AnonymBruker Skrevet i går, 09:07 #1 Del Skrevet i går, 09:07 Er det greit å si opp jobben og ta en ny når man er sykemeldt. Hvis for eksempel miljøet på arbeidsplassen går utover helsa? Anonymkode: 769c2...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:16 #2 Del Skrevet i går, 09:16 Ja, absolutt. Jeg vil si det kan være veldig lurt egentlig, dersom du ikke trives på jobb. For en best mulig start i ny jobb så bør du ha forutsetninger til å avslutte sykemeldingen når du går inn i ny jobb da.. Eller tenker du at du blir sykemeldt inn i ny jobb? Anonymkode: f0699...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MollyJones Skrevet i går, 09:16 #3 Del Skrevet i går, 09:16 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:40 #4 Del Skrevet i går, 09:40 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, absolutt. Jeg vil si det kan være veldig lurt egentlig, dersom du ikke trives på jobb. For en best mulig start i ny jobb så bør du ha forutsetninger til å avslutte sykemeldingen når du går inn i ny jobb da.. Eller tenker du at du blir sykemeldt inn i ny jobb? Anonymkode: f0699...05c Har ikke tenkt å bli sykemeldt nei. Bekymret for at ny sjef finner ut jeg er sykemeldt evt. Anonymkode: 769c2...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordNord Skrevet i går, 12:55 #5 Del Skrevet i går, 12:55 Snakk med NAV og legen om det som er i linken under. Ofte må man ha oppfølgingsmøter, men om situasjonen på arbeidsplassen din er så ille at du ikke ser for deg at du kan komme tilbake dit ønsker de heller å hjelpe deg på denne måten enn å la deg gå sykemeldt. Legen er ofte den som kan si ja eller nei til om du skal tilbake, så ville startet der. Dette viser også at du vil arbeide, men ikke klarer arbeidsplassen. https://www.nav.no/friskmelding-arbeidsformidling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden Trenger vel egentlig ikke snakke med noen, når sykemeldingen går ut må man fylle ut skjema om hvorvidt man har jobbet, og i så fall hvor mye. Om du f.eks. er sykmeldt frem til 1. april og finner deg en ny jobb som du begynner i 15. mars, fyller du bare ut det på skjemaet. Bare gi beskjed til nåværende arbeidsgiver at du ikke blir friskmeldt til stillingen din. Du kan ikke jobbe ut oppsigelsestiden om legen din mener det ikke går. Anonymkode: 44933...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden Jeg var i din situasjon, ts. Jeg ble sykemeldt fra jobben pga utmattelse og legen mente 100% at det var jobben. Jeg sa opp jobben etter å ha vært sykemeldt i 2 måneder, og fikk meg ny jobb. Hadde 50% stilling første måned, og har jobbet heltid siden det. Nå går det veldig bra, så det var rett og slett gamlejobben som gjorde meg syk. Måtte gå ned en del i lønn da, men har det generelt mye bedre nå. Anonymkode: 17c3f...0ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå