AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Skrevet 20. februar Om det skrubbes, klores og vaskes på høyeste temp (60°) i oppvaskmaskinen? Anonymkode: e7409...12c
AnonymBruker Skrevet 20. februar #2 Skrevet 20. februar Sitat De kan ikke vokse/leve i temperaturer over 60 °C, men sporene dør ikke før 70 °C, noen kan tilmed overleve enda høyere temperaturer. Helsefarlige mykotoksiner fra muggsopp brytes ikke alltid ned ved koking på 100 °C. google ass.. "når dør mugg" Anonymkode: 12268...ce9
AnonymBruker Skrevet 20. februar #3 Skrevet 20. februar Så lenge du vasker den opp, er det ikke noe problem. Regner med koppen er glasert innvendig? Anonymkode: dffc2...ed7 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #4 Skrevet 21. februar Jeg har overlevd å drikke/spise av ting det har blitt mugg på selv uten å klore. Skrubb og oppvaskmaskin er nok helt greit, med mindre du er hysterisk redd eller har svært nedsatt immunforsvar 😊 Anonymkode: c7ec7...c93
Ullvott Skrevet 21. februar #5 Skrevet 21. februar (endret) Så lenge du har vasket den helt ren, vil det gå veldig bra. Selv er jeg utrolig pysete på dette området, og ville sikkert vasket den mange ganger med kokende vann. Hvorfor bruke oppvaskmaskin på 60 grader når tingen tåler 100 grader? Jeg mener: det er jo en kopp. Det er meningen at man skal helle kokende væske i den. Da kan du fint koke vann, helle oppi koppen, med eller uten klor, la stå en liten stund, skrubbe litt, helle ut og skylle, for så å gjenta prosessen. Endret 23. februar av Ullvott 1
stan Skrevet 22. februar #6 Skrevet 22. februar Kokende vann tar knekken på det meste. Med såpe i tillegg er det ikke noe aktivt biologisk igjen.
AnonymBruker Skrevet 23. februar #7 Skrevet 23. februar Må ikke finne på å bruke koppen igjen. Må kastes. Samme med vasken koppen har vært i, og benkeplaten. Har du hatt mugg på noe mat må kjøleskapet også kastes Anonymkode: b7bb1...114 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå