Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg tok ut p-staven 23.Januar i år, i følge appen min som jeg også tracker alt havnet jeg rett i en eggløsning når jeg tok ut p-staven også fikk jeg en blødning i fire dager i starten av februar (2-5feb) i følge min app (flo) så hadde jeg eggløsning nå og vi har da hatt ubeskyttet sex siden uttak av P-stav. 

det jeg lurer på er hvor fort ble dere gravide etter prevensjon stopp/ uttak av P-stav. :) 

bare jeg som er veldig spent!

Anonymkode: 35a9b...fb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær litt forsiktig å bruke app...en app for eter en normal syklus på 28 dager ( da ikke på prevensjon) 

AnonymBruker
Skrevet

For noen kan app være greit å bruke - de som har en helt standard syklus, men for de fleste vil ikke dette stemme helt.

Anbefaler deg å lese "Syklusboka" eller "It starts with the egg". Du kan låne de på biblioteket.

Hvis du blir kjent med egen kropp vil du selv kunne finne ut når du har eggløsning. Når eggløsningen nærmer seg vil du få slimete utflod (ligner eggehvite), og du merker det når du tørker deg når du går på do. Det blir veldig "glatt" der nede. Dette er det beste tidspunktet å ha sex, for denne utfloden hjelper sædcellene til å svømme oppover i skjeden. Eggløsningen skjer en stund etter denne utfloden begynner (noen har denne utfloden i nesten en uke, andre har den i et par dager. Når utfloden forsvinner har som regel eggløsningen skjedd. Mange kan også kjenne eggløsningen som en stikkende smerte på enten høyre eller venstre side (spørs hvilken eggstokk som slipper et egg).

Selv har jeg eggløsningsslim i kun 2-3 dager, og kjenner at egget slipper på dag 2 eller 3. De gangene vi har blitt gravide har vi både hatt sex dagen før eggløsning og på selve dagen for eggløsningen. Sædceller kan leve i flere dager inni deg, så sex noen dager før eggløsning kan føre til graviditet.

Anonymkode: eccfc...a6f

AnonymBruker
Skrevet

Tok seks mnd før jeg fikk stabil syklus etter å ha fjernet hormonspiral, ble gravid utenfor livmor. Etter operasjon og fjerning av ene egglederen tok det nye fire mnd å bli gravid. 

Anonymkode: c8ef8...65e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...