AnonymBruker Skrevet 21. februar #21 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis mannen ikke være alene med barna, så er det ikke mangelen på barnevakt som er problemet! 🙄 Anonymkode: 1c79a...149 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For meg er det et fullstendig teoretisk scenario, som jeg egentlig bare har lest om her inne. Har aldri opplevd at egen, og venninners, mann, er likestilte på alle områder. Anonymkode: 9ee13...806 Ja såklart er det et problem. Men det skjer. Og det blir ikke bedre om venninner da dropper henne og skriver kjipe kommentarer om at hun aldri gadd å møte dem på nett. Her var det sånn frem til baby var 5-6 mnd, men snudde heldigvis og mannen skjerpet seg. Det er kanskje ikke det vanligste men det skjer jo. Og det er også mange som er alene med barn på heltid eller deltid. Ikke alle har masse barnevakter linet opp, iallfall de første årene når barna er små og avhengig av en barnevakt de kjenner. AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du mener at dine barnløse venninner må tilpasse seg mer enn deg fordi du har barn? Anonymkode: f6d61...400 Jeg forventer aldri at noen skal tilpasse seg meg fordi jeg har barn, men jeg setter pris på de som gjør det. Men da jeg var barnløs selv (som jeg var lenge, fikk barn ganske sent) så tilpasset jeg meg alltid. For meg var det jo lett å tilpasse meg. Anonymkode: 7e117...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #22 Del Skrevet 21. februar Før jeg fikk barn tilpasset jeg meg mer de som hadde barn. Min søster fikk to barn før meg, og avtalene ble ofte preget av det. For min del var det helt greit. De hadde et lite menneske som i stor grad styrte livet deres - jeg hadde ikke det. Alle tenker selvsagt ikke slik, og det er helt og holdent opp til enhver. Men mer fleksibilitet gir selvsagt flere og mer stabile vennskap. Anonymkode: 9a2ac...0e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #23 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva hvis mannen ikke ville være med barna og hun ikke hadde noen barnevakter. Tenker du at hun skulle forlatt ungene alene da? Det er lettvint av folk uten barn å fnyse av at folk ikke har tid til å gjøre ting uten barna men det er en del som ikke har så mye valg. Man må faktisk passe på barna sine, det er ikke noe man kan velge bort en dag her og der hvis man er alene om ansvaret, uansett hva man selv ønsker og vil. Anonymkode: 7e117...c6c Dette var en venninne med mann, hun var ikke enslig. Hun kunne si ting som at det var veldig hyggelig at folk kom dit på besøk, men hun hadde ikke tid til å komme til meg. Hun kunne ringe når hun satt på toget, da passet det veldig bra å prate for fikk hun gjort to ting på en gang. veldig effektiv person. Anonymkode: c24d2...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #24 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke meg du siterer, men som barnløs tenker jeg det er enklere for meg å tilpasse meg enn for noen med barn. Men det kan ikke gå én vei hele tiden. Begge bør gi og ta litt, det gjelder i alle forhold. Anonymkode: ac27d...27e Enig i det, problemet med mange mødre er at de glemmer litt seg selv og eget liv når de får barn. Alt dreier seg om barna og andre må forstå at de alltid må ha med barn osv. Fedre er ofte flinkere til å beholde hobbyer, og pusterom som er barnefri. I lokalpolitikk er det få småbarnsmødre (og flere småbarnsfedre) og grunnen er at så mye møter er på kveldstid. Mens mødre ofte begynner å omgås andre med barn på samme alder😂 Anonymkode: c24d2...74c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 21. februar #25 Del Skrevet 21. februar jeg tenker jeg ikke hadde orket et vennskap som er enveis og der den ene parten ikke firer for å møtes etc. Jeg trenger ikke slike greier i tillegg til mine egne greier liksom, så jeg hadde sluttet å bende bakover for henne rett og slett. Og om nødvendig hadde jeg satt like harde krav tilbake og snudd det til at hvis hun ikke vil ha dette vennskapet er det hennes valg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #26 Del Skrevet 21. februar Høres ikke ut som noen av dere er så interessert i å møte hverandre egentlig. Hvorfor ikke bare heller møtes i helger? Gir ingen mening hverken at du skal kaste bort en time med å vente på henne etter jobb eller at hun skal måtte stå opp en time før. Anonymkode: b210c...2d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #27 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig i det, problemet med mange mødre er at de glemmer litt seg selv og eget liv når de får barn. Alt dreier seg om barna og andre må forstå at de alltid må ha med barn osv. Fedre er ofte flinkere til å beholde hobbyer, og pusterom som er barnefri. I lokalpolitikk er det få småbarnsmødre (og flere småbarnsfedre) og grunnen er at så mye møter er på kveldstid. Mens mødre ofte begynner å omgås andre med barn på samme alder😂 Anonymkode: c24d2...74c Grunnen til at menn ofte er "flinkere" til dette er jo fordi kvinner ofte er flinkere til å ta ansvar for barna og være hjemme med dem. Og lar mannen få den egentiden han ønsker seg. Noen må faktisk være hjemme og passe de barna. Så det er litt lettvint å skylde på at mødrene glemmer livet og bare vil omgås andre mødre osv. Anonymkode: 7e117...c6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #28 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Grunnen til at menn ofte er "flinkere" til dette er jo fordi kvinner ofte er flinkere til å ta ansvar for barna og være hjemme med dem. Og lar mannen få den egentiden han ønsker seg. Noen må faktisk være hjemme og passe de barna. Så det er litt lettvint å skylde på at mødrene glemmer livet og bare vil omgås andre mødre osv. Anonymkode: 7e117...c6c Ja men synes du ikke dette burde gå begge veier? Jeg synes ikke det er lettvint, det er jo fordi mødrene tar far fortsette som før mens hun selv endrer livet sitt. Denne tråden er jo et bevis, ts ønsker å treffe venninne men vil ikke at det skal gå ut over tiden med barna. Tror du mannen hennes hadde opprettet en lignende tråd? Vi kvinner må bli flinkere til å sette grenser og faktisk ta noen upopulære valg noen ganger. Anonymkode: c24d2...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #29 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her var det sånn frem til baby var 5-6 mnd, men snudde heldigvis og mannen skjerpet seg. Det er kanskje ikke det vanligste men det skjer jo. Og det er også mange som er alene med barn på heltid eller deltid. Ikke alle har masse barnevakter linet opp, iallfall de første årene når barna er små og avhengig av en barnevakt de kjenner. Anonymkode: 7e117...c6c Jeg hadde mistet all respekt for en slik mann ganske umiddelbart, og ikke orket å ha han i eget hus. Jeg ville lagt all skyld på han, også for å ødelegge mine relasjoner, min trening, og mine pusepauser i hverdagen. Var det virkelig ingen tegn før du valgte dette begredelige eksemplaret av en mann som "far til mine barn"? Anonymkode: 9ee13...806 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #30 Del Skrevet 24. februar Jeg er barnløs og skal aldri ha barn. Flere rundt meg, familie og venner, har fått barn. Og jeg tenker at det er helt opplagt at jeg tilpasser meg og er sammen med dem når det passer dem, om jeg vil ha tid med dem. Selvsagt endrer livet seg når man får barn, og som barnløs er det mye lettere for meg å være fleksibel. Venninne som ikke kan møtes fordi hun vil sove lenge?? Er hun 15 år eller? Anonymkode: ee7c9...99e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #31 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.10): Har en barneløs venninne. Jeg har vært der selv, så vet godt hvor vanskelig det kan være å forstå situasjonen til de med barn. Jeg savner henne og ønsker å opprettholde vennskapet. Hun står ganske hardt på sine tidspunkter som tar hensyn til at hun kan sove veldig lenge. Et ekspempel er å treffes for å trene. Hun vil gjerne møtes kl 20.30 på en hverdag, noe som blir sent for meg som må opp grytidlig med barna. Jeg kan ikke legge meg sent. Vi foreslår også å treffes rett etter jobb, men heller ikke det blir lett. Jeg er ferdig tidlig og hun sent fordi vi har så ulik døgnrytme. For å tilpasse meg henne, får jeg ikke sett barna når jeg blir igjen på jobb for å vente til hun er ferdig. Det er faktisk veldig kjipt. Hadde hun stått opp en time før de dagene vi skal treffes etter jobb, hadde jeg fått sett barna mine før de legger seg, men det er ikke noe alternativ. Jeg forstår at det oppleves som mine valg og mitt liv blir viktigere enn hennes om hun skal tilpasse seg meg, og at det oppleves urettferdig. Hva mener dere? Anonymkode: fb817...5fd Jeg mener hun bør tilpasse seg, for hun kan det, særlig når det er trening og i hverdagen. Hun virker sær. Er det noe mer spesielt, f eks teater, så kan du jo se an. Anonymkode: 58159...967 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #32 Del Skrevet 24. februar Jeg har altid tart det som en selvfølge å tilpasse meg de med barn, når jeg ikke hadde barn. Skulle da bare mangle. Ikke altid man får til det, av div grunner Anonymkode: a734a...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #33 Del Skrevet 24. februar Jeg var barnløs inntil nylig og det var uaktuelt for venninner med barn å møtes for en kaffe etter jobb. Da hadde de rukket hjem før leggetid, men jeg forstod at det var viktigere for dem å også få et par timer med barna. Nå som jeg har barn selv forstår jeg vel bare at man er ganske forskjellig. For meg hadde det bare vært deilig å ta en kaffe og komme en time senere hjem. Anonymkode: e7624...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #34 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg var barnløs inntil nylig og det var uaktuelt for venninner med barn å møtes for en kaffe etter jobb. Da hadde de rukket hjem før leggetid, men jeg forstod at det var viktigere for dem å også få et par timer med barna. Nå som jeg har barn selv forstår jeg vel bare at man er ganske forskjellig. For meg hadde det bare vært deilig å ta en kaffe og komme en time senere hjem. Anonymkode: e7624...59b Ja nemlig, folk er forskjellige. Mange synes det er deilig å gjøre noe med venninner selv om de mister tid med barna. Anonymkode: c24d2...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #35 Del Skrevet 24. februar Å ikke fått sett barna en kveld i uka hadde vært uproblematisk. Men å måtte jobbe en time overtid fordi hun velger å starte senere på jobb ville vært mindre ønskelig faktisk. Hva med å foreslå å møtes Kl 16? Eventuelt 16.30 Anonymkode: 91313...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå