Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er gravid med nr 2 (bare uke 6) og har begynt å bli inmari kvalm. Jeg hadde hyperemesis med førstemann og måtte legges inn på sykehudet for å få intravenøs næring. Er det noen som har hatt hyperemesis i ene svangerskapet, men ikke andre? Er ganske redd for å gå gjennom alt det på nytt, nå med en 2-åring. Er det noe man kan forebygge?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke svare på dette, men de sier jo at alle svangerskap er forskjellige. Kanskje få en time hos legen for dette så raskt som mulig i tilfelle det kan forebygges?

Lykke til! Håper du slipper dette på nytt❤️

Anonymkode: f2b4d...364

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke svare på dette, men de sier jo at alle svangerskap er forskjellige. Kanskje få en time hos legen for dette så raskt som mulig i tilfelle det kan forebygges?

Lykke til! Håper du slipper dette på nytt❤️

Anonymkode: f2b4d...364

Jeg er gravid med nr 2 nå. Uke 11. Hadde hyperemesis med første. Ikke innlagt, men spydde 10-20 ganger i døgnet frem til uke 28.  Gikk ned 20 kilo. 

Denne gangen er jeg kvalm, men spyr nesten ikke (kanskje en gang for dagen to ganger i uken).  Får i meg litt mer mat enn forrige gang, men generelt lite.

Fikk jente sist. 

Anonymkode: 2effb...de3

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde det i svangerskap 1, ble også lagt inn på sykehus. 

I svangerskap 2 var jeg kvalm de første månedene, men kastet ikke opp. Var i fin form resten av graviditeten. 

Anonymkode: f7124...db0

AnonymBruker
Skrevet

Relevant spørsmål, jeg hadde hyperemesis med nr 1 og fant ut i dag at jeg er gravid med nr 2. Jeg er 12 år eldre enn sist, og ønsker ikke å oppleve HG igjen. Jeg var syk absolutt hele svangerskapet med to innleggelser. Men har skjønt at det blir fulgt opp annerledes i dag, med for eksempel hjemmesykepleie og slikt?

Anonymkode: 0ba08...402

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det med nr 1 ikke dem andre, jeg var veldig lenge dårlig med nr 5, men ikke så jeg ble lagt inn eller ikke holdt på noe typ.

Anonymkode: eb3cd...69a

AnonymBruker
Skrevet

Har du bytta partner, eller har partner tatt grep om livsstilen? Hyperremesis er en av mange ting som påvirkes mer av far enn mor. 

Anonymkode: 4dc69...4f8

AnonymBruker
Skrevet

Hadde hyperemesis med første og andre, men ikke tredje. 

Anonymkode: ae2ef...d66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har du bytta partner, eller har partner tatt grep om livsstilen? Hyperremesis er en av mange ting som påvirkes mer av far enn mor. 

Seriøst?? Hvordan da?

Har det noe med morkaka å gjøre? Hørte at morkaka preges av fars gener. 

Anonymkode: 52382...66c

AnonymBruker
Skrevet

Som noen skriver er alle svangerskap forskjellige. Jeg var ikke kvalm en eneste dag med nummer en og to, men har vært kjempekvalm med nummer tre (ikke så ille at jeg ble innlagt). Krysser fingrene for at du slipper unna HR denne gangen

Anonymkode: 36ced...399

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har hørt dette før, men ettersom dette er andre ungen så har han ganske ulik livsstil enn tidligere. Foreløpig er det ikke hyperemesis, men er kvalm utover morgenkvalme og kaster opp daglig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har du noen link som underbygger dette? Eller er det bare noe du har hørt?

Anonymkode: a8a39...fc7

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har du noen link som underbygger dette? Eller er det bare noe du har hørt?

Anonymkode: a8a39...fc7

Jeg tror egentlig ikke det stemmer, har vært borti en del studier som konkluderer at hyperemesis er genetisk fra mor, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...