AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Skrevet 20. februar Vi vurderer å skaffe vaskehjelp annenhver uke for å lette litt på arbeidet hjemme og få mere tid til andre ting. Ser det er store forskjeller på pris og hva som blir utført. Noen som har vaskehjelp hjemme og kan anbefale et firma? Evt fraråde..? Hva betaler du pr time, og er du fornøyd? Anonymkode: 26a76...43e
AnonymBruker Skrevet 20. februar #2 Skrevet 20. februar Jeg ville valgt vaskehjelp som tar betalt pr jobb og ikke pr time. Sette opp ønsker og forventninger, få en pris fra vaskehjelpen også får vaskehjelpen jobbe i fred og bruke hvor rask tid den vil. Anonymkode: 8de67...e75 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #3 Skrevet 20. februar Godt tips! De firmaene jeg har sett på set ut til å bare tilby timespris. Kjenner du til noen som tar betalt pr jobb? Må kanskje finne noen private da? Anonymkode: 26a76...43e
AnonymBruker Skrevet 20. februar #4 Skrevet 20. februar Vi har Freska hver fjerde uke. Betaler 650 kr per time. Fast renholder. Veldig fornøyd. Jobber 4 timer hver gang. Tørker støv, støvsuger og vasker. Rengjør nøye bad og kjøkken. Noen ganger gjør hun ekstra ting som å støvsuge sofaen, eller vasker søppelsorteringsskuffen, avhenger av hva hun rekker i tillegg til standardopplegget. Anonymkode: 07649...678 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #5 Skrevet 20. februar Har en privat som vasker hvitt hver 2.uke. Elsker det. Skulle gjerne hatt hver uke om jeg hadde nok penger. Hun vasker badene, støvsuger gulv og sofa, vasker gulvet, litt lett støvtørking av bord og andre flater samt skifter på sengene. Bruker ca. 3 timer per gang tenker jeg, men gjør det på dagtid når jeg jobber. Har hatt henne i mange år og hun er 100 prosent til å stole på. Anonymkode: 05044...bf0
AnonymBruker Skrevet 25. februar #6 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.36): Godt tips! De firmaene jeg har sett på set ut til å bare tilby timespris. Kjenner du til noen som tar betalt pr jobb? Må kanskje finne noen private da? Anonymkode: 26a76...43e Ta gjerne timespris, men avtal timer før avtale signeres. Mange firmaer har slik ordning. Helgevask på enebolig er normalt sett 3 timer. For større enebolig 4. Leilighet, eller liten enebolig på en flate, kanskje mindre. Da vil du få utført jobben etter avtale, og til en satt timespris. Å få betalt kun etter jobb, kan gjøre at noen slurver for å bli ferdig før, fordi dem får uansett samme betaling. Å få betalt på timen, kan gjøre slik at de drar ut tiden, for å få mest mulig penger. Det kan de da ikke gjøre med fastsatt tid. Om firmaet blir enig om 3 timer, og dem bruker 3,5 så skal du ikke betale noe mer. Anonymkode: d0adf...cfc 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #7 Skrevet 25. februar Beste rådet er å engasjere noen du får anbefalt personlig. Anonymkode: b1628...e06
AnonymBruker Skrevet 25. februar #8 Skrevet 25. februar Jeg hater det. Jeg vil helst gjøre jobben selv for jeg er mer nøye og mye mer effektiv. Blir kvalm av den manglende forståelsen for hygiene og bakterier. Pga skade kan jeg ikke gjøre husarbeid nå og må ha vaskehjelp. Gleder meg til jeg blir frisk, ja. Anonymkode: 8dcef...9de
AnonymBruker Skrevet 27. februar #9 Skrevet 27. februar Jeg anbefaler å engasjere en privat og skrive arbeidsavtale direkte med arbeidstaker. Da betaler du lønn og melder fra til skatteetaten hver gang og betaler skatten selv (forenklet arbeid i hjemmet tror jeg skjemaet heter). Betaler du mindre enn 60.000 i året (noe jeg vil anta) betaler du ikke feriepenger eller arbeidsgiveravgift. jeg betaler 265 kroner timen. Pleier å øke litt hvert år ut fra den generelle lønnsveksten i samfunnet. Minstelønnen for renhold er 227 kr, men jeg synes det er greit å betale noe over det. I tillegg gir jeg gavekort sommer og jul. Har vaskehjelp hver uke. Det krever jo så klart at du får tak i en du stoler på. Det beste er om du får anbefalt en som har samme fra før av. Anonymkode: 071b5...d65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå