AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Skrevet 20. februar Føler det er en stor woke kultur nå for tiden om at store kropper er sunne, og man trenger ikke å være tynn for å være «sunn». På hvilket grunnlag er det liksom?? jeg selv da f.eks er gørrelat, hadde BMI på nesten 30 for 3 år siden og veide typ 87kg, 170cm høy. Jeg var god og rund og koste meg med mat. På 3 år har jeg slanket meg ned til ca 65kg uten trening, kun i form av smarte valg med mat. Jeg har brukt pulsmåling med klokke hver dag i disse 3 årene og når jeg var på mitt tyngste hadde jeg ca 80 i hvilepuls. Nå når jeg er 65kg har jeg jevnt 50-55 i hvilepuls, og dette er helt uten trening. Jeg går aldri tur, jogger ikke og ikke satt en fot på et treningssenter. Det er snakk om en besparelse av hjerteslag pr minutt på opptil 30slag i minuttet! 1800 slag i timen! Det er jo helt sykt, og en sinnsyk helsegevinst i form av hvor mye mindre hjertet blir belastet av å skulle pumpe blod ut til hele kroppen. Derfor blir jeg tullete provososert av folk som sier at store kropper er sunne, når det er tydelig at det har en drastisk helseeffekt å veie de 20kg mindre?? Syns det har blitt en skikkelig ukultur. Og ja, alle er like mye verdt uansett vekt, men dagens kultur om å hedre og romantisere alle overvektige folk blir jo snart et samfunnsproblem!! Anonymkode: 125fa...706 15 2 12
AnonymBruker Skrevet 20. februar #2 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler det er en stor woke kultur nå for tiden om at store kropper er sunne, og man trenger ikke å være tynn for å være «sunn». På hvilket grunnlag er det liksom?? jeg selv da f.eks er gørrelat, hadde BMI på nesten 30 for 3 år siden og veide typ 87kg, 170cm høy. Jeg var god og rund og koste meg med mat. På 3 år har jeg slanket meg ned til ca 65kg uten trening, kun i form av smarte valg med mat. Jeg har brukt pulsmåling med klokke hver dag i disse 3 årene og når jeg var på mitt tyngste hadde jeg ca 80 i hvilepuls. Nå når jeg er 65kg har jeg jevnt 50-55 i hvilepuls, og dette er helt uten trening. Jeg går aldri tur, jogger ikke og ikke satt en fot på et treningssenter. Det er snakk om en besparelse av hjerteslag pr minutt på opptil 30slag i minuttet! 1800 slag i timen! Det er jo helt sykt, og en sinnsyk helsegevinst i form av hvor mye mindre hjertet blir belastet av å skulle pumpe blod ut til hele kroppen. Derfor blir jeg tullete provososert av folk som sier at store kropper er sunne, når det er tydelig at det har en drastisk helseeffekt å veie de 20kg mindre?? Syns det har blitt en skikkelig ukultur. Og ja, alle er like mye verdt uansett vekt, men dagens kultur om å hedre og romantisere alle overvektige folk blir jo snart et samfunnsproblem!! Anonymkode: 125fa...706 Ikke helt. Jeg har en chubby venninne som er kjempesunn. Hun løper hver dag, deltar i løp, spiser sunn mat, er sterk og frisk. Jeg var veldig tynn som 18-åring, men utrent, slapp og usunn. Anonymkode: fef31...4fb 16 9
Disni Skrevet 20. februar #3 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke helt. Jeg har en chubby venninne som er kjempesunn. Hun løper hver dag, deltar i løp, spiser sunn mat, er sterk og frisk. Jeg var veldig tynn som 18-åring, men utrent, slapp og usunn. Anonymkode: fef31...4fb Definer chubby? Høyde og vekt….. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #4 Skrevet 20. februar Gratulerer? Jeg hadde hvilepuls på 55 når jeg veide 126 kg. Den har ikke endra seg nevneverdig selv om jeg har gått ned til 90 kg, faktisk er den bittelitt høyere. Jeg var aktiv da, er aktiv nå. Du er stolt over at du ikke trener eller er særlig aktiv og mener hvilepuls og vekt alene definerer helsa di. Det forteller de aller fleste at dette er et tema du kan veldig lite om. Anonymkode: 8d4bb...130 30
AnonymBruker Skrevet 20. februar #5 Skrevet 20. februar Disni skrev (4 minutter siden): Definer chubby? Høyde og vekt….. BMI på 28. Anonymkode: fef31...4fb
Grüner Skrevet 20. februar #6 Skrevet 20. februar Disni skrev (5 minutter siden): Definer chubby? Høyde og vekt….. En spør da ikke andre om deres vekt og høyde! 2 3 1
Bålkaffe Skrevet 20. februar #7 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Føler det er en stor woke kultur nå for tiden om at store kropper er sunne, og man trenger ikke å være tynn for å være «sunn». På hvilket grunnlag er det liksom?? jeg selv da f.eks er gørrelat, hadde BMI på nesten 30 for 3 år siden og veide typ 87kg, 170cm høy. Jeg var god og rund og koste meg med mat. På 3 år har jeg slanket meg ned til ca 65kg uten trening, kun i form av smarte valg med mat. Jeg har brukt pulsmåling med klokke hver dag i disse 3 årene og når jeg var på mitt tyngste hadde jeg ca 80 i hvilepuls. Nå når jeg er 65kg har jeg jevnt 50-55 i hvilepuls, og dette er helt uten trening. Jeg går aldri tur, jogger ikke og ikke satt en fot på et treningssenter. Det er snakk om en besparelse av hjerteslag pr minutt på opptil 30slag i minuttet! 1800 slag i timen! Det er jo helt sykt, og en sinnsyk helsegevinst i form av hvor mye mindre hjertet blir belastet av å skulle pumpe blod ut til hele kroppen. Derfor blir jeg tullete provososert av folk som sier at store kropper er sunne, når det er tydelig at det har en drastisk helseeffekt å veie de 20kg mindre?? Syns det har blitt en skikkelig ukultur. Og ja, alle er like mye verdt uansett vekt, men dagens kultur om å hedre og romantisere alle overvektige folk blir jo snart et samfunnsproblem!! Anonymkode: 125fa...706 Her har du misforstått noe vesentlig. Det det faktisk er snakk om er at det skal være flere parametre til for å snakke om en sunn kropp enn vekt alene. Man kan være tynn og i dritt dårlig form, usunn som faen. Og man kan være på den tykkere siden og faktisk være sunn. Det er det som er greia her. 17 10
AnonymBruker Skrevet 20. februar #8 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Føler det er en stor woke kultur nå for tiden om at store kropper er sunne, og man trenger ikke å være tynn for å være «sunn». På hvilket grunnlag er det liksom?? jeg selv da f.eks er gørrelat, hadde BMI på nesten 30 for 3 år siden og veide typ 87kg, 170cm høy. Jeg var god og rund og koste meg med mat. På 3 år har jeg slanket meg ned til ca 65kg uten trening, kun i form av smarte valg med mat. Jeg har brukt pulsmåling med klokke hver dag i disse 3 årene og når jeg var på mitt tyngste hadde jeg ca 80 i hvilepuls. Nå når jeg er 65kg har jeg jevnt 50-55 i hvilepuls, og dette er helt uten trening. Jeg går aldri tur, jogger ikke og ikke satt en fot på et treningssenter. Det er snakk om en besparelse av hjerteslag pr minutt på opptil 30slag i minuttet! 1800 slag i timen! Det er jo helt sykt, og en sinnsyk helsegevinst i form av hvor mye mindre hjertet blir belastet av å skulle pumpe blod ut til hele kroppen. Derfor blir jeg tullete provososert av folk som sier at store kropper er sunne, når det er tydelig at det har en drastisk helseeffekt å veie de 20kg mindre?? Syns det har blitt en skikkelig ukultur. Og ja, alle er like mye verdt uansett vekt, men dagens kultur om å hedre og romantisere alle overvektige folk blir jo snart et samfunnsproblem!! Anonymkode: 125fa...706 Hvor har du dette fra? Det er derimot et fokus på at barn- og den oppvoksende generasjonen skal bli vant til å se gjennomsnittskroppene i reklamer, media og andre instanser. Anonymkode: da48f...997 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #9 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå når jeg er 65kg har jeg jevnt 50-55 i hvilepuls, og dette er helt uten trening. Jeg går aldri tur, jogger ikke og ikke satt en fot på et treningssenter. Det er snakk om en besparelse av hjerteslag pr minutt på opptil 30slag i minuttet! 1800 slag i timen! Det er jo helt sykt, og en sinnsyk helsegevinst i form av hvor mye mindre hjertet blir belastet av å skulle pumpe blod ut til hele kroppen. Det betyr jo ikke at du har en sunn kropp. Du kaster egentlig stein i glasshus ut fra hva du beskriver om din egen livsstil. Anonymkode: d257a...6d0 17
Grüner Skrevet 20. februar #10 Skrevet 20. februar Verken kraftig overvekt eller undervekt er bra. Men det er faktisk bevist at det er bedre å være i øvre del av normal-BMI-sjiktet enn i nedre. 10 1
Disni Skrevet 20. februar #11 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor har du dette fra? Det er derimot et fokus på at barn- og den oppvoksende generasjonen skal bli vant til å se gjennomsnittskroppene i reklamer, media og andre instanser. Anonymkode: da48f...997 Nettopp og det er så utrolig synd at vi skal promotere og normalisere det usunne…. 2
Disni Skrevet 20. februar #12 Skrevet 20. februar Grüner skrev (Akkurat nå): Verken kraftig overvekt eller undervekt er bra. Men det er faktisk bevist at det er bedre å være i øvre del av normal-BMI-sjiktet enn i nedre. Ja, det må vel være fordi muskler veier mer enn fett……ikke pga overvekt er bra, men muskler er bra…….. 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar #13 Skrevet 20. februar Grüner skrev (4 minutter siden): En spør da ikke andre om deres vekt og høyde! Jo. En må bli kvitt dette toskete tabuet. Bare å spørre i vei. Anonymkode: 9efd7...65f 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #14 Skrevet 20. februar En utrent kropp er usunn, en godt trent er sunn. Vekta betyr mindre. Anonymkode: 842a0...b36 2 1
Disni Skrevet 20. februar #15 Skrevet 20. februar (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): BMI på 28. Anonymkode: fef31...4fb Man er mer enn chubby med bmi på 28…… hva er høyde og vekt…..? AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo. En må bli kvitt dette toskete tabuet. Bare å spørre i vei. Anonymkode: 9efd7...65f Ja, for å kunne gjøre seg opp en mening så må objektive fakta på bordet. Endret 20. februar av Disni 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #16 Skrevet 20. februar Disni skrev (Akkurat nå): Man er chubby med bmi på 28…… Ja, for å kunne gjøre seg opp en mening så må objektive fakta på bordet. Helt riktig. Anonymkode: 9efd7...65f 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #17 Skrevet 20. februar Jeg mener fat shaming burde bli stuerent igjen. Anonymkode: 54cc8...a03 2 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar #18 Skrevet 20. februar Jeg har hatt hvilepuls på 90 hele livet, både da jeg var en (brukbart sprek) tenåring på 45 kg og nå som voksen dame på 65 kg. Tror ikke hvilepuls er hele fasiten på om man er sunn eller ikke. Anonymkode: 7a4b4...4ec 1
Disni Skrevet 20. februar #19 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En utrent kropp er usunn, en godt trent er sunn. Vekta betyr mindre. Anonymkode: 842a0...b36 Vekta betyr mye, det er jo helt klart…… om du trener er det bra. Men tenk på belastninger på ledd, organer og ikke minst fordøyelsessustemdt…. 2
Disni Skrevet 20. februar #20 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mener fat shaming burde bli stuerent igjen. Anonymkode: 54cc8...a03 ❤️😎 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå