AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Skrevet 20. februar .. fordi vi ikke gjør noe hver dag? Eksen klager til barna - "dere gjør jo aldri noe hos mamma". Barna er somregel slitene når de kommer fra pappauke, så de første dagene må jeg ta hennsyn til det. Så mener jeg at hverdagen er travel nok med skole, lekser, treninger og vennebesøk (vi har åpent hus alltid). Og når helgen kommer så er de slitne og syns det e deilig med en hjemmedag. Helgene inneholder også ofte familiebesøk/selskap, cuper ol. Når jeg leser det jeg har skrevet så tenker jeg at vi gjør nok, men samtidig så blir jeg usikker på hva som er normen? Hvor mange aktiviteter utenom skole og trening er vanlig å gjøre iløpet av ei uke? Legger dere inn en skogstur fordi dere plutselig har 2 timer uten planer, eller er det greit å bare slappe av hjemme? Anonymkode: f7655...3e8 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar #2 Skrevet 20. februar Ikke rart unge er slitne i dag og ikke klarer å finne på ting selv når det forventes at man ALLTID skal finne på noe med dem. Det må da gå an å bare slappe av hjemme hvor barna kan gjøre det de ønsker Anonymkode: b6589...cbd 15 1 11
AnonymBruker Skrevet 20. februar #3 Skrevet 20. februar Alt er normalt Altså, andre folk skal ikke diktere hva du skal gjøre. Hadde ikke brydd meg om hva han sa Anonymkode: dc32a...028 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #4 Skrevet 20. februar Syns det høres normalt ut jeg. Hva er det de gjør i hans uke da? Anonymkode: 280fd...8f4 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar #5 Skrevet 20. februar Dere har treninger og besøk av barn. Så da gjør dere jo noe. Man behøver ikke ha trening eller vennebesøk hver dag heller. Anonymkode: 20266...874 3 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar #6 Skrevet 20. februar Hvorfor må hver dag være spekket av avtaler? Digg å ikke ha noe å møtte løpe til. Ungene har jo tydeligvis annet å gjøre enn å sitte i sofaen og skrolle. Ser ikke problemet. Ikke la hans ord styre deg. Nei, vi løper ikke ut i skogen bare fordi det er to timer ledig. Løper egentlig ikke ut i skogen uansett, selv om den er rett utenfor døra 😕 Anonymkode: 61d6a...983 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar #7 Skrevet 20. februar Synes det høres rart ut at du skal få kommentarer hvis dere har "full timeplan". Hva var det som utløste det? Har dere 50/50? Hva er det egentlig de gjør hos far? Anonymkode: ec3b7...87b
AnonymBruker Skrevet 20. februar #8 Skrevet 20. februar Lurer på om det kanskje er en misforståelse her. Tipper vedkommende foreslo at du kan bruke mer tid sammen med barna. Snakke sammen, gå en kveldstur sammen, bare være sammen uten skjerm. Det er det dessverre mange barn i dag som mangler. Anonymkode: e1d80...028 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #9 Skrevet 20. februar Hæ, hva skal dere liksom gjøre på? 😅 Dere har jo full timeplan ser det ut som, og trening/cup/vennebesøk/selskap er jo å finne på noe! Nå har vi riktignok baby og småbarn, men vi finner ikke på noe mer enn dere i hvert fall. Anonymkode: b1da1...a9d 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar #10 Skrevet 20. februar Han vet vel ingenting og gjør seg opp sin mening Det man ikke kjenner til ,har man tendens til å tenkte negativt om Anonymkode: b68be...12b 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #11 Skrevet 20. februar For all del vær hjemme 🧡 Slapp av sammen. Ro og fred og hvile er kjempeviktig for barn og hjemmet må jo først og fremst være et sted for hvile! Nyt helgene 🧡☺️ Anonymkode: c8b8d...92e 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar #12 Skrevet 21. februar Dere har jo masse aktiviteter når barna er hos deg? Og tid med venner er også viktig! Anonymkode: 69ec4...f01 1
late_argument Skrevet 21. februar #13 Skrevet 21. februar Barn trenger ustrukturert fritid hvor de bare kan henge, leke, tenke eller bare være. Mange peker på mangelen på ustrukturert fritid som et av vår tids største problem når det gjelder oppdragelse. Tenk om det var du som skulle bli dratt ut på ting hele jævla tiden? Du hadde hatet det. Barn er små voksne og blir like slitne av et sånt type mas som vi gjør. Her ville jeg heller snudd på det. Burde barna få mer tid til å bare være når de er hos far? 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #14 Skrevet 21. februar Spørs hva du mener med å «finne på noe». Hvis det er snakk om kino, svømmehall, klatrepark osv, så gjør vi ikke dette hver dag/hver uke nei. Men hvis vi har 2-3 timer ledig en kveld/helg, så vil jeg stort sett ta med meg barna ut på en tur ut i nærområdet ja. En skogtur, rusle en liten tur med hunden, eller lignende. Eller sette oss ned å spille et spill sammen eller tegne/bake/whatever. Anonymkode: 9d6ac...e47 1
BareMay Skrevet 21. februar #15 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (21 timer siden): .. fordi vi ikke gjør noe hver dag? Eksen klager til barna - "dere gjør jo aldri noe hos mamma". Barna er somregel slitene når de kommer fra pappauke, så de første dagene må jeg ta hennsyn til det. Så mener jeg at hverdagen er travel nok med skole, lekser, treninger og vennebesøk (vi har åpent hus alltid). Og når helgen kommer så er de slitne og syns det e deilig med en hjemmedag. Helgene inneholder også ofte familiebesøk/selskap, cuper ol. Når jeg leser det jeg har skrevet så tenker jeg at vi gjør nok, men samtidig så blir jeg usikker på hva som er normen? Hvor mange aktiviteter utenom skole og trening er vanlig å gjøre iløpet av ei uke? Legger dere inn en skogstur fordi dere plutselig har 2 timer uten planer, eller er det greit å bare slappe av hjemme? Anonymkode: f7655...3e8 Høres ut som om de gjør nok hos deg. Han har kanskje bare behov for å rakke ned på deg? Barn bør få tid til å kjede seg litt innimellom også.. 1
MiominMio Skrevet 21. februar #16 Skrevet 21. februar Unger kan fint tåle å kjede seg litt også er min mening. Hvorfor legger far seg opp i hva det gjør eller ikke gjør hos deg? He should mind his own business
katties Skrevet 21. februar #17 Skrevet 21. februar Her er heller spørsmålet: mener han barna må gjøre mer, eller mener han at han har tatt på seg alt av aktiviteter og du ingen? Har han så mye aktiviteter FORDI han mener du har ingen? Mener han at barn blir late om de ikke gjør mer? Du må diskutere med han hvorfor han mener om han vil at du skal gjøre mer, eller om han gjør for mye.
AnonymBruker Skrevet 21. februar #18 Skrevet 21. februar Sånn er min eks og, og dette var en av mange grunner til jeg ikke orket å bo med han. Hver helg måtte vi finne på noe. En rolig hjemmedag var aldri godt nok, og da var jeg en dårlig mor som ikke fant på nok med de. Merket at barna ble stresset. Jeg ble stresset. Hadde hatt en lang hard uke på jobb, og hadde lyst å bruke helgene på å slappe av, hente meg inn, og pusle hjemme. Nå er barna tenåringer og jeg tror de setter like mye pris på de rolige helgene hos meg, enn kjøret hos far. Det blir jo ikke gøy eller koselig når de blir dratt ut døra kl 10 av en stresset pappa som skal ha de med på langrenn, badeland og bowling på samme dag. De er aldri hjemme.. Anonymkode: e6da2...c90 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar #19 Skrevet 21. februar Vi har ikke treninger og besøk hver dag altså, men jeg syns dagene flyr unna. Jeg er en rolig hjemkjær dame, så jeg trives godt med å ha mye dødtid hjemme med barna. Jeg jobber også redusert i ukene de er hos meg, sånn at jeg kjører de til og fra skolen. Det gjør at vi har ganske mye tid sammen. De bor ca halve tiden hos far. Han (de) kan finne på å kjøre 12 timer i strekk hjem fra ferie for å så dra på middag hos farmor og en fisketur til kvelds. Så der må det skje noe til en hver tid, som gjør at ungene er utslitt når de kommer til meg. Har prøvd å snakke med han om det, men han vil ikke høre på meg. Han mener bestemt at det er meg det er noe galt meg, og han kjenner ikke igjen barna når de er hos meg. Grunnen til at tanken ikke slipper er fordi barna har begynt å klage på at vi aldri gjør noe. De bruker akkurat den samme setningen som far, så jeg skjønner jo at det er han det kommer fra. Hver gang må jeg minne barna på hva vi faktisk har gjort alle dagene og spørre dem når vi skulle hatt tid til å gjøre mere. Minner de også på at det er viktig å ha tid til å slappe av. Etter den praten så forstår de jo at vi gjør nok, men det er slitsomt å gjenta seg selv annenhver uke. Ts Anonymkode: f7655...3e8 1
frivis Skrevet 21. februar #20 Skrevet 21. februar Barn er ulike. Mitt barn ønsker å slappe av helt i ro i hvertfall første dag etter en lang skoleuke (i helger). Ikke mange fastsatte interesser, men liker å være med venner. TS, dette er ikke noe å stresse med. Så lenge barnet ditt vet at du stiller opp om det trengs, så er det det viktigste. Noen barn trenger mer ro og fred. Så det er bra du lar barnet få lov å roe ned. Trist at ikke far forstår dynamikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå