AnonymBruker Skrevet i går, 12:14 #1 Del Skrevet i går, 12:14 Ja, jeg er overvektig, men ikke "bælfeit". Jeg har store pupper, en ganske stor rumpe, breie lår og litt mage. Men jeg svetter av minimum aktivitet. Jeg kan fint gå å handle i t-skjorte når det er -4 og likevel bli klam i pannen, og ikke minst i underlivet/rumpe og lysk. Jeg vet at mye kommer av at jeg er overvektig. Men jeg svetter jo for ingenting! Om sommeren er det et rent helvete. Sitte på sommerfest og gørrsvette, mens alle andre er tørre og freshe. Kan jeg gå til legen med dette? Har prøvd dridase, men det funker ikke, blir bare ekstremt tørr i kjeften. Noen med erfaring? Anonymkode: 3bda7...cbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:24 #2 Del Skrevet i går, 15:24 Dytt Anonymkode: 3bda7...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:45 #3 Del Skrevet i går, 15:45 Hvordan er kostholdet ditt? Anonymkode: f427c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:57 #4 Del Skrevet i går, 15:57 Det skjer åpenbart fordi det krever mye energi av deg å være i bevegelse? Og det er vel en kombinasjon av høy vekt og lite mosjon, kanskje? Du får neppe bukt med dette uten å ta tak i livsstilen din. Hva spiser du når, og trener du? Anonymkode: 7f856...15b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:05 #5 Del Skrevet i går, 16:05 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan er kostholdet ditt? Anonymkode: f427c...47f Helt normalt. Anonymkode: 3bda7...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:06 #6 Del Skrevet i går, 16:06 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det skjer åpenbart fordi det krever mye energi av deg å være i bevegelse? Og det er vel en kombinasjon av høy vekt og lite mosjon, kanskje? Du får neppe bukt med dette uten å ta tak i livsstilen din. Hva spiser du når, og trener du? Anonymkode: 7f856...15b Spiser når jeg er sulten. Men spiser meg aldri stapp mett. Trener ikke. Anonymkode: 3bda7...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:07 #7 Del Skrevet i går, 16:07 Du har sikkert hyperhidrose. Har ingenting med vekt eller kosthold å gjøre Anonymkode: 45620...e78 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:17 #8 Del Skrevet i går, 16:17 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du har sikkert hyperhidrose. Har ingenting med vekt eller kosthold å gjøre Anonymkode: 45620...e78 Takk, det er nok det jeg har, ja. Det må jeg Google. Anonymkode: 3bda7...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:24 #9 Del Skrevet i går, 16:24 Jeg er veldig tynn og i god form og svetter som søren likevel. Noen av oss er svettere. Anonymkode: 3f0de...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet i går, 16:30 #10 Del Skrevet i går, 16:30 Det er vel veldig personavhengig og lite du kan gjøre med. Men jeg skjønner at det er ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:32 #11 Del Skrevet i går, 16:32 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, jeg er overvektig, men ikke "bælfeit". Jeg har store pupper, en ganske stor rumpe, breie lår og litt mage. Men jeg svetter av minimum aktivitet. Jeg kan fint gå å handle i t-skjorte når det er -4 og likevel bli klam i pannen, og ikke minst i underlivet/rumpe og lysk. Jeg vet at mye kommer av at jeg er overvektig. Men jeg svetter jo for ingenting! Om sommeren er det et rent helvete. Sitte på sommerfest og gørrsvette, mens alle andre er tørre og freshe. Kan jeg gå til legen med dette? Har prøvd dridase, men det funker ikke, blir bare ekstremt tørr i kjeften. Noen med erfaring? Anonymkode: 3bda7...cbb Snakk med legen din om det. Anonymkode: 3852c...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:33 #12 Del Skrevet i går, 16:33 Jeg har generalisert hyperhidrose og har ikke merket noen forskjell på dette selv om jeg gikk fra fedme til normalvekt. Oxybutynin (virkestoffet i Dridase) fungerer godt for meg, med ekstrem munntørrhet som bivirkning. I begynnelsen måtte jeg gjerne ta to piller, behovet har blitt litt redusert med alder - muligens hormonelt. Nå kan jeg ta en på morgen og ha det greit hele dagen i norsk klima. Må ofte ta en supplerende på ettermiddagen ved opphold i varmere strøk. Aldri funnet noe annet med egentlig effekt. Anonymkode: 429ad...df8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:34 #13 Del Skrevet i går, 16:34 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er veldig tynn og i god form og svetter som søren likevel. Noen av oss er svettere. Anonymkode: 3f0de...9db Det er virkelig plagsomt. Noe andre folk aldri tenker på. Man får bare slengt i trynet, "herregud å du svetter!" Nei, sier du det... Anonymkode: 3bda7...cbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:34 #14 Del Skrevet i går, 16:34 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk med legen din om det. Anonymkode: 3852c...bdb Ja, skal det. Anonymkode: 3bda7...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:41 #15 Del Skrevet i går, 16:41 Det er en veldig lang, og informativ tråd om dette problemet her Anonymkode: 45620...e78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:00 #16 Del Skrevet i går, 17:00 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du har sikkert hyperhidrose. Har ingenting med vekt eller kosthold å gjøre Anonymkode: 45620...e78 Kosthold kan faktisk påvirke dette. https://www.valleyskininstitute.com/does-diet-affect-hyperhidrosis/#:~:text=Eating smaller%2C more frequent meals,levels%2C which may reduce perspiration. Jeg hadde sinnsyk nattesvette i årevis som viste seg å være pga lite b-12. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25281396/#:~:text=Vitamin B12 deficiency is common,dramatically to vitamin B12 therapy. Anonymkode: f427c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå