AnonymBruker Skrevet i går, 11:54 #1 Del Skrevet i går, 11:54 Jeg har i dag en Kia, og er for så vidt fornøyd med den. Men så bruker jeg innimellom noen veldig små parkeringsplasser, der det er et slit å få bilen inn. Siden det ikke er mulig å søke på størrelse på elbiler, forsøker jeg meg her. Er det noen av småbilene, altså mindre enn Kia e-Niro, som har tilsvarende eller bedre rekkevidde? Altså +/- 400 km? Anonymkode: 86959...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet i går, 12:30 #2 Del Skrevet i går, 12:30 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har i dag en Kia, og er for så vidt fornøyd med den. Men så bruker jeg innimellom noen veldig små parkeringsplasser, der det er et slit å få bilen inn. Siden det ikke er mulig å søke på størrelse på elbiler, forsøker jeg meg her. Er det noen av småbilene, altså mindre enn Kia e-Niro, som har tilsvarende eller bedre rekkevidde? Altså +/- 400 km? Anonymkode: 86959...29d Dongfeng Nammi Box 4,03 meter, Hyundai Inster 3,82 meter, Renault 5 E-Tech Electric 3,92 meter, Citroën ë-C3 (4,02 meter) Volkswagens ID.2, Skoda Epiq Disse er små, men har likevel ok rekkevidde, om ikke helt 400 km, men ikke så langt ifra? https://elbil.no/elmotoren-har-revolusjonert-smabil-livet/ https://www.tek.no/test/i/XjOwVB/hyundai-inster For å finne størrelse og sammenligne kan du bruke: https://www.carsized.com/en/ https://www.automobiledimension.com/ Endret i går, 12:30 av TBL12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden Jeg har en Opel Corsa e. Den er ikke kjempestor. Jeg er kjempefornøyd med min bil. Rekkevidden er rundt 336 km under ideelle forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden Mardina skrev (27 minutter siden): Jeg har en Opel Corsa e. Den er ikke kjempestor. Jeg er kjempefornøyd med min bil. Rekkevidden er rundt 336 km under ideelle forhold. Ja, Opel Corsa-e kan være en god kandidat. Den har en lengde 4,06 meter og bredde 1,96 meter, som er forholdsvis bred? Hyundai Inster er 3,825 meter lang og 1,61 meter bred, som utgjør en del om en trenger en smal bil. Avhengig av om parkeringsplassen er smal, eller kort... 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Hyundai Inster får strålende anmeldelser overalt. Du får kanskje introduksjonstilbud også. Nammi Box er veldig overbevisende, men har setevarme kun for fører. JAC kommer også med en tilsvarende konkurrent i disse dager. Anonymkode: 79567...d45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Fiat 600e er passe liten. 4171mm lang og 1781mm bred (pluss speil). Den har en WLTP på 406km 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Kan Renault zoe være et alternativ? Anonymkode: fea87...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden https://elbilvelgeren.elbil.no Ellers så kan det være lurt å trene på rygging. Jeg har selv en Kia Soul som er like stor som e-Niro, bortsett fra at e-Niro er 20 cm lengre og har aldri problemer med å komme inn på små parkeringsplasser. Anonymkode: 497ce...db1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kan Renault zoe være et alternativ? Anonymkode: fea87...b72 Sære Zoe er vel noe man på generelt grunnlag bør styre unna... Begynner å bli gammel og meget kresen på ladesystem 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Tenker at om du er vant med Kia allerede, er Hyundai Inster et naturlig førstevalg til prøvekjøring. Anonymkode: 79567...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Takk for masse gode tips, da har jeg litt mer å sjekke ut. Så jo på Inster da denne kom, har ikke sett den i levende live enda, men kanskje man må be om en prøvekjøring! Tar gjerne mot flere innspill, særlig om noen har en av disse bilene AnonymBruker skrev (4 timer siden): https://elbilvelgeren.elbil.no Ellers så kan det være lurt å trene på rygging. Jeg har selv en Kia Soul som er like stor som e-Niro, bortsett fra at e-Niro er 20 cm lengre og har aldri problemer med å komme inn på små parkeringsplasser. Anonymkode: 497ce...db1 Ah, elbilvelgeren har faktisk fått inn dimensjoner! Det er nyttig. Anonymkode: 86959...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for masse gode tips, da har jeg litt mer å sjekke ut. Så jo på Inster da denne kom, har ikke sett den i levende live enda, men kanskje man må be om en prøvekjøring! Tar gjerne mot flere innspill, særlig om noen har en av disse bilene Ah, elbilvelgeren har faktisk fått inn dimensjoner! Det er nyttig. Anonymkode: 86959...29d På den andre siden har de ikke for eksempel Inster inne, så da er den i grunn mindre nyttig ... Og ryggeevnene mine er helt fine, men med Tesla på naboparkeringen og murvegg på andre siden, og minimalt med plass mellom radene i garasjeanlegg, er det begrenset hva man gidder hvis man ikke må ... Og så skal man helst komme seg ut av bilen også. Strengt tatt burde jeg sikkert investert i en selvparkernede bil, så jeg slapp å ta hensyn til at dører må opp og igjen ... Anonymkode: 86959...29d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå