Gå til innhold

Sykepleierjobb som passer en mer introvert? Roligere dager, forutsigbart, mindre/kortere/ingen pasientkontakt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg er spl, men etter 7 år i psykiatrien kjenner jeg at dette ikke er rett vei. Det blir for "sosial" for meg, mye å forholde seg til, mye ansvar og emosjonelt tøft. Har verdens beste kollegaer og sjef, men jeg ser bare at jobben likevel tærer sånn på meg. Jeg er ikke sjenert eller sånn, men jeg er absolutt introvert kjenner. jeg. 

Jeg hadde nok trengt en jobb som enten var noe helt annet, men det er ikke lett å studere noe helt nytt i min situasjon, men kom gjerne med tips likevel. 

Men har tenkt om det finnes andre yrker innenfor spl, eller ev. med videreutdannelse som er bedre? Hører jo om folk som jobber med IT innen helse, E-tjeneste, administrativt arbeid. Men når folk skriver det her inne så utdyper de aldri, så gjør gjerne det :P 

Ev. har jeg tenkt poliklinikk, men er litt skummelt å skulle gå tilbake til somatikken igjen. Og vil da på en poliklinikk som ikke er at man må jobbe på sengeposten hver 3.helg, men da kun poliklinikk. Noen med erfaring her? Noen som er litt rolig, ikke veldig akutt og mye uforutsigbarhet? Jeg tipper jeg hadde klart mange prosedyrer veldig godt, likte jo den biten da jeg var student, men ja, måtte bare satt meg inn i det.

Jeg er bare så lei av det å ha ansvar for samme pasienter over så lange perioder når de er veldig syke. Det er krevende. 

Tar i mot tips både til helt andre yrker, tilleggsutdannelse/videreutdanning eller annet innenfor spl og.

Anonymkode: 3c3cc...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

TS her. Kan og legge til at jeg pga. ryggen ikke kan ha typiske løft/stell-jobber. Forsåvidt å jobbe på vanlig sengepost er helt uaktuelt. Har familie og er over 30, så derfor jeg er litt usikker på det å studere en helt ny bachelor typ. Da mtp. økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helsebemanning i privat byrå? (Jobber med det selv. Fleksitid og hjemmekontor v. behov)

videreutdanning innen HR? Fordrer nok at du bor i en litt større by for tilgang på jobbmuligheter.

Anonymkode: cfc07...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei!

Jeg er spl, men etter 7 år i psykiatrien kjenner jeg at dette ikke er rett vei. Det blir for "sosial" for meg, mye å forholde seg til, mye ansvar og emosjonelt tøft. Har verdens beste kollegaer og sjef, men jeg ser bare at jobben likevel tærer sånn på meg. Jeg er ikke sjenert eller sånn, men jeg er absolutt introvert kjenner. jeg. 

Jeg hadde nok trengt en jobb som enten var noe helt annet, men det er ikke lett å studere noe helt nytt i min situasjon, men kom gjerne med tips likevel. 

Men har tenkt om det finnes andre yrker innenfor spl, eller ev. med videreutdannelse som er bedre? Hører jo om folk som jobber med IT innen helse, E-tjeneste, administrativt arbeid. Men når folk skriver det her inne så utdyper de aldri, så gjør gjerne det :P 

Ev. har jeg tenkt poliklinikk, men er litt skummelt å skulle gå tilbake til somatikken igjen. Og vil da på en poliklinikk som ikke er at man må jobbe på sengeposten hver 3.helg, men da kun poliklinikk. Noen med erfaring her? Noen som er litt rolig, ikke veldig akutt og mye uforutsigbarhet? Jeg tipper jeg hadde klart mange prosedyrer veldig godt, likte jo den biten da jeg var student, men ja, måtte bare satt meg inn i det.

Jeg er bare så lei av det å ha ansvar for samme pasienter over så lange perioder når de er veldig syke. Det er krevende. 

Tar i mot tips både til helt andre yrker, tilleggsutdannelse/videreutdanning eller annet innenfor spl og.

Diabetessykepleier, hud/sårsykepleier, helsesykepleier, stomi/kontinenssykepleier osv. tror ikke det finnes noen jobber som passer kriteriene dine uten videreutdanning. Ledelse ville vel også passet kravet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Helsebemanning i privat byrå? (Jobber med det selv. Fleksitid og hjemmekontor v. behov)

videreutdanning innen HR? Fordrer nok at du bor i en litt større by for tilgang på jobbmuligheter.

Anonymkode: cfc07...86b

Takk for innspill. Kan du forteller mer om jobben din som du nevner. Hva går dagene ut på, hvordan ser en typisk dag ut. Er du spl og har du ev videreutdanning? 

Videreutdanning innen HR, hva kan man jobbe med da? Bor i en storby.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Romkom skrev (11 minutter siden):

Diabetessykepleier, hud/sårsykepleier, helsesykepleier, stomi/kontinenssykepleier osv. tror ikke det finnes noen jobber som passer kriteriene dine uten videreutdanning. Ledelse ville vel også passet kravet ditt

Takk for svar :)
Jeg har faktisk tenkt på diabetes og sår/hud. Ikke at det interesserer meg sånn skikkelig, men kanskje bedre enn der jeg er nå. Vet du noe om disse jobbene, kjenner noen som jobber med det? Helsesykepleier har jeg tenkt på, men hadde ikke passet til typisk skolehelsetjeneste, måtte da blitt typ helsestasjon for barn, men trodde kanskje man måtte jobbe ved begge deler eller.. ja. Erfaring her? 

Og ledelse, ja, har tenkt det. Men... jeg kunne nok aldri jobbet som typ avdelingsleder og den slags, er det kun det man kan med det utdannelsen? Jeg trives nok ikke med det som introvert fordi da måtte jeg kanskje holdt møter, snakket mye foran større forsamling, hatt veldig mye ansvar, mange samtaler osv... :P

Videreutdanning går fint, spes innenfor spl, for det kan man ofte da deltid og kombinere med jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Smittervern. Dagtid ukedager. Ikke pasientkontakt. Mye enearbeid. 
Men kan bli vanskelig uten master og/eller annen relevant videreutdanning.

Anonymkode: 38802...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Smittervern. Dagtid ukedager. Ikke pasientkontakt. Mye enearbeid. 
Men kan bli vanskelig uten master og/eller annen relevant videreutdanning.

Anonymkode: 38802...e0e

Takk for svar. Jobber du med dette. På hvilke avdeling i så fall og har du videreutdannelse? Tror du man vil streve i studiet på videreutdanning om man har siste yrkeserfaring fra psykiatri (kun vært i somatikk som student), men har jo smittevern og pasientkontakt i psyk jobben og, men ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...