Gå til innhold

Være sammen hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er i et forhold nå hvor vi har barn på hver vår kant. Min kjæreste ønsker at vi da skal tilbringe all tid vi har uten barn sammen. Hver 2. uke altså. Han kommer ofte til meg. Jeg vil selvsagt ha selskap, men synes det blir litt mye. Har jeg hatt besøk av venninner kommer han etterpå. Er jeg å trener etter jobb føler jeg at jeg må forte meg hjem til han. Jeg ønsker å være sammen med han, men samtidig gjøre mine ting og ikke at han alltid skal være hos meg. Hvordan si det på en måte som ikke gjør han såret. Har prøvd å ta det opp, men møter lite forståelse. 

Anonymkode: d5dc1...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som kjæresten din er veldig forelsket. Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: a9c81...ed1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere snakket om hva slags forhold dere er klar for og ønsker? Det høres ut som at han i sitt hode er på vei inn i et samboerskap med deg, mens du vil ha mye mer frihet og kanskje bare litt "hygge i helgene" - for å sette det på spissen. Noen har veldig dårlig tid når de treffer nye, andre har god tid, og jeg tror problemer ofte oppstår fordi man ikke snakker om det. 

Anonymkode: cdabe...a9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

han høres needy ut. Si at for deg et det viktig både med egen-tid og tid til venner, kan ses f eks lørdag til søndag helgene med barnefri og 1-2 dager i uka, her gjorde vi det sånn og det funka uuutmerket, rakk å savne hverandre og hadde tid til eget liv.

høres ut som denne mannennikke harv egne venner og eget liv, needy på deg.. har data en sånn og orka ikke mer..følte meg kvelt etterhvert

Anonymkode: 0fdf2...155

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette ett nytt forhold? Mange menn er slik i nye forhold, men så blir det bedre. Forstår du føler deg kvalt. 

Anonymkode: 24ab2...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Er i et forhold nå hvor vi har barn på hver vår kant. Min kjæreste ønsker at vi da skal tilbringe all tid vi har uten barn sammen. Hver 2. uke altså. Han kommer ofte til meg. Jeg vil selvsagt ha selskap, men synes det blir litt mye. Har jeg hatt besøk av venninner kommer han etterpå. Er jeg å trener etter jobb føler jeg at jeg må forte meg hjem til han. Jeg ønsker å være sammen med han, men samtidig gjøre mine ting og ikke at han alltid skal være hos meg. Hvordan si det på en måte som ikke gjør han såret. Har prøvd å ta det opp, men møter lite forståelse. 

Koselig at han vil være mest mulig med deg.

Kan det være at du føler at du MÅ forte deg hjem til ham, du MÅ gjøre det koselig for ham, du må ha noe mat som han liker mm?

Hva med at du kan gjøre dine ting selv om han er der? Kan dere sitte fra hverandre og holde på med hver sine ting?

Ellers forstår jeg også det med å ville være helt for seg elv av og til. Du kan si: Jeg får en god og trygg følelse av at jeg vet du vil være så mye sammen med meg, men samtidig har jeg sånn behov for også å bare kunne være for meg selv. Hverdagene er ofte travle, og noen ganger er det godt å bare ha alenetid litt. Sånn føler jeg det.

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

exictence skrev (1 minutt siden):

Koselig at han vil være mest mulig med deg.

Kan det være at du føler at du MÅ forte deg hjem til ham, du MÅ gjøre det koselig for ham, du må ha noe mat som han liker mm?

Hva med at du kan gjøre dine ting selv om han er der? Kan dere sitte fra hverandre og holde på med hver sine ting?

Ellers forstår jeg også det med å ville være helt for seg elv av og til. Du kan si: Jeg får en god og trygg følelse av at jeg vet du vil være så mye sammen med meg, men samtidig har jeg sånn behov for også å bare kunne være for meg selv. Hverdagene er ofte travle, og noen ganger er det godt å bare ha alenetid litt. Sånn føler jeg det.

Og så må du la det være opp til ham å ta ansvaret f.eks om dere skal spise noe og når og hva mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har vært sammen et års tid. Ikke hatt muligheten til å være mye sammen før siste halvåret. Og nå forventes det liksom at vi da må utnytte all tid sammen. Ja, det er kjempekoselig også, og fint at han virkelig vil være sammen med meg, men jeg føler ikke at jeg kan gjøre alt jeg vil når han er her. Etter hektiske barneuker er egentid også viktig for meg. Vi har snakket om at når vi har barn på hver vår kant er ikke samboerforhold aktuelt, men det virker som han tror vi skal være samboer i barnefrie uker ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må nesten bare si rett ut at noen dager i uka så trenger du alenetid. Du trenger ikke nødvendigvis si at du vil ha fri fra han, men at du trenger noen rolige dager/kvelder der du kan slippe å tenke på noe så du har overskudd resten av tiden. Da vil du være en mye bedre kjæreste den tiden dere er sammen også.

Jeg har vært gjennom det samme, og det var ikke direkte det at kjæresten min var hos meg som ble for mye, men det at jeg ikke fikk "mentalt fri" og at det ble for mye hverdag og for lite kjærestetid. Er jeg alene, så står jeg fritt til å ta noen brødskiver til middag, binge love is blind og sitte en time oppslukt i en bok. Med kjæresten her så ble det konstant "hva skal vi spise? hva skal vi se på? hva skal vi finne på?" samtidig som det ble dobbelt opp av husarbeid o.l. Måtte til slutt si ifra at jeg ikke ønsker å være samboer enda, og at hvis han skal være her mer enn en kveld eller to i uka så må han bidra like mye med matlaging og husarbeid som meg. Ikke snakk om at han får "fri" og kommer på besøk og blir tatt vare på, mens jeg står igjen med alt ansvaret.

Nå har vi blitt enige om det meste, og koser oss på besøk hos hverandre, gjerne flere dager i strekk, før vi tar litt tid for oss selv. Føles sunt og godt.

Anonymkode: a630b...b89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må nesten bare si rett ut at noen dager i uka så trenger du alenetid. Du trenger ikke nødvendigvis si at du vil ha fri fra han, men at du trenger noen rolige dager/kvelder der du kan slippe å tenke på noe så du har overskudd resten av tiden. Da vil du være en mye bedre kjæreste den tiden dere er sammen også.

Jeg har vært gjennom det samme, og det var ikke direkte det at kjæresten min var hos meg som ble for mye, men det at jeg ikke fikk "mentalt fri" og at det ble for mye hverdag og for lite kjærestetid. Er jeg alene, så står jeg fritt til å ta noen brødskiver til middag, binge love is blind og sitte en time oppslukt i en bok. Med kjæresten her så ble det konstant "hva skal vi spise? hva skal vi se på? hva skal vi finne på?" samtidig som det ble dobbelt opp av husarbeid o.l. Måtte til slutt si ifra at jeg ikke ønsker å være samboer enda, og at hvis han skal være her mer enn en kveld eller to i uka så må han bidra like mye med matlaging og husarbeid som meg. Ikke snakk om at han får "fri" og kommer på besøk og blir tatt vare på, mens jeg står igjen med alt ansvaret.

Nå har vi blitt enige om det meste, og koser oss på besøk hos hverandre, gjerne flere dager i strekk, før vi tar litt tid for oss selv. Føles sunt og godt.

Anonymkode: a630b...b89

Takk for innspill. Sånn jeg føler det også. Vil se på reality, spise kjappe brødskiver og slippe å forholde meg til noen hele tiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt forferdelig, hadde ikke funket for meg.

Anonymkode: 49446...e1c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler vel litt på at når jeg sier jeg trenger tid til å gjøre mitt, så sier han nettopp det at han kan hjelpe. Jeg kan gjøre det selv om han er her osv. men i prakis så blir det jo ikke sånn. Redd han tror jeg ikke vil være sammen med han. Det blir bare for mye med hele uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Føler vel litt på at når jeg sier jeg trenger tid til å gjøre mitt, så sier han nettopp det at han kan hjelpe. Jeg kan gjøre det selv om han er her osv. men i prakis så blir det jo ikke sånn. Redd han tror jeg ikke vil være sammen med han. Det blir bare for mye med hele uka. 

Du er ikke ute etter kjæreste du vettu, du er bare ute etter en knullekompis som kan stille opp når DU VIL, og ikke når han vil. Du vil styre og kontrollere alt, mens han bare er forelsket og tror dere har et ordentlig forhold. Vær grei og la mannen gå. 

Anonymkode: eabf9...2ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er ikke ute etter kjæreste du vettu, du er bare ute etter en knullekompis som kan stille opp når DU VIL, og ikke når han vil. Du vil styre og kontrollere alt, mens han bare er forelsket og tror dere har et ordentlig forhold. Vær grei og la mannen gå. 

Vel, jeg er glad for at jeg har kjæreste, men jeg har likevel behov for å være alene, og setter pris på det, og jeg har mitt eget hjem.

Men ja, det er viktig å si ifra om at det er sånn jeg vil ha det, slik at kjæresten kan vurdere om det er dette han vil eller ikke.

Selv har jeg sagt at jeg trolig aldri vil bli samboer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Absolutt ikke. Latterlig påstand. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde syns det være skikkelig koselig jeg. Men alle har jo ulike behov, noen trenger mer alenetid enn andre. Du må jo bare være åpen og kommunisere det, ellers aner jo ikke han hva du tenker. 

Anonymkode: 3ca95...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Chill da😂 Alle har ulike behov. Mange som bor hver for seg hele livet fordi de ikke ønsker å være samboere men vil ikke si man ønsker kjæreste. Jeg er jo motsatt av ts men har fremdeles forståelse for at det er sånn for enkelte. Er jo ikke noe galt med det men kanskje dere er for ulike. Jeg kunne aldri vært sammen med en som ts så hvis mannen hennes trenger mye tid med hun og hun ikke ønsker samme så vil aldri forholde fungere.

Anonymkode: 3ca95...268

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men er det ikke noen mellomting mellom å bruke all tid sammen etter jobb og ingenting. Vil være masse sammen, men kunne tenke meg en kveld eller to alene også. Om jeg skal på foreldremøte eller noe og kommer hjem sent. Må han da komme etterpå. Kan vi ikke heller sees dagen etter. Skjønner at han tror jeg da ikke er interessert, slik som det blir antydet her, men det stemmer jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår deg veldig godt, har vært i et sånt forhold selv. Jeg følte vi fort havnet i et mønster det var forventet å tilbringe all tid sammen. Jeg holdt på å kveles! Konfliktsky som jeg er, fant jeg opp hvite løgner: at jeg skulle treffe venninner eller jobbet sent, for å få litt tid alene🫣😂 vi holdt i underkant av et år....

Anonymkode: d61a9...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi har vært sammen et års tid. Ikke hatt muligheten til å være mye sammen før siste halvåret. Og nå forventes det liksom at vi da må utnytte all tid sammen. Ja, det er kjempekoselig også, og fint at han virkelig vil være sammen med meg, men jeg føler ikke at jeg kan gjøre alt jeg vil når han er her. Etter hektiske barneuker er egentid også viktig for meg. Vi har snakket om at når vi har barn på hver vår kant er ikke samboerforhold aktuelt, men det virker som han tror vi skal være samboer i barnefrie uker ja. 

SNAKK MED HAM!! 

Forventes, føles, tror og tenker.. men snakk for helvete! 

Anonymkode: bab43...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...