Trulte123 Skrevet 20. februar #1 Skrevet 20. februar (endret) Som overskriften sier, vasker dere stekepanne i oppvaskemaskinen, eller vasker dere den for hånd? Hvor godt tåler evt stekepanne oppvaskemaskin ? Endret 20. februar av Trulte123
Gidavmeg Skrevet 20. februar #2 Skrevet 20. februar For hånd. Som en kollega av meg sa en gang: « det er ingenting positivt med å sette en stekepanne i en oppvaskmaskin!» 4 1
Iridium Skrevet 20. februar #5 Skrevet 20. februar I dag tåler de fleste kjeler og stekepanner oppvaskmaskin 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #7 Skrevet 20. februar Verken jern eller teflon skal i maskinen. Men stålpannen hender det jeg kjører der. Anonymkode: 613a1...66c 2 1
Handerrefyren Skrevet 20. februar #8 Skrevet 20. februar (endret) vasker kjeler og panner for hånd, de slites fortere i maskin, og ikke blir de ordentlig rene om de har brente rester. Endret 20. februar av Handerrefyren rettet feil
AnonymBruker Skrevet 20. februar #9 Skrevet 20. februar Jeg gjør det som er riktig. For hånd. Anonymkode: fc68a...c27
Grüner Skrevet 20. februar #11 Skrevet 20. februar Trulte123 skrev (9 minutter siden): Som overskriften sier, vasker dere stekepanne i oppvaskemaskinen, eller vasker dere den for hånd? Hvor godt tåler evt stekepanne oppvaskemaskin ? Stekepanner skal ikke vaskes i oppvaskmaskinen! 1
Snok1 Skrevet 20. februar #13 Skrevet 20. februar Srøpejernspanna vaskes alltid kun i varmt vann. Med jevne mellomrom koker jeg den ut og behandler den med ny olje for å mette porene. Panne med belegg går ofte i oppvaskmaskinen. Panner med belegg er nesten forbruksvare mens en skikkelig støpejernspanne varer livet ut med bittelitt stell. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #14 Skrevet 20. februar Har bare støpejernspanner, de vasker jeg for hånd. Stålgryter går i oppvaskmaskina. Anonymkode: 39d7d...613 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #15 Skrevet 20. februar Snok1 skrev (1 minutt siden): Srøpejernspanna vaskes alltid kun i varmt vann. Med jevne mellomrom koker jeg den ut og behandler den med ny olje for å mette porene. Panne med belegg går ofte i oppvaskmaskinen. Panner med belegg er nesten forbruksvare mens en skikkelig støpejernspanne varer livet ut med bittelitt stell. Panna mi fra europris har jeg hatt i 10 år nå. Ikke støpejern. Det er ikke teflon (tror jeg) men det er et slags svart belegg. Er ikke ripete heller Anonymkode: bec0e...f6b
AnonymBruker Skrevet 20. februar #16 Skrevet 20. februar For hånd. Samme med kasseroller. Anonymkode: 39da2...0dc
Snok1 Skrevet 20. februar #19 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Panna mi fra europris har jeg hatt i 10 år nå. Ikke støpejern. Det er ikke teflon (tror jeg) men det er et slags svart belegg. Er ikke ripete heller Anonymkode: bec0e...f6b Da er du veldig forsiktig, og det er bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå