Gå til innhold

Ikke sjalu på pene damer, men litt trist.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fallet blir desto større for oss som var vakre når vi eldes. Dyrk andre gode egenskaper som ikke falmer så lett!

Anonymkode: 79145...e06

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke alle kan være vakre, men de fleste kan være sjarmerende. 

Anonymkode: f0b5c...558

Screenshot_20250220-151858.png

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er vel også en sannhet med modifikasjoner. Man er den man er. Det er ikke slik at man bare kan skru på sjarmen om man ikke har det naturlig i seg. Man trenger litt selvtillit for å være sjarmerende også. Mangler man grunnleggende selvtillit så vil ofte en bevisst justering av egen personlighet fremstå som klossete og falskt. Og det er iallfall ikke særlig sjarmerende. 

Endret av ElectricScum
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke pen pen, men søt. Har store naturlige bryster. Absolutt ikke biledpen eller vakker! 

Har akkurat vært pen nok, hvis det gir mening? Sluppet unna mye, fått fordeler i sosiale settinger, hatt relativt sett pene kjærester (og blir stadig sjekket opp), fått de aløer aller fleste jobber jeg har søkt og leiligheter jeg har villet leid. Her kan jeg se at jeg sikkert har fått fordeler fordi jeg har et utseende som en applerende. 

For deg som aldri har fått oppleve dette men som har stått å observert andre som har så forstår jeg godt at det oppleves trist. For det er jo jævla urettferdig og teit at det er sånn!

Anonymkode: 7f82b...0ac

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ElectricScum skrev (3 timer siden):

Det der er vel også en sannhet med modifikasjoner. Man er den man er. Det er ikke slik at man bare kan skru på sjarmen om man ikke har det naturlig i seg. Man trenger litt selvtillit for å være sjarmerende også. Mangler man grunnleggende selvtillit så vil ofte en bevisst justering av egen personlighet fremstå som klossete og falskt. Og det er iallfall ikke særlig sjarmerende. 

Ikke enig at man trenger selvtillit for å ha sjarm. Det er jeg et levende bevis på, fordi jeg får alltid høre jeg er så sjarmerende nettopp fordi jeg er sky og unnvikende av meg og kan være litt klumsete (alt pga dårlig selvtillit). Syns overhode ikke jeg er sjarmerende men får høre det svært ofte, til og med av mer fremmede menn som tannlegen min som eksempel. Men jeg gir ektefølte smil, så det å være autentisk og snill er vel viktigere enn selvtillit for å ha sjarm :)  Ville bare gi litt håp til de som ikke har selvtillit og føler løpet er kjørt. 

Anonymkode: e4993...fb1

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Selvtillit er en fin ting! 

Anonymkode: 7ecad...af7

Du kan ha så mye selvtillit du bare kan, men om ANDRE ikke finner deg eller det attraktiv så er det til ingen nytte. Når jeg ser feite damer som tror dem er noe, som Marta som var på VG tv etc, det blir rett og slett for dumt. Er du pen vis deg frem, er du mindre pen hold deg tilbake. 

Anonymkode: 509e1...25c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan ha så mye selvtillit du bare kan, men om ANDRE ikke finner deg eller det attraktiv så er det til ingen nytte. Når jeg ser feite damer som tror dem er noe, som Marta som var på VG tv etc, det blir rett og slett for dumt. Er du pen vis deg frem, er du mindre pen hold deg tilbake. 

Du vet at det finnes folk som liker feite damer? 

Anonymkode: 957e0...57c

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår at det er tungt, og det er lov å kjenne på at det er en sorg. Alle kan ikke ha alt. Men ja, livet som pen ER virkelig lettere og du får flere muligheter, oppmerksomhet, bedre selvbilde (og med det tør å bjuda mer på med humor osv også) m.m. 

Selv har jeg gått gjennom noen skikkelige faser i livet fra kvisete og overvektig på ungdomsskolen/vgs til slank og vakker i 20- og begynnelsen av 30-årene og nå.. tja, ser litt eldre i 40-årene. Og djiiiis jeg savner hvordan menn (og forsåvidt også andre) så på meg og behandlet meg bare for 5-6 år siden vs nå i dag.

Kjenner det er skikkelig tungt å få mer saggy hud i ansiktet/endret ansiktsfasong og å legge mye lettere på meg (opp 15kg siste fem årene). Livet er rett og slett veldig annerledes som "vakker"/"pen" enn det er som ordinær eller uattraktiv. Og med et utseende jeg fikk positive tilbakemeldinger på turte jeg også i mye større grad å ta plass, være morsom, ha selvtillitt. Mer innadvendt nå.

Ikke helt lov å si - men la oss kalle en spade for en spade. Det å være vakker er et sinnsykt privilegium.

Anonymkode: faa61...8b5

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke enig at man trenger selvtillit for å ha sjarm. Det er jeg et levende bevis på, fordi jeg får alltid høre jeg er så sjarmerende nettopp fordi jeg er sky og unnvikende av meg og kan være litt klumsete (alt pga dårlig selvtillit). Syns overhode ikke jeg er sjarmerende men får høre det svært ofte, til og med av mer fremmede menn som tannlegen min som eksempel. Men jeg gir ektefølte smil, så det å være autentisk og snill er vel viktigere enn selvtillit for å ha sjarm :)  Ville bare gi litt håp til de som ikke har selvtillit og føler løpet er kjørt. 

Anonymkode: e4993...fb1

Poenget mitt var ikke at man ikke kan være sjarmerende uten selvtillit. Du er sannsynligvis sjarmerende av natur. Jeg prater om de som IKKE er det, og må justere egen adferd og fremtoning i et forsøk på å fremstå sjarmerende. Jeg tviler på at man lykkes med det narrespillet om man er utrygg, mangler selvtillit og er klønete i tillegg. Jeg tror det kreves en viss selvtillit å putte på et sånt show.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ok, la meg illustrere.

Dette vil de aller fleste si, at er en pen dame:

image.png.0377a35998a5d9c0a0ffbe21a7a1867a.png

Dette vil de aller fleste si, er ikke en pen dame:

image.png.1fcf22a6a4c974f193e4842fd138fa1a.png

Uansett hvor lite selvtillit Jessica Alba får, vil de aller fleste tenke at hun er en pen dame. Uansett hvor mye selvtillit kvinnen på det nederste bilde får, vil hun nok aldri bli klassifisert som PEN. Hyggelig, sprudlende og morsom, ja. Pen - nei.

Anonymkode: de87f...5be

Kvinnen på det nederste bildet så ustelt ut! Og er hoven under øyne som burde kunne gjøres noe med. Hadde hun sett velstelt ut, vært blid og selvsikker og sjarmerende, hadde hun blitt pen på sin måte. Å være pen er ikke alltid å se vakrest ut… 

Anonymkode: f4907...b3f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og det er det viktigste; utstråling og sjarm! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å hjelpes! Noe stemmer ikke i hodet ditt…. Blir du provosert hvis en tykk dame viser seg frem?!? 😂😂

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke akkurat sant. Skjønnhet er på mange måter objektiv. Jeg er også velstelt, men jeg er ikke pen, og kommer aldri til å bli det. Altfor uheldige ansiktstrekk som det ikke går an å fikse med sminke, tykt, rundt ansikt med dobbelthake som er der selv med veldig lav BMI, stor nese og små øyne. Jeg kommer aldri til å se naturlig pen ut, selv om jeg ofte er glad og vet hva jeg er verdt. Jeg elsker ikke meg selv, men jeg har godtatt meg selv slik jeg er. Det får holde.

Jeg har også rundt ansikt, stor nese og små øyne. Du er ikke alene❤️ 

Anonymkode: 98804...36c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å hjelpes! Noe stemmer ikke i hodet ditt…. Blir du provosert hvis en tykk dame viser seg frem?!? 😂😂

Gjelder både menn og kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har mye feiltenkning knyttet til det å være pen. Hører så mange som tror at man faktisk blir behandlet bedre om man er det. Kan fortelle deg at det er feil.

Jeg har aldri tenkt om meg selv at jeg er pen, jeg føler meg normal, men i følge andre er jeg pen. Venninner har vært sjalu.. "er så enkelt for deg som er pen".. Kommentarer om kropp, at jeg antagelig ikke spiser, slanker meg, så opptatt av utseende.. NEI, jeg er ikke det, det er ANDRE som er opptatt av at jeg er "pen". Jeg får mye oppmerksomhet fra menn, men er også drittsekk-magnet, så hva hjelper det når jeg ikke klarer å finne den gode og snille mannen blant oppmerksomheten fra skjørtejegerne.

Og så har vi alle gifte kvinner som skuler på meg. Tror jeg er ute etter å jakte mannen deres og blir så opptatt av alt jeg foretar meg og starter rykter om meg. Så husk den; som pen får du mye mer negativ oppmerksomhet fra kvinner, enn positiv oppmerksomhet fra menn!

Som et eksempel her at du faktisk starter en tråd om det.. Det beviser litt hva jeg mener. Så vær glad du for et normalt utseende :)

Og en annen viktig ting, det vil ALLTID være noe andre har mer og bedre enn deg. Alle har noe de misunner andre. Det er viktig å være obs på det. Men typisk vektlegger folk hva man IKKE har. Jeg har f.eks alltid hatt liten familie og misunner andre som har mange rundt seg. Skulle gjerne bytta tryne og kropp for en stor og trygg familie.

Anonymkode: 9e157...b1e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er pen, vakker? Er ille det opp til øyet som ser?De bildene du la ut her er ikke slik jeg tenker wow så vakker. Hun er da en helt vanlig dame med mye penger, sminkører og design klær? Nederste bilde er av en dame som er overvektig, hovnet opp i ansiktet så det er ikke slik hun egentlig i er. Jeg vet ikke selv hva jeg er, aldri tenkt over. Jeg er som jeg er og er fornøyd med det. Du må ikke snakke stygt til deg selv, dette vises frem nåe du er i møte med andre. 

Anonymkode: 79ee7...9ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ikke akkurat sant. Skjønnhet er på mange måter objektiv. Jeg er også velstelt, men jeg er ikke pen, og kommer aldri til å bli det. Altfor uheldige ansiktstrekk som det ikke går an å fikse med sminke, tykt, rundt ansikt med dobbelthake som er der selv med veldig lav BMI, stor nese og små øyne. Jeg kommer aldri til å se naturlig pen ut, selv om jeg ofte er glad og vet hva jeg er verdt. Jeg elsker ikke meg selv, men jeg har godtatt meg selv slik jeg er. Det får holde.

Jeg har stor nese og små øyne, men er pen likevel. Gisele Bundchen, Claire Danes, Cate Blanchet, Sarah Jessica Parker etc har også stor nese og små øyne…

Anonymkode: bfa06...a70

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eg syns eg er jævlig stygg, ser berre stygge trekk når eg ser meg i speilet. Hengehake, bollekinn, rynker på sida av munnen, små auge og liten men bulkete nase. I sta fekk eg melding av kjæresten min, som eg aldri trudde eg skulle få i en alder av 42 (han er på samme alder). Der sto det: har sett gjennom bilda av deg på tlf min. Eg er så heldig. Du er så utruuuuuuuuuuulig vakker ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Går rundt og venter på at han skal finne ut av eg egentlig er jævlig stygg og angre som f på at han involverte seg med meg. 

Men skal prøve å undertrykke dei tankane. 

Poenget er: det kan faktisk ordne seg, og du kan finne ein som syns du er dritfin. Det vi ser i speilet sjølv er ikkje sannheten. 

Anonymkode: 3d436...05a

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har mye feiltenkning knyttet til det å være pen. Hører så mange som tror at man faktisk blir behandlet bedre om man er det. Kan fortelle deg at det er feil.

Jeg har aldri tenkt om meg selv at jeg er pen, jeg føler meg normal, men i følge andre er jeg pen. Venninner har vært sjalu.. "er så enkelt for deg som er pen".. Kommentarer om kropp, at jeg antagelig ikke spiser, slanker meg, så opptatt av utseende.. NEI, jeg er ikke det, det er ANDRE som er opptatt av at jeg er "pen". Jeg får mye oppmerksomhet fra menn, men er også drittsekk-magnet, så hva hjelper det når jeg ikke klarer å finne den gode og snille mannen blant oppmerksomheten fra skjørtejegerne.

Og så har vi alle gifte kvinner som skuler på meg. Tror jeg er ute etter å jakte mannen deres og blir så opptatt av alt jeg foretar meg og starter rykter om meg. Så husk den; som pen får du mye mer negativ oppmerksomhet fra kvinner, enn positiv oppmerksomhet fra menn!

Som et eksempel her at du faktisk starter en tråd om det.. Det beviser litt hva jeg mener. Så vær glad du for et normalt utseende :)

Og en annen viktig ting, det vil ALLTID være noe andre har mer og bedre enn deg. Alle har noe de misunner andre. Det er viktig å være obs på det. Men typisk vektlegger folk hva man IKKE har. Jeg har f.eks alltid hatt liten familie og misunner andre som har mange rundt seg. Skulle gjerne bytta tryne og kropp for en stor og trygg familie.

Anonymkode: 9e157...b1e

Det du beskriver er faktisk det som TS beskriver som negativt ved seg selv. Ja, du får uønsket oppmerksomhet. Fordi du er pen. Du kan egentlig velge og vrake. Du har fin kropp. Og har misunnelige som kommenterer kroppen din og utseendet ditt. 

Om man ikke er objektivt pen, så er det forskning som tilsier at de får færre privilegier enn de som er objektivt pene. 

Vi mennesker er sammensatte, noen pene har en skikkelig dritt barndom. Noen pene får alt de vil ha. Noen pene faller igjennom med en kjedelig eller dårlig personlighet. Samme med de som ikke er objektivt pene.

Men uansett hvordan du vrir på det; de pene får mer positiv oppmerksomhet! 

Jeg er hun pene. Jeg har alltid fått det jeg vil ha, sånn kort sagt. Om jeg har forvaltet dette privilegiet, nei. Men det handler om min personlighet som ikke er like pen som kroppen og ansiktet mitt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jessica Alba er en ung vakker dame ja, men hun har også dager uten sminke hvor hun er mer vanlig. Å sammenlikne deg med andre, eller sammenlikne en dame som er gammel med ei ung er jo bare merkelig… ikke rart du blir trist. 

IMG_4547.jpeg

Anonymkode: 0de40...f44

Fortsatt veldig pen 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...