AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Skrevet 20. februar Jeg har tenkt å lage kokosboller og trenger da kokosolje, men jeg ser at den er ganske dyr. Hva annet brukes kokosolje til? Jeg ser også at det er mettet fett og ikke særlig sunt, men brukt i små mengder så er det greit nok. Kom gjerne med tips. Hvor kjøper jeg dette bortsett fra de som er dyrest på Meny? Anonymkode: ee612...fd0
17.11 Skrevet 20. februar #2 Skrevet 20. februar Jeg har sett det på Normal også, tipper det er billigere der. Jeg bruker det primært til å smøre på huden. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #3 Skrevet 20. februar Bruker du kokosolje i kokosboller? Hvorfor? Anonymkode: e0e1b...8cd
Daisy-love Skrevet 20. februar #4 Skrevet 20. februar Normal har det rimelig ja som annen sier. Ellers kommer det litt an på om det er jomfru eller ei. Er den raffinert smaker den ingenting og kan brukes omtrent som hvilken som helst olje, særlig i baking og til steking av en del ting. Er det uraffinert, så vil den smake veldig kokos, men er fremdeles god, men hadde ikke stekt koteletter i den for å si det sånn 🤪 Glasur, havrekuler, energikuler eller barer, raw kaker er alle gode med kokosolje med smak. Kan brukes til å smøre lepper og ekstra tørre punkter på kroppen, samt ha i tuppene også, for å ta noe. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #5 Skrevet 20. februar Hva kan man ikke bruke det til? 😅 Jeg bruker det til steking, jeg har det i gryteretter og supper. Jeg bruker det som hårkur og hårolje, jeg bruker det på hud som har fått litt mye sol, jeg bruker det når hendene er ekstra tørre, og på leggene før og etter de få gangene jeg barberer meg. Jeg gnir det i pelsen til kattene når de blir statiske. Jeg har det i håret når jeg løper i skogen for å begrense hjortelus. Anonymkode: 9a154...92d 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #6 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bruker du kokosolje i kokosboller? Hvorfor? Anonymkode: e0e1b...8cd Hvorfor? Fordi det står i oppskriften vel. Anonymkode: ee612...fd0
AnonymBruker Skrevet 21. februar #7 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva kan man ikke bruke det til? 😅 Jeg bruker det til steking, jeg har det i gryteretter og supper. Jeg bruker det som hårkur og hårolje, jeg bruker det på hud som har fått litt mye sol, jeg bruker det når hendene er ekstra tørre, og på leggene før og etter de få gangene jeg barberer meg. Jeg gnir det i pelsen til kattene når de blir statiske. Jeg har det i håret når jeg løper i skogen for å begrense hjortelus. Anonymkode: 9a154...92d Tusen takk for masse nyttig info 👍 Anonymkode: ee612...fd0
AnonymBruker Skrevet 21. februar #8 Skrevet 21. februar 17.11 skrev (14 timer siden): Jeg har sett det på Normal også, tipper det er billigere der. Jeg bruker det primært til å smøre på huden. Takk Anonymkode: ee612...fd0
AnonymBruker Skrevet 21. februar #9 Skrevet 21. februar Hadde funnet en annen oppskrift uten kokosolje, det finnes tusenvis av andre oppskrifter. Anonymkode: 84ab2...f8c
AnonymBruker Skrevet 21. februar #10 Skrevet 21. februar Baking og litt i havregrøten. Anonymkode: 97ab2...9ad
AnonymBruker Skrevet 21. februar #11 Skrevet 21. februar Bruker det til å lage våtservietter til baby. Har noen spiseskjeer i kokende vann, kjøler ned litt, og heller over tørre engangskluter. Anonymkode: 0b862...f35 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #12 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 13.18): Jeg har tenkt å lage kokosboller og trenger da kokosolje, men jeg ser at den er ganske dyr. Hva annet brukes kokosolje til? Jeg ser også at det er mettet fett og ikke særlig sunt, men brukt i små mengder så er det greit nok. Kom gjerne med tips. Hvor kjøper jeg dette bortsett fra de som er dyrest på Meny? Anonymkode: ee612...fd0 Minst mulig. (i kostholdet) Som du skriver er den ikke særlig sunn - selv om det går noen rykter om at den er sunnere enn det meste.... sjekk eks https://www.helsedirektoratet.no/rapporter/ekspertuttalelse-om-fett/hvorfor-anbefaler-ikke-helsedirektoratet-kokosfett https://www.forskning.no/mat-og-helse-vitaminer-sykdommer/er-kokosolje-virkelig-ren-gift/1228694 https://iform.nu/sunn-mat/sannheten-om-kokosolje Anonymkode: 4fb4a...eb5
AnonymBruker Skrevet 24. februar #13 Skrevet 24. februar Kokosolje? Mener du kokosmelk? Lager vell ikke mat med olje? Kokosmelk bruker jeg til masse forskjellig, Mulig jeg tar feil. Har aldri hørt om dette. Anonymkode: fb7da...337
AnonymBruker Skrevet 1. mars #14 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 12.17): Kokosolje? Mener du kokosmelk? Lager vell ikke mat med olje? Kokosmelk bruker jeg til masse forskjellig, Mulig jeg tar feil. Har aldri hørt om dette. Anonymkode: fb7da...337 Mente kokosolje ja. Jovisst lager man mat med olje. Brukes i bakst også det, men akkurat kokosolje bør nok brukes med forsiktighet. Jeg har laget kokosboller med sjokoladetrekk. Det skulle være 1 ts kokosolje rørt inn i smeltet sjokolade. Ble knallgodt det 😊 Nå har jeg en hel boks igjen og kommer til å bruke den i håret og til tørr hud etter anbefalinger fra de her inne. Så tusen takk til dere!! Anonymkode: ee612...fd0 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #15 Skrevet 2. mars Kokos olje er fin å smøre på huden. Ekstra bonus er at flått hater kokos. En venn av meg sprayet kokos olje der flåtten liker å feste seg på hunden og han fikk ikke ett bitt. Anonymkode: f5cc0...10b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå