AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Skrevet 20. februar Hvor mye ser du din tenåring iløpet av dagen? Jeg ser ikke tenåringen særlig mye. Hun er 14. Vi ser hverandre på morgenen. Men hun begynner skolen 08:30 og jeg begynner 08 på jobb. Så hun står opp litt senere enn meg og lillesøster. Jeg er hjemme kl. 16:30, da er hun ute med venner eller gjør lekser på rommet, så spiser vi middag sammen 30 minutter før hun drar på trening. Trener hver dag, og noen dager er det doble treningsøkter. Så hun kommer hjem mellom 20 og 21. Da er det en time på sofaen sammen før hun legger seg. Så tilsammen, kanskje 2-3 timer iløpet av 24 timer. Er dette normalt? Jeg sliter med tanken på at jeg ikke er mer tilstede, men det er jo hun selv som velger å være borte fra hjemmet. Anonymkode: af60d...ff1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #2 Skrevet 20. februar Helt normalt. Dere ser hverandre mer enn gjennomsnittet tipper jeg Anonymkode: 3b9ce...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #3 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor mye ser du din tenåring iløpet av dagen? Så tilsammen, kanskje 2-3 timer iløpet av 24 timer. Er dette normalt? Jeg sliter med tanken på at jeg ikke er mer tilstede, men det er jo hun selv som velger å være borte fra hjemmet. Anonymkode: af60d...ff1 Enkelte dager ser jeg ikke 15 åringen min i det hele tatt. 2-3 timer i løpet av et døgn er ganske vanlig. Sånn var det da jeg selv var på den alderen😊 Anonymkode: 33f94...9fa
Arkana Skrevet 20. februar #4 Skrevet 20. februar Det er varierende, men på en typisk hverdag ser jeg dem i kanskje 10 minutter før de drar til skolen. Så spiser vi middag sammen senere. Noen dager er de bare på rommet eller med venner fra middag til leggetid, men ofte spiller vi brettspill på kvelden, ser film sammen eller bare prater. Særlig eldste setter seg gjerne sammen med meg og skravler en times tid hvis jeg er hjemme når han kommer hjem fra skolen. Mellomste liker best å gjøre egne ting, mens yngste gjerne sitter sammen med meg/oss i stua om kveldene. Tipper jeg er sammen med guttene et par timer i løpet av en hverdag, datteren min litt mer enn det. Vi bruker mer tid sammen i helgene. Jeg synes det du beskriver høres normalt ut.
AnonymBruker Skrevet 20. februar #5 Skrevet 20. februar Jeg må oppsøke mine på rommene deres. Komme inn og si hei og spørre hvordan det går. Han ene synes dette er dritirriterende og har gitt klart uttrykk for det. Snakker med de sikkert i underkant av en time pr dag, fordelt over noen minutter her og der. Mine er begge 18 nå, men har vært sånn noen år. De ønsker mindre og mindre kontakt. Han ene er heldigvis mer hyggelig enn han andre, så der kan jeg sette meg ned av og til, snakke og tulle og le litt, men hos han andre er jeg ikke velkommen. Han er nemlig ikke 10 år, sier han... Han blir sur og puster meget tungt hvis jeg spør han om noe f.eks "skal du på trening i dag, når skal du dra", osv... Kommer det mer enn ett spørsmål om gangen, får jeg beskjed om at det er for mange spørsmål og voldsomt med okking og stønning. Anonymkode: 690c0...080
AnonymBruker Skrevet 20. februar #6 Skrevet 20. februar Vær heller glad på 14-åringens vegne tenker jeg. Min 14-åring har fritidsaktivitet 3 dager i uka, og er da borte ca 2 timer, ellers er han hjemme hele tiden utenom skole. Det er begrenset hvor morsomt selskap mamma klarer å være i lengden i den alderen, og han kjeder seg mye. Skulle så inderlig ønske han hadde venner å henge med og at jeg så mindre til han, for hans skyld… Anonymkode: 02b83...611
MiominMio Skrevet 20. februar #7 Skrevet 20. februar Til middag Vi spiser sammen en halvtimes tid, får oppdatert hverandre om dagen og har en liten debatt rundt bordet som regel om dagens samfunn. Så forsvinner hun opp eller u og vips vi ser henne ikke før neste dag.
Meowmere Skrevet 20. februar #8 Skrevet 20. februar Ts, det høres ut som du har et veldig bra forhold til din datter. Det er ikke alle som tenåringer som har et så aktivt liv, og så velger å tilbringe den siste timen, før de legger seg, sammen med foreldrene på sofaen.
AnonymBruker Skrevet 20. februar #9 Skrevet 20. februar Så vel vår ca 5 min på morgenen, til middag hver dag og noen ganger en film på lørdagskvelden. Dessuten var vi med på alle fotballtreninger og -kamper, så da pratet vi jo i bilen (trente laget). Noen hytteturer hver sommer var han også med på, men han hadde lørdagsjobb og sommerjobb. Han holdt til i kjellerstua, og kom bare opp om han var sulten. Det var litt uvant i starten, for han var en skikkelig skravlekopp som fortalte meg alt, før det plutselig ble bråstopp da han begynte på ungdomsskolen 😄. Nå er han voksen, og vi har god kontakt. Snapper noen ganger i uka, og treffes til helgemiddag et par ganger i mnd. Anonymkode: 7dd16...bfb
Malursk Skrevet 20. februar #10 Skrevet 20. februar Tja, fra han var 14-15 så har jeg sett ham et par timer i døgnet.. Sånn ved frokost og middag. Nå er han snart 19, og russ i år, ser ham fortsatt et par timer i døgnet. Aldri til frokost lenger, jeg gidder ikke stå opp😅. MEN. vi spiser middag sammen, og han snapper meg ofte når han er ute. Skole, trening 6 dager i uka + jobb - han er en aktiv ung mann. Vi har et utrolig godt forhold, det er jo bare oss to. Han holder meg helt oppdatert på ting som skjer i livet hans - og i livene til alle kompisene😄. (Jeg er utrolig glad jeg ikke er ung i dag!! )
AnonymBruker Skrevet 20. februar #11 Skrevet 20. februar Husker jo fra jeg selv var ungdom. Ingenting fristet mindre enn å sitte i stua sammen med familien. Så familien rundt middagsbordet, og dét var dét. Ellers var jeg ute med venner eller på rommet mitt med hobbyer. Anonymkode: d3001...86e
Goodtimes Skrevet 20. februar #12 Skrevet 20. februar Ahh, kjenner at jeg ikke er klar for at det skal bli mindre tid med barna... De vokser for fort De kommer jo alltids tilbake når de nærmer seg 23-25 år da ❤️
AnonymBruker Skrevet 20. februar #13 Skrevet 20. februar Jeg har egentlig hatt ganske mye tid med mine tenåringer, som er voksne nå. Det var litt mindre kontakt på ungdomsskolen, noe som er naturlig. På videregående gikk begge barna på skolen, hvor jeg jobbet, så jeg hadde dem i bilen frem og tilbake hver dag. I tillegg har de gjerne hatt mammatid en times tid rundt 22-23, hvor de kommer ut av hula si for å få litt oppmerksomhet og diskutere verdensproblemer. Har ei som er 12 nå og hun trekker seg mer og mer inn på rommet, er ute med venner, er på aktiviteter. Det er helt greit. Det er naturens gang. Anonymkode: 763b8...307
solsolsol Skrevet 20. februar #14 Skrevet 20. februar Den ene står opp tidlig, så vi har rundt en time til frokost, kanskje halvtime-time til middag og ellers en del på ettermiddag og kveld. Hun er sjelden ute på ting utenom aktiviteter, og de fleste er rett etter skolen. Men vi *snakker* ikke så mye allikevel, hun sitter gjerne med PCen i samme rom som meg feks. Den andre er oftere ute av huset og er på rommet 90% av tida han er hjemme. Hender han kommer ned og skravler i en time (stort sett når jeg egentlig er superopptatt med noe annet 😅), så går det en uke før jeg hører mer enn enkeltord igjen 😆 ?Men vi spiser alle middag sammen hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå