greit å ikke ha sex med hverandre i det hele tatt.

• Liker 11
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Genital herpes er ikke farlig, men kan være veldig plagsomt og smertefullt. Og man blir aldri kvitt det. I tillegg kan munnsårherpes smitte til partners underliv. Og man kan få hpv. Det kan smitte både ved anal, vaginal og oralsex. Hpv kan være dødelig, man kan få kreft. Og aids er sjeldent farlig i dag, men kan gi alvorlig sykdom. Klamydia kan man bli steril av. Og tror ingen kjønnssykdommer er noe stas.  Så skjønner godt man ikke er interessert i åpent forhold. Hvordan beskytte seg ved oralsex? Det testes jo ikke for herpes, og svært mange har det. Jeg fikk det når jeg var 49 år. Vært veldig plaget 

Anonymkode: d62f5...72f

• Liker 13
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...