AnonymBruker Skrevet i går, 11:11 #1 Del Skrevet i går, 11:11 Så jeg har en veninne som ofte spør meg om vi kan henge sammen, noen ganger bare for å være i byen, eller for å hjelpe henne med å ta opp matten. Greia er.....hun kommer ALLTID sent. Vi lager en avtale om at vi møter opp tidlig, men hun blir 2 eller 3 timer sen til avtalen. Hun tekster meg alltid på morgenen for å bekrefte at vi skal møte opp, men så forsvinner hun helt uansett om du ringer henne eller prøver å sende en melding. Så dukker hun et par timer senere og sier "jeg forsov meg" (selv om hun var våken tidligere) eller at hun måtte gjøre noe hjemme osv.... Jeg er vanligvis en veldig likegyldig person men nå kjenner jeg på irritasjon. Jeg føler ikke jeg blir verdsett eller respektert som en venn heller, eller er dette normalt? Anonymkode: 91654...b29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:15 #2 Del Skrevet i går, 11:15 Jeg har hatt en slik venninne (selv om hun "bare" var ca en halvtime forsinket) og det irriterte meg noe voldsomt. 2-3 timer hadde jeg ikke giddet og jeg hadde tatt det opp med vedkommende. Det er utrolig respektløst ovenfor andres tid. Anonymkode: 880c3...7a8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:16 #3 Del Skrevet i går, 11:16 2-3 timer for sent? Du er alt for tålmodig. Jeg hadde en venninne som jeg gjorde kulturelle ting med, siden vi begge manglet partnere som likte konserter, teater, museum. Hun kom alltid 15-20 min etter avtalt tid (slik at det hendte at døra til kosertsalen var stengt). For meg ble irritasjonen så stor at det ødela kulturopplevelsen for meg. Nå går jeg heller på slike tilstelninger alene. Anonymkode: c684c...9bb 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:16 #4 Del Skrevet i går, 11:16 Hadde ei venninne som var sånn, utrolig provoserende. Så jeg begynte å gjøre akkurat det samme mot hun. Lagde avtaler og jeg gadd ikke dukke opp, eller kom veldig sent. hun inviterte til middag hjemme hos seg engang, jeg kom 2 timer senere. Hun ringte og ringte og sende sms, jeg svarte ikke, bare dukket opp med en tåpelig unnskyldning. Haha, hun var altså så sur! Så da tok jeg det opp og fortalte at dette gjorde jeg med vilje for at hun skulle få oppleve hvordan vi andre følte det med at hun alltid kom for sent. At det er så utrolig respektløst. Hun tok det til seg og har blitt veldig bedre, selv om hun i blant kommer 10-15 min sein nå. Anonymkode: 378f2...234 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet i går, 11:17 #5 Del Skrevet i går, 11:17 Hun bryr seg ikke ikke, har null respekt. Dette må du ta opp med henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet i går, 11:18 #6 Del Skrevet i går, 11:18 Jeg hadde dratt hjem etter 20 min og ikke tatt telefonen når hun «etterlyste meg». 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet i går, 11:19 #7 Del Skrevet i går, 11:19 Da ville jeg sagt: Jeg møter opp kl 12.00, men går like etterpå hvis du ikke kommer 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:22 #8 Del Skrevet i går, 11:22 Det er ikke normalt blant voksne mennesker, og dette hadde jeg aldri i livet giddet å forholde meg til. Det er selvfølgelig enda verre hvis man skal møtes ute enn hvis hun skal komme til deg, men jeg hadde ikke giddet i lengden uansett. Ute hadde jeg jo ringt etter 10-15 minutter og dratt hjem innen halvtimen, men selv hjemme hadde jeg sendt en melding etter en halvtimes tid og deretter ansett avtalen som avlyst. Gjort noe annet og, hvis hun prøvde å ta kontakt senere, gitt beskjed om at jeg la til grunn at det var avlyst da hun hverken dukket opp eller svarte da du spurte. Så hadde jeg selvfølgelig sluttet å avtale noe med henne etter hvert. Anonymkode: 1939a...0c6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:25 #9 Del Skrevet i går, 11:25 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hadde ei venninne som var sånn, utrolig provoserende. Så jeg begynte å gjøre akkurat det samme mot hun. Lagde avtaler og jeg gadd ikke dukke opp, eller kom veldig sent. hun inviterte til middag hjemme hos seg engang, jeg kom 2 timer senere. Hun ringte og ringte og sende sms, jeg svarte ikke, bare dukket opp med en tåpelig unnskyldning. Haha, hun var altså så sur! Så da tok jeg det opp og fortalte at dette gjorde jeg med vilje for at hun skulle få oppleve hvordan vi andre følte det med at hun alltid kom for sent. At det er så utrolig respektløst. Hun tok det til seg og har blitt veldig bedre, selv om hun i blant kommer 10-15 min sein nå. Anonymkode: 378f2...234 Uff, jeg må nok prøve dette neste gang. Anonymkode: 91654...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:27 #10 Del Skrevet i går, 11:27 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke normalt blant voksne mennesker, og dette hadde jeg aldri i livet giddet å forholde meg til. Det er selvfølgelig enda verre hvis man skal møtes ute enn hvis hun skal komme til deg, men jeg hadde ikke giddet i lengden uansett. Ute hadde jeg jo ringt etter 10-15 minutter og dratt hjem innen halvtimen, men selv hjemme hadde jeg sendt en melding etter en halvtimes tid og deretter ansett avtalen som avlyst. Gjort noe annet og, hvis hun prøvde å ta kontakt senere, gitt beskjed om at jeg la til grunn at det var avlyst da hun hverken dukket opp eller svarte da du spurte. Så hadde jeg selvfølgelig sluttet å avtale noe med henne etter hvert. Anonymkode: 1939a...0c6 Ja, jeg skulle gjort dette for lenge siden. Greia er at jeg ringer henne konstant, og meldingene blir sendt, men hun tar aldri opp mobilen! Jeg føler at jeg kommer til å gå gal snart, spesielt siden det er hun som lager alle disse avtalene om å møtes opp Anonymkode: 91654...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:30 #11 Del Skrevet i går, 11:30 Tidstyver. Kutter sånne folk ut Anonymkode: b79fd...d77 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:35 #12 Del Skrevet i går, 11:35 Jeg har en bekjent som er kronisk på dette. Jeg har løst det med å si at hun skal gi beskjed når hun går ut døren, så gjør jeg meg først klar da. Da slipper jeg å vente på henne. Og jeg stresser ikke med å være klar minuttet hun er fremme heller Anonymkode: a3e12...711 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:35 #13 Del Skrevet i går, 11:35 jeg har en sånn venninne. og ja, vi er fortsatt venninner, men vi treffes sjelden. jeg gidder ikke. unnskyldningen hennes er at hun har ADHD. men jeg kjenner folk med ADHD som kan holde avtaler... Anonymkode: 35c2d...93e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:39 #14 Del Skrevet i går, 11:39 Da hadde jeg bare droppet å møte opp i utgangspunktet, og så heller tatt veien ut når hun etter hvert har dukket opp og ringer for å etterlyse. Uansett reisevei er det kortere for henne å vente på det, enn at du skal sitte og vente FØKKINGS TO TIL TRE TIMER??? Greit nok at hun ikke høres vel bevart ut, men her må nesten du ta selvkritikk på at du tillater dette også. Jeg kan ikke komme på ett eneste tilfelle jeg hadde sittet og ventet tre timer på en venninne, da måtte det i tilfelle vært utenfor en operasjonssal eller noe annet sykt. Anonymkode: e8f93...72d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:42 #15 Del Skrevet i går, 11:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da hadde jeg bare droppet å møte opp i utgangspunktet, og så heller tatt veien ut når hun etter hvert har dukket opp og ringer for å etterlyse. Uansett reisevei er det kortere for henne å vente på det, enn at du skal sitte og vente FØKKINGS TO TIL TRE TIMER??? Greit nok at hun ikke høres vel bevart ut, men her må nesten du ta selvkritikk på at du tillater dette også. Jeg kan ikke komme på ett eneste tilfelle jeg hadde sittet og ventet tre timer på en venninne, da måtte det i tilfelle vært utenfor en operasjonssal eller noe annet sykt. Anonymkode: e8f93...72d Hun er ellers ganske god til å møte opp når hun må. Hun pleide alltid å være den første som kom seg til vgs på morgenen, kommer til møter, osv....så jeg skjønner ikke hvorfor hun gir blaffen nå Anonymkode: 91654...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:46 #16 Del Skrevet i går, 11:46 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har en bekjent som er kronisk på dette. Jeg har løst det med å si at hun skal gi beskjed når hun går ut døren, så gjør jeg meg først klar da. Da slipper jeg å vente på henne. Og jeg stresser ikke med å være klar minuttet hun er fremme heller Anonymkode: a3e12...711 Problemet er at hun aldri tar opp telefonen når jeg spør henne. Hun leser meldingene mine timesvis etterpå, men det er fortsatt et lurt råd! Anonymkode: 91654...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:47 #17 Del Skrevet i går, 11:47 Det er ikke rart hun driter i deg når du faktisk venter på henne. Vent max 20 min og så drar du. Når du seere etterlyses svarer du at avtalen var jo for flere timer siden, og når hun verken dukket opp eller svarte på henvendelsene dine var du sikker på at hun ikke kom. Dere får prøve igjen en annen dag. Skjer det igjen gjør du det samme. En tredje avtale avslår du da det ikke virker som huen er spesielt interessert i å møte deg og at det er fullstendig respektløs oppførsel av henne. Anonymkode: 66aef...62c 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:38 #18 Del Skrevet i går, 13:38 Vær så snill alle damer, utrolig mange venninner gjør ikke dette med vilje! Jeg er selv en av de, jeg får blackout ifbm tid. Det bare lar seg ikke fikse. Utrolig mange venninner av dere mener ingenting vondt med de 15-20 minuttene de er sene. Spesielt om de sier unnskyld og er stressa. Husk vi er forskjellige alle mann, vær snill med venninner der er glade i, spør heller nysgjerrig hvorfor de var sene og prøv å finne ut den underliggende årsaken. Det er ekstremt vondt for de som bare ikke får det til. For noen er dette en høytfungerende autisme/adhd kalt tidsblindhet. (Det er masse videoer på hvordan blindheten jobber i mot naturlige signaler i hjernene). Det det nesten er umulig å kalkulere og strukturer dager eller gjøremål iht til et fast tidspunkt for disse menneskene (men selv ser de nordmal ut på utsiden). Prøv å forstå og heller ha en god samtale med venninnene deres, isteden for å være en pur heks tilbake. Jeg ble en gang kjefa opp av min daværende samboervenninne og den dag i dag har jeg grøss i kroppen, fordi jeg skjønte ikke at jeg hadde vært sen. Men gud jeg er så respektfull mot mine venninner. Jeg har bare aldri brydd meg om å måtte vente på noen, jeg synes det er et nydelig pust i bakken «å bare vente», derfor hadde jeg trodd hele verden var sånn. Inntil jeg ble kjefta opp, fikk avslutta mitt beste vennskap og innså jeg måtte ha hjelp med tidsblindhet. Anonymkode: d41b0...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:44 #19 Del Skrevet i går, 13:44 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så jeg har en veninne som ofte spør meg om vi kan henge sammen, noen ganger bare for å være i byen, eller for å hjelpe henne med å ta opp matten. Greia er.....hun kommer ALLTID sent. Vi lager en avtale om at vi møter opp tidlig, men hun blir 2 eller 3 timer sen til avtalen. Hun tekster meg alltid på morgenen for å bekrefte at vi skal møte opp, men så forsvinner hun helt uansett om du ringer henne eller prøver å sende en melding. Så dukker hun et par timer senere og sier "jeg forsov meg" (selv om hun var våken tidligere) eller at hun måtte gjøre noe hjemme osv.... Jeg er vanligvis en veldig likegyldig person men nå kjenner jeg på irritasjon. Jeg føler ikke jeg blir verdsett eller respektert som en venn heller, eller er dette normalt? Anonymkode: 91654...b29 Da kan du si sorry jeg har ikke tid nå, du har avtalt noe annet. Ikke godta dette der, det er ikke greit. Jeg hadde en sånn venninne det gikk ikke i lengden. Det er så respektløst Anonymkode: 45da5...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:59 #20 Del Skrevet i går, 15:59 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vær så snill alle damer, utrolig mange venninner gjør ikke dette med vilje! Jeg er selv en av de, jeg får blackout ifbm tid. Det bare lar seg ikke fikse. Utrolig mange venninner av dere mener ingenting vondt med de 15-20 minuttene de er sene. Spesielt om de sier unnskyld og er stressa. Husk vi er forskjellige alle mann, vær snill med venninner der er glade i, spør heller nysgjerrig hvorfor de var sene og prøv å finne ut den underliggende årsaken. Det er ekstremt vondt for de som bare ikke får det til. For noen er dette en høytfungerende autisme/adhd kalt tidsblindhet. (Det er masse videoer på hvordan blindheten jobber i mot naturlige signaler i hjernene). Det det nesten er umulig å kalkulere og strukturer dager eller gjøremål iht til et fast tidspunkt for disse menneskene (men selv ser de nordmal ut på utsiden). Prøv å forstå og heller ha en god samtale med venninnene deres, isteden for å være en pur heks tilbake. Jeg ble en gang kjefa opp av min daværende samboervenninne og den dag i dag har jeg grøss i kroppen, fordi jeg skjønte ikke at jeg hadde vært sen. Men gud jeg er så respektfull mot mine venninner. Jeg har bare aldri brydd meg om å måtte vente på noen, jeg synes det er et nydelig pust i bakken «å bare vente», derfor hadde jeg trodd hele verden var sånn. Inntil jeg ble kjefta opp, fikk avslutta mitt beste vennskap og innså jeg måtte ha hjelp med tidsblindhet. Anonymkode: d41b0...822 Hva med å sette på en alarm på mobilen på det seneste tidspunktet du må gå for å rekke avtalen? Og så er det stor forskjell på å komme 15-20 minutter for sent, og 2-3 timer, slik som venninnen til ts. Anonymkode: 6172e...355 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå