Gå til innhold

Hva svarer man noen som "vil se an" om noe passer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt småfrustrert her nå. Har en "venn" som ofte foreslår og finne på diverse ting sammen. Det er altså denne vennen som tar initativ til å henge. 

Nå i dag fikk jeg en melding om vi kunne treffes en dag og lage noe god mat sammen, noe jeg sa ja til og foreslo eks og treffes søndag. Får da til svar at det kanskje passer og at hun skal se det an når søndag nærmer seg??? Altså enten så passer det og vi setter av søndag kveld eller så må hun forslå en dag som passer, jeg gidder ikke "kanskje" finne på noe med henne søndag kveld, jeg har bedre ting å gjøre enn å sette av søndag for å "kanskje" finne på noe. Hva svarer jeg til en slik melding? 

Anonymkode: c32ed...b78

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt småfrustrert her nå. Har en "venn" som ofte foreslår og finne på diverse ting sammen. Det er altså denne vennen som tar initativ til å henge. 

Nå i dag fikk jeg en melding om vi kunne treffes en dag og lage noe god mat sammen, noe jeg sa ja til og foreslo eks og treffes søndag. Får da til svar at det kanskje passer og at hun skal se det an når søndag nærmer seg??? Altså enten så passer det og vi setter av søndag kveld eller så må hun forslå en dag som passer, jeg gidder ikke "kanskje" finne på noe med henne søndag kveld, jeg har bedre ting å gjøre enn å sette av søndag for å "kanskje" finne på noe. Hva svarer jeg til en slik melding? 

Jeg lar slike vennskap ''fade'' ut, det blir bare slitsomt å forholde seg til. For ikke å snakke om følelsen av å ikke bli prioritert. 

Anonymkode: 4f54e...ff6

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

'Jeg må se om det kommer noe bedre først før jeg kan svare deg' betyr det svaret.

Svarer ikke i det hele tatt på slikt, gir det en tommel opp og har dagen åpen for alternativer.

Anonymkode: 92663...60d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ah så bra, håper vi sees søndag. Dog setter da heller ikke jeg av datoen inntil videre, så ser vi om det fortsatt passer for oss begge når du vet mer" ;) 

Hyggelig svar men likevel klar beskjed om at du ikke vil vente på noe som kanskje ikke skjer ;) 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg lar slike vennskap ''fade'' ut, det blir bare slitsomt å forholde seg til. For ikke å snakke om følelsen av å ikke bli prioritert. 

Herregud... Svarer du aldri sånn? Det er faktisk sånn at en ikke alltid vet hvordan uken blir. Det kan være mtp jobb, familie eller at en venter på svar fra noen andre. Folk tåler nesten ingenting lenger.

Anonymkode: 7aef8...bd6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har også en sånn i nær familie. Det handler om at vedkommende er livredd det skal dukke opp noe bedre, så alt må skje impulsivt når det ikke har kommet bedre tilbud. Gidder ikke det og har begynt å enten svare på samme vis selv eller si det ikke passer. 

Anonymkode: 21739...1a9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

'Jeg må se om det kommer noe bedre først før jeg kan svare deg' betyr det svaret.

Svarer ikke i det hele tatt på slikt, gir det en tommel opp og har dagen åpen for alternativer.

Det betyr det ikke! Jeg kan svare sånn, fordi jeg er usikker på om jeg kanskje må jobbe ekstra den dagen, eller om mannen kanskje må det.... Av og til har jeg halvveis planlagt noe med mine foreldre, og venter kanskje på svar derfra. Jeg har aldri møtt noen som aldri alltid har kunne svare på direkten om de kan eller ikke! 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så koselig om det passer søndag. Jeg har veldig lyst, men for min del må jeg vite nå om jeg skal sette av søndagen til dette, eller ikke"

DrueSmoothie skrev (1 minutt siden):

"Ah så bra, håper vi sees søndag. Dog setter da heller ikke jeg av datoen inntil videre, så ser vi om det fortsatt passer for oss begge når du vet mer" ;) 

Hyggelig svar men likevel klar beskjed om at du ikke vil vente på noe som kanskje ikke skjer ;) 

Eller dette.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud... Svarer du aldri sånn? Det er faktisk sånn at en ikke alltid vet hvordan uken blir. Det kan være mtp jobb, familie eller at en venter på svar fra noen andre. Folk tåler nesten ingenting lenger.

Nei, dersom jeg vet at en annen avtale kan dukke opp, så foreslår jeg ikke til noen at de kan være reserve dersom det ikke ble noe med den andre avtalen, eller at ikke noe bedre dukket opp. Det handler ikke om å tåle ting, men respekt for andres tid. Den respekten har du tydeligvis ikke. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis den du spør svarer: "Jeg har veldig lyst å treffe deg på søndag, men det er muligens slik at barnet mitt skal på kino med en venninne, og da har jeg i såfall sagt at jeg skal kjøre dem. Jeg vet ikke helt enda om dette skjer, for vi venter på tilbakemelding da det ene barnet er syk, og vi vet ikke om hun blir frisk nok til at det blir noe av". Blir folk sure da, og skal fade ut vennene sine??

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, dersom jeg vet at en annen avtale kan dukke opp, så foreslår jeg ikke til noen at de kan være reserve dersom det ikke ble noe med den andre avtalen, eller at ikke noe bedre dukket opp. Det handler ikke om å tåle ting, men respekt for andres tid. Den respekten har du tydeligvis ikke. 

Du kan jo si at det kanskje ikke passer, så kan den som spør avgjøre om de ønsker å holde av tiden eller ikke. 

Jeg spurte en venninne om hun ville være med på tur etter jobb for noen uker siden. Da avtalte jeg med henne at vi kunne se det an på mandagen i forhold til jobb etc, for hun kunne ikke svare på stående fot. Det var ikke noe problem for meg, for ble det ikke noe av, så hadde det ikke spilt noen rolle for meg fordi jeg ikke hadde noen som helst andre planer. Det er lov å kommunisere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis den du spør svarer: "Jeg har veldig lyst å treffe deg på søndag, men det er muligens slik at barnet mitt skal på kino med en venninne, og da har jeg i såfall sagt at jeg skal kjøre dem. Jeg vet ikke helt enda om dette skjer, for vi venter på tilbakemelding da det ene barnet er syk, og vi vet ikke om hun blir frisk nok til at det blir noe av". Blir folk sure da, og skal fade ut vennene sine??

Sitter selvfølgelig ikke på vent i tilfelle du skulle få tid. Helt uinteressant å ha deg som venninne om det er slik du holder på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du ber denne vennen finne en dag som passer og så ser du om det passer for deg. 

Anonymkode: dfffb...5f5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS Her, 

Det merkelige synes jeg er jo at denne personen er den som har foreslått og treffes. Lærte tidlig i barndommen at jeg ikke gidder forholde meg til folk som ikke klarer lage en fast avtale når jeg intierer for det tar jeg som et "hei jeg vil egentlig ikke henge med deg". Men jeg stusser veldig når hun er den som vil henge  men ikke klarer sette et fast dato og tidspunkt. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slike kanskje-mennesker, eller enta verre, de som ombestemmer seg når de ikke føler for ting, avtaler jeg ikke noe med. De er fortsatt venner, men da av typen "gå en kveldstur nå?". "Komme innom for et glass vin i kveld?". 

Anonymkode: 3fc69...6b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg blir i alle fall ikke sur, men hvis det hadde vært svaret på dialogen til TS hadde jeg spurt om hun kunne foreslå et annet tidspunkt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er ikke sikkert det handler om at hun vil se om noe bedre dukker opp. Noen mennesker har vansker med å låse seg til avtaler. 

Men jeg hadde heller ikke orket å forholde meg til det

Jeg hadde svart at jeg gjerne vil treffes på søndag, men at jeg vil vite om det passer. For ellers lager jeg en annen avtale den dagen. 

Med slike folk må du ikke være for på tilbudssiden og fleksibel. Da bare utnytter de det (mulig ubevisst) 

Anonymkode: ce2ef...aa5

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det betyr det ikke! Jeg kan svare sånn, fordi jeg er usikker på om jeg kanskje må jobbe ekstra den dagen, eller om mannen kanskje må det.... Av og til har jeg halvveis planlagt noe med mine foreldre, og venter kanskje på svar derfra. Jeg har aldri møtt noen som aldri alltid har kunne svare på direkten om de kan eller ikke! 

Men da bør du i fra om hva som evt står i veien. Ikke bare si 'må se det an'.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...